Skip to content

האות ניתן: צה"ל נכנס לעזה

ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח בפעולה הקרקעית. כוחות יבשה גדולים החלו בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ופגיעה במנהרות הטרור ברצועה. ממשרד ראש הממשלה נמסר הערב: "ההוראה לפעולה הלילה קיבלה את אישור הקבינט אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום העשירי למבצע "צוק איתן", ולאחר כישלון היוזמות של מצרים ושל האו"ם להפסקת אש, הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון את צה"ל לפתוח הערב (חמישי) בפעולה קרקעית ברצועת עזה. כוחות יבשה גדולים פתחו בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה. דובר צה"ל הודיע מעט אחרי 22:30: "צה"ל החל לפני זמן קצר במימושה של מדרגת פעולה נוספת במדרג הפעולה העולה של מבצע 'צוק איתן', הכוללת פעולה ממוקדת לסיכול תשתיות הטרור ברצועת עזה. בשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חי"ר, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב"כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום".

הפצצה בעזה (צילום: אל-ראי, סוכנות פלסטינית)
הפצצה בעזה (צילום: אל-ראי, סוכנות פלסטינית)

עוד נמסר כי "הפעולה יצאה לפועל בהמשך להחלטת הדרג המדיני ועל פי התכניות המבצעיות של צה"ל והיא תימשך בהתאם להערכת מצב רציפה שמקיים המטה הכללי של צה"ל. הכוחות הפועלים במבצע נמצאים ברמת כוננות וכשירות גבוהה למשימתם לאחר תקופת אימונים מוגברת ותהליכי תכנון והיערכות יסודיים. שלב זה מתבצע בהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה, על מנת להביא להמשך הפגיעה הקשה בחמאס ולמציאות ביטחונית טובה יותר. צה"ל ופיקוד העורף נקטו בפעולות המתחייבות בעורף בכל האזורים הרלוונטים ותושבי אזורים אלה נקראים להישמע להנחיות התגוננות, כפי שימסרו בכלי התקשורת".

הרמטכ"ל בני גנץ, התייחס למאמץ היבשתי בדברים שנשא בבור בקריה בזמן אישור הפעולה. "אנחנו נצא למתקפה משולבת יבשתית ואווירית בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה הן בנתיבי ההתקמות והן במרחבים אליהם אנו הולכים", אמר הרמטכ"ל. "תפיסת השליטה האמיתית על המרחב בהמשך למאמץ האש בתוך רצועת עזה על כל המוקדים תהיה בעירנות מוגברת של מערכי ההגנה. אנו עושים את כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת כמו חיילים ישראלים וגאים".


אישור הקבינט

ביומיים שחלפו התהפכה תמונת המצב בקבינט, כאשר השרים החברים בו התקרבו עקב הנסיבות לדעתם של השר אביגדור ליברמן והשר נפתלי בנט. ההוראה לפעולה הלילה קיבלה הערב את אישור הקבינט, אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל, גם במהלך הפסקת האש ההומניטרית שהוכרזה היום. ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו בעקבות ההחלטה את צה"ל להיות ערוך להרחבת הפעולה הקרקעית, בהתאם למשימות שהוגדרו. עוד אושר גיוס של 18 אלף חיילים, בנוסף לאלה שכבר אושר גיוסם.

הודעת ראש הממשלה

ממשרד ראש הממשלה נמסר הערב: "ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח הלילה בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה לשטח ישראל. במנהרת טרור כזאת חדרו לפנות בוקר מחבלי חמאס לשטח ישראל, במטרה לבצע פיגוע המוני נגד אזרחי ישראל. צה"ל סיכל בהצלחה גם את פעולת הטרור הזאת.

הערכת מצב הערב בקריה (צילום: דו"צ)
הערכת מצב הערב בקריה (צילום: דו"צ)

"ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיות ערוך להרחבת הפעולה הקרקעית. ההוראה לפעולה הלילה קיבלה את אישור הקבינט אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל. החמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטארית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה. לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס, והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה.

"מבצע צוק איתן יימשך עד להשגת מטרתו – להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה", לשון ההודעה.

הרמטכ"ל בני גנץ, התייחס הערב למאמץ היבשתי בדברים שנשא בבור בקריה בזמן אישור הפעולה. "אנחנו נצא למתקפה משולבת יבשתית ואווירית בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה הן בנתיבי ההתקמות והן במרחבים אליהם אנו הולכים", אמר הרמטכ"ל. "תפיסת השליטה האמיתית על המרחב בהמשך למאמץ האש בתוך רצועת עזה על כל המוקדים תהיה בעירנות מוגברת של מערכי ההגנה. אנו עושים את כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת כמו חיילים ישראלים וגאים".

הפלסטינים דיווחו זמן קצר אחרי תחילת הכניסה הקרקעית על עשרות פצועים בתקיפה. עוד דווח על הפצצה בנמל של עזה. דיווחים על הכניסה הקרקעית היו גם ברשת אל ג'זירה. דובר החמאס הודיע בתגובה לתקיפה כי החמאס יפגע בחיילים הישראלים כדי שישראל תשלם ביוקר על המתקפה. לפני כן אמר כי ישראל לא למדה דבר מ"עופרת יצוקה" ו"עמוד ענן" ושחמאס לא יישב בשקט לנוכח המעשים הטפשיים של ישראל.

צוותי טלוויזיה הורחקו

לפני הכניסה היבשתית לתוך הרצועה הורחקו כל צוותי הטלוויזיה ששהו סמוך לגבול והורחקו ממנו. במקביל פיזר צה"ל כרוזים בשכונות רבות ברצועת עזה, שבהם מתגוררים מאות אלפי תושבים וביקש מהם להתפנות מבתיהם, מחשש שיפגעו בתקיפה. גם בית החולים אל-וופא קיבל הודעה זהה וגם אזור בתי המלון הסמוך לים.

תמיכה מצרית

שר החוץ המצרי, סאמח שכרי, אמר הערב, כי הציר חמאס-טורקיה-קטאר הוא שהכשיל את המאמצים המצריים להגיעה לרגיעה ולהפסקת אש. לדבריו, מצרים ניסתה לשמור על הפלסטינים ברצועת עזה, וציין כי אם חמאס היה מקבל את היוזמה המצרית היו נחסכים חייהם של עשרות פלסטינים. הוא גם ציין, כי
המדיניות של חמאס והאידיאולוגיה שלה הופכים את הקשר שלהם עם המצרים לכמעט בלתי אפשרית.

מלשכת יושב ראש האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג נמסר, כי בשלב זה הם לא מגיבים.

בפת"ח אמרו הערב: "אנחנו ציפינו להגיע להסכמה על היוזמה המצרית. היא היחידה שנמצאת כרגע על השולחן וזוכה לתמיכה כללית. הפעולה הישראלית הזאת מרחיקה את ההגעה להסכם".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, קרא לציבור לקרוא תהילים להצלחת החיילים, "הם שלוחי מצווה של העם כולו – וכולנו תפילה להצלחתם ושלומם ולשובם בשלום".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן