Skip to content

ארדואן האשים את ישראל בביצוע שיטתי של זוועות ומעשי טרור

ראש ממשלת טורקיה אמר בוועידה בינלאומית של מוסלמים באיסטנבול, כי "מאז 1948, מדי יום ביומו, מדי חודש, ובמיוחד בזמן חודש הרמדאן הקדוש, אנחנו עדים לניסיון שיטתי של רצח עם מצד ישראל". בעקבות ההפגנות האלימות ליד נציגויות ישראל באיסטנבול ובאנקרה, הורה שר החוץ ליברמן להחזיר לישראל את בני משפחות הדיפלומטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן (צילום ויקימדיה)
"ניסיון לרצח עם". ארדואן (צילום ויקימדיה)

רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, וממנהיגי מפלגת הצדק והפיתוח האסלאמית, בעל קשרים הדוקים עם ראשי החמאס, שהוזכר כמי שיכול לשמש מתווך בין הצדדים כדי להגיע להסכם הפסקת אש, המשיך בשבוע שחלף בהתבטאויותיו הקשות נגד ישראל והאשים את ישראל ב"ניסיון שיטתי של רצח עם". התבטאויות אלה, שפוסלות אותו מלשמש בתפקיד זה, גרמו להצתת הפגנות אלימות נגד ישראל בטורקיה, שכללו הצתת דגלי ישראל ובהחזרת משפחות הדיפלומטים הישראלים לארץ.

השתלחויות ארדואן

על רקע מבצע צוק איתן, אמר ארדואן בוועידה בינלאומית של מוסלמים באיסטנבול, כי "מאז 1948, מדי יום ביומו, מדי חודש, ובמיוחד בזמן חודש הרמדאן הקדוש, אנחנו עדים לניסיון שיטתי של רצח עם מצד ישראל". הוא גינה את מה שכינה חוסר הפעולה של הקהילה הבינלאומית נגד המבצע הישראלי ושאל את העולם המוסלמי: "כמה זמן עוד תמשיכו לשתוק בשעה שאחיכם נטבחים?". הוא גם השווה את חברת הכנסת איילת שקד לצורר הנאצי אדולף היטלר והאשים את ישראל "בביצוע שיטתי של זוועות ומעשי טרור".

במשרד החוץ הישראלי טענו, כי הפגנות האלימות נגד ישראל בטורקיה אירעו לאחר נאומי ההסתה של ארדואן וכי כוחות הביטחון הטורקיים לא עשו את המוטל עליהם בזמן ההפגנות כדי למנוע את האירועים האלימים.

החזרת משפחות הדיפלומטים

בעקבות ההפגנות האלימות שאירעו ליד נציגויות ישראל באיסטנבול ובאנקרה, לא מעט בעקבות השתלחויותיו של ארדואן, ושבמהלכן יודו אבנים ונופצו חלונות הנציגות באיסטנבול ונתלה דגל פלשתין על חומת בית השגריר באנקרה, הורה שר החוץ אביגדור ליברמן להחזיר לישראל את בני משפחות הדיפלומטים המשרתים בטורקיה. כמו כן הוחלט לצמצם את הייצוג הדיפלומטי בטורקיה עד למינימום הנדרש.

מחאה חריפה

השר ליברמן הורה להבהיר לממשלת טורקיה כי ישראל מוחה בחריפות על הפרה בוטה של הכללים הדיפלומטיים, אמנת וינה ואחרים, שהופרו על ידי שלטונות טורקיה וכוחות הביטחון שלה ברגל גסה במשך ההפגנות ו"שאנו מטילים את האחריות לביטחונם ולשלומם של הנציגים הישראלים המשרתים שם על ממשלת טורקיה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן