Skip to content

מטוס נוסעים מלזי התרסק באוקראינה

החשד שהוא יורט על ידי טיל קרקע-אוויר. המטוס בטיסה MH17 היה בדרכו מנמל התעופה סחיפול באמסטרדם לקואלה לומפור במלזיה. היו בו 295 נוסעים ואנשי צוות וכולם נהרגו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כחמישה חודשים אחרי העלמותו המסתורי של מטוס עם 239 נוסעים ואנשי צוות, פקד היום אסון נוסף את חברת מלזיה איירליינס, כאשר מטוס בואינג 777-200ER עם כמעט 295 נוסעים ואנשי צוות התרסק במזרח אוקראינה, ליד העיר הראבוב (Hrabove), סמוך לגבול הרוסי. ממשלת אוקראינה, גורמי תעופה אירופית וסוכנות ידיעות אינטרפקס העלו חשד, כי המטוס הופל על ידי טיל.

ועדת חקירה אוקראינית

נשיא אוקראינה, פטרו או. פרושנקו (Petro O. Poroshenko), קרא להקים מיידית ועדת חקירה שתחקור את נסיבות ההתרסקות והצהיר, כי הוא לא פוסל שהמטוס הופל, ודחה את הטענה כי צבא אוקראינה הוא שהפיל את המטוס.

פקיד חברת התעופה האזורי טען, כי המטוס, שטס בגובה של 33 אלף רגל נעלם ממסך המכ"ם, כאשר היה מעל מזרח אוקראינה, סמוך לגבול הרוסי.

אזור ההתקוממות הבדלנית

מזרח אוקראינה נסערת כבר כמה חודשים בעקבות ההתקוממות הבדלנית האלימה הפרו רוסית, שבה יורטו כבר כמה מטוסים צבאיים. אבל הפעם מדובר באסון התעופה המסחרי הראשון כתוצאה מהלחימה באוקראינה.

הלם במלזיה

מלזיה איירליינס, שעדיין לא התאוששה מהיעלמותו המסתורי בחודש מרץ של מטוס 777-200ER, בטיסה MH370 עם 239 נוסעים ואנשי צוות מסרה היום, כי אבד הקשר עם המטוס שהיה ב טיסה MH17, מאמסטרדם לקואלה לומפור, כאשר היה מעל אוקראינה. החברה סירבה למסור פרטים נוספים.

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, אמר בהודעת טוויטר, כי "אני בהלם מהדיווחים על כך שמטוס של חברת מלזיה אייליינס התרסק. אנו פותחים בחקירה מיידית".

חישמודין חוסיין, (Hishammuddin Hussein) שר ההגנה של מלזיה, הגיב לדיווחים בטוויטר, שמסרו כי יתכן שהמטוס שנעלם הופל ואמר, כי הורה למשרד ההגנה לבדוק כדי לאשרר ידיעות אלה.

אנדריי פורגין (Andrei Purgin), סגן ראש הממשלה של הרפובליקה העממית דונייצק, של קבוצת המורדים במזרח אוקראינה, הכחיש בראיון טלפוני ןטען שלמורדים אין כל קשר להפלת מטוס הנוסעים המלזי. לדבריו, המורדים אכן הפילו בעבר מטוסים אוקראיניים, אבל היה זה באמצעות נשק נגד המטוסים שברשותם המסוגל להגיע רק לגובה של כ-4,000 מטר, הרבה מתחת לרמת הגובה שבה טסים מטוסי הנוסעים.

המורדים: אין לנו יכולת טכנית לפגוע במטוס

"אין לנו את היכולת הטכנית לפגוע מטוס בגובה זה", הוא אמר וציין, כי "המטוס נפל, ככל הנראה, באזור של פעולות צבאיות אוקראיניות, ולכן אין להוציא מהחשבון, כי האוקראינים עצמם הם שירו בו. זכרו את אסון המטוס בים השחור", הוא הזכיר, בהתייחסו להפלת המטוס הנוסעים של חברת בשנת 2001 של מטוס, שהמריא מישראל ושהופל בעקבות תאונת אימונים של הצבא האוקראיני.

גורמים במשרד הפנים האוקראיני בקייב מסרו הערב, כי למורדים יש טילי קרקע-אוויר מסוג בוק 9K37, היכולים להפיל מטוסי נוסעים הטסים בגובה רב, ורמזו בכך, כי טיל כזה אכן הפיל את המטוס המלזי.

"תאונת אימונים"

ב-4 באוקטובר 2001 היה אסון דומה למה שארע היום מעל אוקראינה, כאשר טיל קרקע-אוויר, שנורא על ידי האוקראינים פגע במטוס שהיה בטיסה 1812 של סיביריה איירליינס, שהיו בה 66 נוסעים, ביניהם 51 אזרחים ישראלים ו-12 אנשי צוות וכולם נהרגו. בחקרית המקרה התברר, כי הטיל נורה על ידי הצבא האוקראיני, שהגדיר את המקרה "תאונת אימונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן