Skip to content

אחרי 122 שנה יקבי כרמל עוזבים את ראשון לציון

המפעל עובר לפארק התעשייה אלון תבור, בין עפולה וכפר תבור. עלות הקמת היקב החדש נאמדת ביותר מ-80 מיליון שקל. היקב צפוי להיפתח בדצמבר 2015. יועסקו בו באופן ישיר 90 עובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפעל יקבי כרמל יעתיק את כל פעילותו ממתחם היקב הוותיק בראשון לציון, בו הוא פועל 122שנה, לפארק התעשייה אלון תבור, הממוקם בין עפולה וכפר תבור ולהעביר לשם את כל קווי הייצור שלו. עלות הקמת היקב החדש נאמדת ביותר מ-80 מיליון שקל. היקב צפוי להיפתח בדצמבר 2015.

בזמנו פורסם, כי חברת יקבי כרמל מכרה אופציה לרכישת הקרקע בראשון לציון, ששטחה 17 דונם, לקבוצת משקיעים פרטיים, תמורת 165 מיליון שקל, וזו מתכננת לצד המבנה לשימור מגדלי מגורים; העיריה מסרה אז: "המתחם כולו הוא לשימור וגם רצועת חיץ סביבו לא תאפשר בנייה גבוהה מכל סוג שהוא".

במיקומו החדש בפארק התעשייה אלון תבור ישתרע היקב על שטח של 34 דונם ויקלוט 30 עובדים חדשים. בסך הכול יועסקו בו באופן ישיר 90 עובדים, לא כולל עובדים בבציר הענבים ובהובלתם אל היקב ובין השאר מתוכנן להקים בו מרכז מבקרים.

מגמה

העתקת היקב לאזור התעשייה היא ביטוי למגמה שעליה הצהיר בזמנו אברהם ברקן מנכ"ל פארק התעשייה אלון תבור, לפיו עתיד פארק התעשייה, המוחזק בבעלות משותפת של מועצה אזורית עמק יזרעאל ועירית עפולה, להפוך בין השאר, למרכז תעשיות מזון ויין.

לדברי ברקן, כבר כיום פועלים בשטח הפארק כ-50 מפעלים, וביניהם "מחלבות תנובה" ו"רושדי תעשיות מזון", יצרנית מוצרי הטחינה מהמובילות בארץ. בפארק מועסקים כיום כ-4.500 איש.

יקבי כרמל

יקבי כרמל (לשעבר "כרמל מזרחי", וקודם לכן "כרמל"), הוקמו ב-1890‏ במושבות ראשון לציון וזיכרון יעקב על ידי הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד, והם פעילים עד היום. יקבי כרמל, החוגגים 122 שנים להיווסדם, נמנים על מותגי היין האיכותיים בישראל והם מייצרים היום את כמות היין הגדולה בארץ – כ-15 מיליון בקבוקים בשנה.

1 Comment

  1. ישראל פרקר
    13 ביולי 2014 @ 21:50

    זאת תזכורת קצרה לאלה שעדיין קשה להם להאמין שהולך להסתיים בקרוב עוד פרק של חתיכת הסטוריה של עם ישראל בארצו.
    אני רוצה להזכיר ולעדכן גם שיין לא מייצרים ביקבי כרמל בראשל"צ כבר מספר שנים. את יינות כרמל מייצרים במספר אתרים כמו זה היפה וההסטורי שבזכרון יעקב, והאתר החדש יחסית באזור התעשייה בדלתון.
    מה יהיה איתם עם הקמת היקב החדש באתר אלון התבור?
    ומי יהיה אחראי על שימור האתר של היקב בראשל"צ? יש לו כבר תוכניות ותקציב לנושא?
    תודה למשיבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן