Skip to content

חשש לחדירה נוספת בזיקים. צה"ל סורק את האזור

תצפיתניות צה"ל זיהו דמויות חשודות במי הים בקרבת החוף. כוחות ימיים ויבשתיים פתחו לעברם באש. המשטרה סגרה את האזור לתנועה ותושבי קיבוץ זיקים התבקשו להישאר בבתיהם. הערב נורה מטח רקטות לעבר דימונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל סיכל הערב (רביעי) ככל הנראה חדירת מחבלים לחוף זיקים, ממש בסמוך לנקודה בה חוסלו אמש 5 מחבלים מהכוח הימי של החמאס. תושבי קיבוץ זיקים, דרומית לאשקלון, קיבלו הערב הודעה לפיה עליהם להישאר בבתיהם עקב חשש לחדירה של מחבלים דרך הים. דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, מסר כי מתנהל אירוע באחד היישובים בעוטף עזה.

שני מחבלים מתקרבים לחוף (צילום: דובר צה"ל)
שני מחבלים מתקרבים לחוף (צילום: דובר צה"ל)

ממידע ראשוני עלה כי תנועה חשודה של חמושים זוהתה במי הים בקרוב לחוף. כוח צה"ל פתח באש וירה לעברם וככל הנראה פגע בהם והרגם. תושבי זיקים קיבלו הודעה האומרת ש"עקב אירוע ביטחוני חמור ביישוב, הנכם מתבקשים להיכנס לבתים ולנעול את דלת הבית. הודעת הפגה תימסר בהמשך. עד אז אין לצאת מהבתים בשום מקרה". משטרת ישראל סגרה את הכבישים הסמוכים ובודדה את האזור. תוך כך הופעלה אזעקה בכמה יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון ושער הנגב, עקב שיגור רקטות.

המשטרה סגרה את הכבישים באזור זיקים (צילום: משטרת ישראל)
המשטרה סגרה את הכבישים באזור זיקים (צילום: משטרת ישראל)

מט"ח רקטות לעבר דימונה

מוקדם יותר נורה מטח של 7 רקטות לעבר דימונה וירוחם. בעקבות הירי נשמעו אזעקות בשתי הערים ובהמשכן ירדו תושבי דימונה למקלטים. שלוש רקטות שוגרו לעבר דימונה. רקטה אחת יורטה על ידי כיפת ברזל ושתיים התפוצצו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים או נזק. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצת רמת נגב. בירוחם התפוצצה רקטה בשטח פתוח וגרמה לשריפת קוצים. במקביל, נשמעו אזעקות גם ביבנה, נס ציונה, רחובות ואשדוד. כיפת ברזל יירטה רקטה באזור רחובות ואחת נוספת נפלה בשטח פתו מבלי לגרום לנזק לאדם או לרכוש. החמאס פרסם הערב כי ניסה לפגוע בכור הגרעיני של ישראל.

צה"ל נערך לכניסה קרקעית

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז אמר הערב כי הרמטכ"ל אישר את תוכניות הכניסה הקרקעית לרצועת עזה וכי הצבא בשלב ההכנות לכניסה קרקעית. לשאלה האם הכניסה הקרקעית תתבצע הלילה או מחר, השיב: "אנו בשלבי ההכנות לאחר אישור הפקודות", אבל לא מסר מתי זה יקרה. "אנו מקדמים את כל צעדי המוכנות כדי שהמהלך הזה יהיה מוכן. גייסנו הרבה מאוד חיילי מילואים שיחליפו את הכוחות הסדירים, שיהיו מוכנים סביב רצועת עזה. אנחנו מתייחסים לצעדים האלה ברצינות", מסר הדובר. תוך כך גויסו כבר 10 אלפי חיילי מילואים מתוך 15 אלף החייל שהממשלה אישרה לגייס. אלמוז הוסיף כי צה"ל ימשיך בפגיעה בראשי ומפקדי החמאס ויחריף את צעדיו ברצועה. "החמאס נקלע למצוקה גדולה בשבועות האחרונים, והוא פועל מתוך מצוקה. הירי שלו הוא לא אפקטיבי. טילים שהוא יורה מרצועת עזה, שנועדו לפגוע באזרחים, נשים וילדים – פוגשים את מערכת כיפת ברזל, ומיורטים. דקות לאחר מכן ממריא מטוס שתוקף את כן השיגור", אמר אלמוז. "אנו בתחילת מבצע משמעותי מאוד, הכולל תקיפות מסיביות של חיל האוויר לאורך כל שעות היממה", אמר הדובר והוסיף כי "החמאס התכוון לסיפור אחר לגמרי, ונכשל גם בניסיון הפיגוע בזיקים וגם בניסיון לבצע פיגוע אסטרטגי באמצעות מנהרת טרור. ירי הטילים מושפע מעומק התסכול שלו".

צה"ל תוקף ללא הרף (צילום: מען)
צה"ל תוקף ללא הרף (צילום: מען)

משעל מציב לנתניהו תנאים להפסקת אש

מציב תנאים לנתניהו - משעל (צילום וויקפדיה)
מציב תנאים לנתניהו - משעל (צילום וויקפדיה)

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נאם הערב ממקום מקלטו בקטר, דחה את רעיון הפסקת האש ואיים כי "עד שייעצר הכיבוש, חיפה תופצץ". לגבי ירי רקטות לעבר ירושלים אמר כי "האנשים במסגד אל-אקצא שמחים כאשר נופלים טילי בירושלים". "במצב הנתון, שקט לא יענה בשקט", אמר משעל והציב תנאים כדי שהלחימה תיעצר. לדבריו "על נתניהו להפסיק את האלימות ברצועת עזה, בגדה המערבית ובישראל". הוא הוסיף כי "הפלסטינים לא יכולים לחיות תחת תוקפנות. הכיבוש הישראלי הוא הכיבוש האחרון בעולם. אנו לא רוצים הסלמה. אנו רוצים שקט". בהתייחסו לחטיפה ורצח שלושת הנערים הישראלים, אמר בכיר החמאס: "היעדרות שלושת המתנחלים הגיעה בעקבות הזעם הפלסטיני". לעומת זאת הוא גינה בחריפות את רצח הנער מוחמד אבו חדיר. את הכאתו של בן דודו, טארק, הגדיר כ"פשע נגד האנושות".

צה"ל ממשיך במתכונת "הקש בגג" לבכירי החמאס

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען" דיווחה הערב כי מתחילת המבצע נהרגו 51 בני אדם ו-450 בני אדם נפצעו. עוד דיווחה הסוכנות כי בצהריים נהרגו 6 פלסטינים בתקיפת חיל האוויר בית במחנה אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה. בין ההרוגים אישה ושני ילדים, וגופת אדם נוסף נמצאת מתחת להריסות. לדברי הפלסטינים סך 51 ההרוגים כולל 6 נשים, 9 ילדים ובני נוער ועוד 22 אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה.
מצה"ל נמסר כי "כחלק ממבצע "צוק איתן" מבצע צה"ל עשרות תקיפות ממוקדות להרס התשתיות המבצעיות של בכירי ארגון חמאס". יצוין כי מרבית בכירי החמאס הפכו את בתיהם למקומות אחסון ומסתור לאמצעי לחימה רבים. במהלך היום הותקפה תשתית מבצעית בביתו של אחמד נאג'י אחמד ע'נדור (47), שבצפון הרצועה. ע'נדור הנו פעיל בכיר בארגון הטרור ואחראי על ירי הרקטות מצפון הרצועה לעבר שטח מדינת ישראל לפני ובמהלך מבצע "צוק איתן" ובנוסף אחראי על הפיגוע שסוכל אמש בזיקים. ע'נדור פיקד בעבר על חוליה אשר ביצעה מספר פיגועי מטען וירי נגד כוחותינו, היה עצור במשך שש שנים בכלא הישראלי עקב פעילויותיו ולאחר מכן גם ריצה מאסר של חמש שנים נוספות בכלא הפלסטיני. לאחר ששוחרר, השתתף בפיגוע ירי לעבר מיכלית דלק, ממנו נהרג אדם אחד ואדם נוסף נפצע באורח קשה. במהלך האינתיפאדה השנייה שימש כמסייעו של עדנאן אלע'ול, מהנדס בארגון הטרור חמא"ס ברצועת עזה. בנוסף, היה מעורב בניסיון פיגוע החדירה לדוגית שאירע ב12 בפברואר 2003. כמו כן, היה מעורב בפיגוע ההתאבדות במעבר ארז ב14 בינואר 2004 בו נהרגו 4 אנשים ובפיגוע ההתאבדות הכפול בנמל אשדוד ב14 במרץ 2004 בו נהרגו 11 אנשים. בתור ראש התארגנות הטרור בצפון הרצועה, ניצח ע'נדור על שני פיגועי מכוניות תופת אשר סוכלו על-ידי כוחותינו. כמו כן, הוא יזם היתקלות עם כוח צה"ל במהלכה נהרגו שלושה חיילים ונפצעו שניים נוספים, ופיגוע מטען לעבר טנק בדוגית אשר מנה ארבעה הרוגים, נוסף על פיגוע ירי במעבר קרני. כיום עומד ע'נדור בראש הכוחות של חמא"ס בצפון הרצועה. במסגרת תפקידו מעורב ע'נדור בכלל פעילות הזרוע הצבאית של חמאס בצפון הרצועה, כולל פעילות מערך האש, והן תכנון וביצוע פיגועים. לאחר תקיפת התשתית המבצעית התגלה מחסן תת קרקעי רב מימדים ובו מצבור אמצעי לחימה שזוהה על-פי מספר פיצוצי משנה. בנוסף לכך הותקפו בתיהם המהווים תשתיות מבצעיות של פעילי הטרור איבראהים ברהאמה, סעיד כרדי, פאא'ז בארוד עמאר מסעוד צלאח דלול. איבראהים ברהאמה- פעיל חמאס בכיר ברפיח אשר לוקח חלק בפעילות טרור כנגד מדינת ישראל, וביתו משמש כמרכז שליטה לקידום טרור. סעיד כרדי- פעיל חמאס בכיר המקדם פעילות טרור ימית, ביתו משמש כמרכז שליטה לקידום טרור. פאא'ז בארוד- פעיל חמאס בכיר באזור נוציראת אשר לוקח חלק בפעילות טרור כנגד מדינת ישראל, וביתו משמש כמרכז שליטה לקידום טרור,ועמאר מסעוד צלאח דלול, תושב עזה, המעורב בפיתוח ובייצור רקטות. דלול מהווה המוח, מוקד ידע מרכזי בכל הנוגע לתחום הפיתוח הרקטי ברצועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן