Skip to content

יותר ממיליון התקפות סייבר על ישראל ביום

מאז החל מבצע צוק איתן. יצחק בן ישראל יו"ר כנס הסייבר הבינלאומי: מאז ההסלמה הביטחונית, מספר התקפות הסייבר על מוסדות ישראליים זינק פי עשרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יצחק בן ישראל
יצחק בן ישראל

האירועים הקשים והמתיחות הביטחונית בישראל מחממים גם את הגזרה הקיברנטית. מנתוני כנס הסייבר הבינלאומי של סדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב מתברר, כי מספר התקפות הסייבר על ישראל ומוסדות ישראלים זינק לאחרונה ב-900%.

התקפות של ארגוני טרור

"בזמנים כתיקונם אנחנו מתמודדים עם כ-100 אלף התקפות סייבר ביום, ואילו כיום – עם יותר ממיליון התקפות סייבר ביום", אומר (אלוף במיל') יצחק בן ישראל, יו"ר כנס הסייבר וראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב. לדברי בן ישראל, ההתקפות מגיעות לא רק מארגון החמאס – שמפעיל יחידות האקרים אך הן עדיין אינן משוכללות עדיין – אלא מארגוני טרור והאקרים מכל העולם הערבי והמוסלמי.

בן ישראל מדגיש כי: "מיליון זה רק מה שאנחנו יודעים, שזה בעיקר התקפות על מוסדות מדינה, גופים ציבוריים וחברות גדולות. אם ארגון טרור או קבוצת האקרים נכנסים למחשב האישי של אדם פרטי, אין לנו דרך לדעת על כך".

חמ"ל הסייבר של צה"ל (צילום: דו"צ)
חמ"ל הסייבר של צה"ל (צילום: דו"צ)

התקפות מסוכנות

לדברי בן ישראל: "אנשים חושבים בטעות שהתקפות סייבר משמעותן רק פגיעות באבטחת מידע. אלה הן ההתקפות הקלות. עיקר המאמץ במלחמה הקיברנטית מופנה כלפי מתקנים פיזיים. ברכבות, לדוגמה, הנהיגה כיום ממוחשבת, ווירוס שיוחדר למחשבי הרכבת עלול לגרום להתנגשות קטלנית.
כדוגמא למתקפה כזאת מביא בן ישראל את יחידת ההאקרים של משטר אסד "הצבא הסורי האלקטרוני" שפרצה ב-2012 למערכת ההשקיה של קיבוץ בצפון הארץ והשביתה אותו. לדברי בן ישראל: "קיבלנו הודעה על השבתה של כל מערכת המים בכל חיפה. החדשות הטובות היו שההודעה הייתה כוזבת".

כנס הסייבר הבינלאומי

סדנת יובל נאמן – מהמרכזים המובילים בעולם לחקר הסייבר – מקיימת מדי שנה את כנס הסייבר הבינלאומי, שיתקיים השנה בין ה-14 ל-17 בספטמבר. בכנס ישתתפו נשיא המדינה היוצא, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרי האוצר, הביטחון, התמ"ת והמדע, ראשי מערך הסייבר הלאומי של ישראל, ארה"ב ונאט"ו, ונציגי חברות הסייבר וההייטק הגדולות בעולם – קספרסקי, מקאפי, freeeye, סימנטק, טאטא, EMC, גוגל, אינטל, ועוד ועוד. בכנס נערכים משחקי סייבר בינלאומיים ומתפרסמים החידושים הגדולים ביותר שיכריעו את שדה הקרב של העתיד – הסייבר והלוחמה האלקטרונית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן