Skip to content

"לפנינו עוד מערכה קשה, מורכבת ומסובכת"

כך אמר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום ישיבת הקבינט. שר הביטחון: "הכינו מכה קשה בארגון חמאס וארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה". הרמטכ"ל בני גנץ: "נמשיך להכות בחמאס". מפקד חיל האוויר אמיר אשל: חיל האוויר פועל בהתקפה ובהגנה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עד כה היכינו בחמאס ובבני הטרור באופן קשה וככל שתימשך המערכה אנחנו נעמיק את הפגיעה בהם. אני רוצה להודות כאן ולהביע הערכה בשם כל אזרחי ישראל לצה"ל, לשב"כ ולזרועות הביטחון על הפעולה המקצועית, המסורה והמדויקת שהם עושים. הם עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים ואם יש פגיעה בחפים מפשע זה משום שהחמאס מסתתר בזדון מאחורי אזרחים פלסטינים".

בנימין נתניהו. עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים. צילום: דן בר דוב
בנימין נתניהו. עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים. (צילום: דן בר דוב)

ראש הממשלה הדגיש, כי "עד עתה צה"ל השב"כ ושאר זרועות הביטחון סיכלו בהצלחה ניסיונות פיגוע רבים נגד אזרחי ישראל, אבל לפנינו עוד מערכה קשה, מורכבת ומסובכת".

"מאות מטרות הושמדו"

שר הביטחון משה יעלון הסביר בתום ישיבת הקבינט, כי " עד עתה הכינו מכה קשה בארגון חמאס וארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה. מאות מטרות הושמדו, ביניהן בתי פעילים, מוסדות שלטון, משגרים, רקטות ואמצעי לחימה אחרים. עשרות מחבלים נהרגו ואנחנו נמשיך להכות בחמאס ולגבות ממנו מחיר כבד על כל מה שהוא עשה ועושה בימים האחרונים".

מיצוי כל היכולות

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ הסביר כי "צה"ל עוקב אחרי מה שנעשה בכל הזירות – בצפון, במרכז וכעת גם בדרום. לאחר סיומו של מבצע "שובו אחים" עברנו למבצע "צוק איתן" בדרום והפעם אנחנו מתמודדים מול חמאס ויתר ארגוני הטרור שמנסים לפגוע בעומק שטח מדינת ישראל בכל טווח ובכל תווך – יבשה, ים, איום רקטי מהאוויר וכיוצא באלו האיומים".

"חיל האוויר פועל בהתקפה ובהגנה"

אלוף אמיר אשל מפקד חיל האוויר, שמבצע בשלב זה את הפעילויות ההתקפיות אמר, כי "חיל האוויר פועל בהתקפה ובהגנה, באופן רציני. בהתקפה, בשיתוף פעולה ראוי לציון עם פיקוד הדרום, אגף המודיעין ושירות הביטחון הכללי. גופי המודיעין מספקים מודיעין מצוין לפעילות ההתקפית של החיל. הטלנו מאות טונות של חימוש ופצצות על מטרות טרור ברצועת עזה בסביבה מאד מורכבת, תוך כדי שהם משתמשים באזרחים כמגן אנושי ואנו עושים פעולות ייחודיות על מנת להימנע ככל שניתן מפגיעה בבלתי מעורבים. עד עתה התוצאות טובות מאד ואנו ממשיכים במאמץ.

"בהגנה, לוחמי חיל האוויר בכיפת הברזל וביכולות אחרות משקיעים מאמץ גדול בקרב נגד הרקטות שמשוגרות לכל עבר, במרכז ובדרום. עד עתה התוצאות טובות, מרבית הרקטות מיורטות ואינן פוגעות, מיעוטן פוגע באזורים מיושבים. אין יכולת להבטיח מאה אחוז הצלחה ביירוט הרקטות אבל הלוחמים האלה מקצוענים ועושים את העבודה שלהם בקור רוח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן