Skip to content

עוד ביטולים: להקת אמריקה וצ'יק קוריאה לא יופיעו בישראל

ירי הרקטות על גוש דן ממשיך לפגוע באירועי התרבות מחו"ל - ונמשך גל הביטולים של אמנים ולהקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אין אמריקה. צילום: יח"צ

הכל החל כבר בימים הראשונים של מבצע "צוק איתן", אחרי ירי הרקטות לעבר גוש דן. הסנונית הראשונה הייתה ההחלטה המשותפת, תחת מעטפת הוראות פיקוד העורף על איסור התקהלות מעל 300 איש, של המשטרה, המפיק שוקי וייס ומנהלי סבב ההופעות העולמי של ניל יאנג, לבטל את המופע המתוכנן בפארק הירקון, שהיה אמור להתקיים מחר (חמישי). למופע נרכשו עשרות אלפי כרטיסים.

תקוותם של אנשי קהילת המוזיקה האלטרנטיבית בתל אביב גם היא נגוזה כאשר חברת נרנג'ה, המתמחה בהפקת מופעי מוזיקה מהסצנה העצמאית והאלטרנטיבית בעולם, הודיעה 24 שעות לפני המופע של ההרכב The Brian Jonestown Massacre במועדון בארבי בתל-אביב, כי המופע (שאמור היה להתקיים אמש (שלישי), מבוטל וכספם של רוכשי הכרטיסים יוחזר להם. במהלך הערב הוברר כי סיבת הביטול נעוצה בסירובם של חברי ההרכב, למעט הסולן אנטון ניוקומב, שחזר והצהיר כי המלחמה לא מעניינת אותו, לארוז את ציודם ולהתארגן לטיסה לישראל.

אבל בכך לא הסתיימו האכזבות. הודעות נוספות על ביטולי מופעים מתוכננים שאליהם כבר נמכרו כרטיסים רבים הגיעו היום מחברי להקת "אמריקה" הוותיקה, שהייתה אמורה להופיע ב-7 באוגוסט באמפי פארק ברעננה, וגם מצמד המוזיקאים האדירים מסצנת הג'אז העולמית – צ'יק קוריאה וסטנלי קלארק באמפי שוני שבוע לאחר מכן.

The Brian Jonestown Massacre

הופעות חו"ל אחרות נקבעו גם לאוגוסט וספטמבר, אלם לאור המצב עולה חשש לקיומן של חלק מהן ובעיקר להופעות בפארק רעננה של הרכב הבנים המיתולוגי Backstreet Boys, שאליהן נמכרו מראש כל הכרטיסים.

ברור שמצב דברים זה מוריד את המורל ומעלה חששות כי גם אירועים מקומיים המתוכננים להיערך תחת כיפת השמיים בהשתתפות אלפי צעירים בחיפה ("חיפה 100 לייב- מרתון מוסיקת אינדי בעיר התחתית")  ובירושלים (אינדי סיטי במגרש הרוסים), יבוטלו בשל שיקולי בטיחות מטעם פיקוד העורף והמשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן