Skip to content

שרי הכלכלה והאוצר מקדמים תיקון לחוק האנג'לים

המטרה: לעודד השקעות בחברות הזנק צעירות. במסגרת החוק יקבלו משקיעים שישקיעו בחברות חדשניות אשר אושרו על ידי לשכת המדען הראשי כ"חברות מטרה", הטבת מס משמעותית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

שר הכלכלה, נפתלי בנט ושר האוצר, יאיר לפיד, מקדמים תיקון לחוק האנג'לים מתוך מטרה לעודד ההשקעות בחברות היי-טק צעירות. החוק יובא להצבעה בקבינט החברתי-הכלכלי כחלק מדיוני הממשלה בתכנית הכלכלית לשנת 2015.

לדברי השרים, מדובר בצעד משמעותי של הממשלה הנועד להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בחברות הזנק, במטרה לשמר את היתרון היחסי של מדינת ישראל בתחום התעשיות עתירות הידע החליטה הממשלה על מתן תמריצי מס שיסייעו לחברות צעירות לפתח רעיונות חדשניים עד לכדי ביסוסן כחברות גדולות במשק.

התיקון

במסגרת התיקון שיאושר בממשלה צפוי להתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות לצד הארכת תוקפו של המסלול הקיים כיום בחוק. המסלול החדש יגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בחברות הזנק צעירות בקרב משקיעים על ידי יצירת וודאות למשקיע כך שיידע על זכאותו להטבות בעת ביצוע ההשקעה. התיקון צפוי גם להפחית בצורה ניכרת את הסרבול הביורוקרטי שחל על חברה המבקשת כיום לקבל השקעות מוטבות.

שני המסלולים אמורים לפעול במקביל החל מתחילת שנת 2015 וצפויים בין היתר למשוך משקיעים חדשים. השרים יעודדו בכך את המגמה של השקעה בחברות הזנק שלהן תרומה משמעותית למשק הישראלי, כמחוללי צמיחה בטווח הארוך.

חוק האנג'לים

משקיע פרטי, המשקיע מכספו בחברת סטארט-אפ, מכונה אנג'ל (מלאך). הוא משקיע בחברה, בתמורה לאחוזים מהחברה. ההון המגויס מאנג'לים הוא מקור נפוץ למימון השלב הראשוני (seed) של פעילות המחקר והפיתוח בסטארט-אפ. בתחילת 2011 נכנסה לתוקפה הוראת שעה הידועה בכינוי "חוק האנג'לים". ההוראה מעניקה הטבות-מס נאות לאותם אנג'לים המשקיעים בחברות סטארט-אפ ובדרך זו מחזקת את תעשיית ההיי-טק המקומית.

סעיף 20א לפקודת מס הכנסה מאפשר לנכות כהוצאה השתתפות במישרין במימון מחקר. "חוק האנג'לים" מרחיב את ההקלה גם להשקעה בעקיפין, כזו הנעשית על-ידי השקעה במניות של חברת מחקר ופיתוח. ההוראה מאפשרת ליחידים הרוכשים מניות של חברות רלוונטיות להכיר בהשקעתם כהוצאה מוכרת, כנגד כל מקור הכנסה, כבר בשנת המס בה בוצעה ההשקעה.

זקוקות למימון

חברות צעירות רבות המצויות בשלב הראשוני של מחקר ופיתוח (seed) זקוקות למימון בכדי להתפתח. ממשלת ישראל מכירה בצורך לעודד השקעות בחברות צעירות, על מנת שהמשק הישראלי יוכל להמשיך ולקיים פעילות יזמית וחדשנית.

במסגרת החוק יקבלו משקיעים שישקיעו בחברות חדשניות, אשר אושרו על ידי לשכת המדען הראשי כ"חברות מטרה", הטבת מס משמעותית, כאשר יוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים שהושקעו בחברות הזנק צעירות.

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "ישראל מובילה בתחום החדשנות ועכשיו גם נוביל ברגולציה תומכת. מדובר באחד מהחוקים הטובים בעולם, באמצעותו נעודד אנשים פרטיים להשקיע את הכסף שלהם בחדשנות הישראלית במקום בדירות".

שר האוצר, יאיר לפיד: "תעשיית ההיי-טק מהווה מנוע צמיחה אסטרטגי למשק ולכלכלה הישראלית. באמצעות החוק נעודד משקיעים להשקיע בחברות הצעירות, שמהוות את עתיד תעשיית ההיי-טק הישראלית ונמשיך ליצור כלכלה מבוססת חדשנות״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן