Skip to content

הושלמה סוללת כיפת ברזל נוספת

הסוללה החדשה, שמתווספת לשתי סוללות שמסר משרד הביטחון בשבוע שחלף, תאפשר להגן על שטחים נרחבים נוספים ברחבי המדינה מפני איום הרקטות מהרצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון מסר הבוקר, כי מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, האחראית על פיתוח מערך הגנה הרב-שכבתית על מדינת ישראל, השלימה, תוך הקדמה משמעותית של לוחות הזמנים, סוללה נוספת של מערכת ההגנה מפני טילים, כיפת ברזל.

כיפת ברזל. תוך פרק זמן קצר סופקו מערכות נוספות לפעילות מבצעית (צילום: דו"צ)
כיפת ברזל. תוך פרק זמן קצר סופקו מערכות נוספות לפעילות מבצעית (צילום: נחמיה גרשוני-איילהו CC-BY-SA 3.0)

עוד נמסר, כי מאז תחילת מבצע צוק איתן, בעקבות הנחיית ראשי מערכת הביטחון, התנהל מבצע מיוחד, בהובלת מפא"ת, מהנדסים וטכנאים מהתעשיות הביטחוניות – רפא"ל, קבלן ראשי ואלתא ואמפרסט קבלני משנה, לצד אנשי חיל האוויר לאספקת מערכות כיפת ברזל נוספות לחיל האוויר. במסגרת מבצע זה הושלמה הקמתן של 3 סוללות חדשות, והכנסתן לשימוש מבצעי.

הישג טכנולוגי

"מסירת הסוללות בזמן שיא של ימים בודדים, תוך הקדמת לוחות הזמנים המקוריים בשבועות רבים, מהווה הישג טכנולוגי ופרוייקטלי יוצא דופן, הודות לשיתוף הפעולה בין משרד הביטחון, התעשיות הביטחוניות וחיל האוויר, והוכחה נוספת ליכולות הגמישות של המערכת והתאמתה לתנאים המתפתחים בזירה", נאמר בהודת משרד הביטחון.

מערכת כיפת ברזל הינה מערכת היירוט נגד טילים לטווח קצר ובינוני הראשונה והיחידה בעולם, שפותחה ויוצרה על ידי חברת רפאל, בשיתוף עם חברות אלתא ואמפרסט, מפא"ת במשרד הביטחון וחיל האוויר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן