Skip to content

ישראל נענתה בחיוב להפסקת אש בת שש שעות

שליח האו"ם למזרח התיכון פנה לישראל ולחמאס בבקשה להפסקת אש לצרכים הומניטריים. ישראל נענתה בחיוב וצה"ל הודיע כי מחר בין 10:00 ל -15:00 צה"ל ינצור אש. בצה"ל בודקים את טענות הפלסטינים לפיהן ירי מספינת טילים ישראלית הרג ארבעה ילדים על חוף ימה של עזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה ילדים בני 9 עד 11 נהרגו היום (רביעי) מהפצצה של כוח צה"ל בחוף העיר עזה. הארבעה, בני משפחה אחת, כך נמסר משירותי הבריאות הפלסטיניים. דובר שירותי החירום בעזה, אשרף אל קוידרה, אמר כי ירי מספינת טילים של חיל הים הביא למותם של הילדים ולפציעתו של ילד נוסף שהוחש לטיפול בבית החולים בעזה.

כתבי סוכנות ידיעות זרה ששהו בבית המלון "עזה סיטי" סיפרו כי שמעו פיצוצים מחוץ למלון ולאחר מכן הועברו הילדים לקבלת טיפול בתוך בית המלון. לדברי הפלסטינים נהרגו היום תשעה בני אדם כתוצאה מהפצצות ישראל ובתוכן שישה ילדים. בכך עומד מספר ההרוגים הפלסטינים ברצועה מתחילת מבצע "צוק איתן" על 220 בני אדם.

ילד פצוע התקיפה מטופל בחזית המלון "עזה סיטי" (צילום: מען)
ילד פצוע התקיפה מטופל בחזית המלון "עזה סיטי" (צילום: מען)

דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, הגיב לתקרית בה נהרגו הילדים ואמר כי צה"ל אינו בקיא בפרטי התקרית והוא לומד וחוקר את הנושא. "כשאנו נסיים לבדוק לעומק ונבין מה אירע שם", אמר הדובר, "נפרסם את הידוע לנו". אלמוז הוסיף כי "החמאס ממשיך ועושה שימוש ציני באזרחים, יורה מתוך אזור מגוריהם לעבר ישראל ואנחנו נמשיך לפעול בסביבה אזרחית".

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, התייחס למקרה ואמר כי "הפשעים האלה לא יצליחו לשבור את רוחנו. נמשיך בעימות ובהתנגדות, ואנחנו מבטיחים שהמחיר לכל הפשעים האלה ישולם".

ישראל תענה בחיוב להפסקת אש קצרה

שליח האו"ם במזרח התיכון, רוברט סרי, פנה הערב לישראל וביקש להפסיק את האש לשש שעות לשם הכנסת אספקה הומניטרית לרצועה. סרי מסר כי פנה במקביל בבקשה זהה לארגון החמאס אך לא ברורה מהי עמדת החמאס בעניין זה. גורמים במשרד הביטחון אמרו כי ישראל שוקלת בחיוב להיענות לבקשה. בישראל נוטים לאפשר לתושבים להסתובב חופשי ברצועה על מנת שיוכלו לחזות במו עיניהם בהרס הרב שנגרם.

דובר צה"ל מסר כי לנוכח החלטת הדרג המדיני ולאחר בקשות חוזרות ונשנות של גורמים באו"ם, ובהמשך לבקשתו האישית של שליח האו"ם למזרח התיכון שהופנתה אל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, הוחלט לאשר מחר, יום חמישי, על הפסקת אש בין השעות 10:00-ל-15:00. דובר צה"ל ציין כי זהו "חלון זמנים מוגבל על-מנת לאפשר לאוכלוסיה הפלסטינית הצטיידות ותיקון תשתיות לקראת המשך המאמץ הצבאי". עם זאת, מדגישים בצה"ל, כי "חזרת התושבים שנדרשו להתפנות משכונות בית להיא, סג'עייה וזייתון לאחר השעה 15:00 אסורה". דובר צה"ל התריע ש"כל ניסיון לנצל הפוגה זו לירי יענה בתגובה".

היום נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבס (אבו מאזן) בקהיר עם בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק ושניהם דנו ביוזמה המצרית להפסקת אש, שנדחתה אתמול על ידי החמאס בטענה כי היא איננה משקפת את צרכי החמאס וביניהם שחרור האסירים הפלסטינים משוחררי עסקת שליט ופתיחת מעבר רפיח בעזה. אבו מאזן מצידו הגה הצעה עליה ישוחח הערב עם עבד אל פתאח סיסי, נשיא מצרים, לפיה המצרים יאפשרו פתיחת מעבר רפיח המצוי בשליטתם בפיקוח מנגנוני הביטחון של הרשות. על פי התכנית, מנגנוני הביטחון של הרשות יתפרסו במעבר רפיח ולאורך הגבול בין עזה למצרים, ציר פילדלפי לשעבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן