Skip to content

קרי אחרי הפגישה עם אבו מאזן: אופטימיות לסיכויי הפסקת אש

"עשינו כמה צעדים קדימה אך נותרה עדיין עבודה", אמר קרי לאחר פגישתו עם אבו מאזן ברמאללה. "יש סיכויים רבים יותר להגיע להפסקת אש, אני מעודד יותר". עם זאת נמנע קרי מלפרט את סיבותיו לאופטימיות. הערב ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון לקדם הפסקת אש.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מביע אופטימיות זהירה לקראת פגישתו הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עשינו כמה צעדים קדימה אך נותרה עדיין עבודה", אמר קרי לאחר פגישתו עם אבו מאזן ברמאללה. "יש סיכויים רבים יותר להגיע להפסקת אש, אני מעודד יותר". עם זאת נמנע קרי מלפרט את סיבותיו לאופטימיות.

ייפגש עם ראש הממשלה. ג'ון קרי (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)
ייפגש עם ראש הממשלה. ג'ון קרי (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)

קרי נפגש עם יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן ברמאללה והערב ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ואחר כך הוא אמור לשוב לקהיר. הערב יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בהתפתחויות האחרונות.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נחת היום בצהריים בישראל לצורך קידום המגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס.  שעת נחיתתו של קרי נותרה חסויה, בשל סיבות ביטחוניות.

פגישת פרס-קרי (צילום: דוברות בית הנשיא)
פגישת פרס-קרי (צילום: דוברות בית הנשיא)

לפני פגישתו עם נתניהיו נפגש מזכיר המדינה קרי עם נשיא המדינה שמעון פרס, לפגישת עבודה מדינית בארבע עיניים, במסגרתה דנו במשבר הביטחוני בעזה ובדרכים להורדת גובה הלהבות. בפתח הפגישה הודה הנשיא פרס על כי קרי הגיע שוב לאזורנו, ועל עבודתו המסורה ומאמציו לנסות ולקדם שקט ויציבות באזור, ואמר: "אני מודה לך על עמידתך האיתנה בתפקידך כמזכיר המדינה האמריקאי. למרות הקשיים, אל לנו להרים ידיים. כניעה והרמת ידיים תוביל לטרגדיה למאות אלפי אנשים. אני רוצה להודות לך עבור מחויבותך לעזור לכל כך הרבה אזרחים. אני מאחל לך הצלחה. ברצוני להביע את הערכתי הכנה לנשיא ארה"ב ברק אובמה. אני יודע כי שניכם מצפים לפתרון הטוב ביותר למצב הבלתי אפשרי הזה".

מזכיר המדינה קרי לנשיא המדינה שמעון פרס :" לכבוד הוא לי לפגוש אותך בימים האחרונים שלך בתפקיד כנשיא המדינה, לקראת סיום כהונתך. אני מצפה להמשך עבודתנו, עוד רבה העבודה לפנינו".

בבוקר נפגש שר החוץ, אביגדור ליברמן, עם מזכ״ל האו״ם, באן קי-מון. השר ליברמן אמר למזכ״ל באן כי ישראל מוטרדת מאד מהגילויים של טילי החמאס שהוחבאו בבתי הספר של אונר״א.

פגישת ליברמן- באן קי מון (צילום: יוסי זמיר)
פגישת ליברמן- באן קי מון (צילום: יוסי זמיר)

"בתי הספר של אונר״א הוקמו בכדי להעניק חינוך לילדים בעזה ובמקום זאת הם מעניקים מסתור לטילים שנועדו להרוג ילדים בישראל", אמר השר ליברמן למזכ״ל באן. השר ליברמן גם מחה על-כך שלאחר שהטילים התגלו אונר״א החזירה אותם לחמאס במקום למסור אותם לישראל ואמר כי ההתנהלות הזו אינה מקובלת עלינו.

השר ליברמן אמר בפגישה כי המזה״ת נמצא בצונאמי אחד גדול ולא בגלל הנעשה בעזה אלא בשל המתרחש בסוריה, בעיראק, בלוב ובמקומות אחרים, אך המציאות הזו לא משתקפת בחלק ממוסדות האו״ם, כמו המועצה לזכויות אדם שם מדינות כמו קובה וונצואלה מאשרות החלטות המגנות את ישראל. "לא ראינו גם שום גינוי לרצח 3000 פלסטינים במחנה הפליטים ירמוך בסוריה, לא נערך שום דיון באף מוסד בינלאומי בעניין ואפילו לא במוסדות של הרשות הפלסטינית עצמה", אמר השר ליברמן, "זהו חלק ממחזה הצביעות של הקהילה הבין-לאומית". השר ליברמן אמר למזכ״ל באן כי הוא מצפה ממנו לפעול נגד ההחלטות האנטי-ישראליות הללו המקודמות במוסדות האו״ם וגם היום בז׳נבה.

השר ליברמן אמר בפגישה כי יש למצוא מנגנון שיבטיח, לאחר וכשיסתיים המבצע, שחומרים המוכנסים לעזה ישמשו באמת למטרות הומניטריות ולא כפי שהיה עד עכשיו, כשלדוגמא הבטון שימש ליצירת מנהרות טרור מבוטנות ולא לבניית בתים לאנשים. בסיום הפגישה המורחבת ישבו  השר ליברמן והמזכ״ל באן לשיחה ב-4 עיניים.

גם שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המו"מ עם הפלסטינים, נפגשה עם מזכ״ל האום באן קי מון בירושלים ואמרה לו שלצד הדאגה ההומניטרית ולשיקום עתידי של עזה, יש הכרח בפעולה ברמה הבינלאומית לפירוק ארגוני הטרור בעזה מנשקם. לבני הדגישה כי חמאס הוא שאחראי לפגיעה בתושבי עזה כשהוא מסכן את ביטחונם ואמרה כי ישראל תמשיך להגן על אזרחי ישראל ולהכות בחמאס בעוצמה תוך שהיא מנסה למנוע פגיעה בתושבים בעזה.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו בירך היום  שר החוץ את מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, על בואו לישראל. "אני מברך את ידיד האמת של ישראל, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, שהוכיח שידיד אמיתי נמדד בשעת הצורך ובאמצעות מעשים, קנה אמש כרטיס טיסה באל-על ויטוס לכאן על מנת להוכיח הזדהות עם ישראל.

"בלומברג גם אמר שנמל התעופה בן גוריון הוא שדה התעופה הבטוח ביותר בעולם ופנה למינהל התעופה הפדראלי בארה״ב על מנת שיסיר את המגבלה מהטיסות לישראל. יישר כח לבלומברג ולאנשים כמוהו", כתב ליברמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן