Skip to content

ישראל על החלטת האו"ם להקים ועדת חקירה: פארסה

מועצת זכויות האדם של האו"ם, גוף אנטי ישראלי שמקום מושבו בז'נבה, החליט להקים ועדת חקירה שתחקור את פעילות צה"ל ברצועת עזה. בעד ההחלטה הצביעו 29 מחברי המועצה.17 מהמדינות החברות במועצה נמנעו ורק חברה אחת - ארצות הברית - הצביעה נגד ההצעה. ישראל הגיבה בגינוי חריף. במקביל עושה ישראל הכנות לקראת הקמת ועדה כזאת ומתעדת בשטח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תוקפת בחריפות את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם, להקים ועדת חקירה שתחקור את פעילות צה"ל ברצועת עזה ומכנה אותה "פארסה". בד בבד – בניגוד לפעמים קודמות – עושה ישראל הכנות לקראת הקמת ועדה כזאת ומתעדת בשטח את פעולות צה"ל ואת פשעיו ההומניטאריים של החמאס – כדי להציגם, אם וכאשר תוקם ועדת החקירה.

לוגו המועצה לזכויות האדם
לוגו המועצה לזכויות האדם

החלטת המועצה – גוף אנטי ישראלי שמושבו בז'נבה – התקבלה בסיומו של כינוס חירום שנערך הבוקר בז'נבה. בעד ההחלטה הצביעו 29 מחברי המועצה.17 מהמדינות החברות במועצה נמנעו ורק חברה אחת – ארצות הברית – הצביעה נגד ההצעה.

המועצה התכנסה היום בצהריים לדיון מיוחד על המתרחש ברצועת עזה. בפתח הישיבה טענה  נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאיי, שעמדותיה המסורתיות הן אנטי ישראליות חריפות, כי מעשיה של ישראל ברצועת עזה מעלים "אפשרות ממשית" שישראל מפרה את החוק הבינלאומי. לדבריה מדובר במעשים "שכל אחד מהם צריך להיחקר באופן הולם ובלתי תלוי".

בלשכת ראש הממשלה הגיבו על החלטת המועצה: "ההחלטה שהתקבלה היום במועצת זכויות האדם של האו"ם היא פארסה, ועל כל אדם הגון בכל מקום לדחות אותה. במקום לחקור את חמאס, שמבצע פשע מלחמה כפול כשהוא יורה רקטות על אזרחים ישראליים בזמן שהוא מסתתר מאחורי אזרחים פלסטיניים – מועצת זכויות האדם קוראת לפתוח בחקירה כנגד ישראל, שעושה מאמצים חסרי תקדים למנוע פגיעה באזרחים פלסטיניים, וזאת על ידי פיזור כרוזים, שיחות טלפון ושליחת מסרונים.

"מועצת זכויות האדם צריכה להתחיל לחקור את החלטת חמאס להפוך בתי חולים לבסיסי מבצעים ובתי ספר למחסני נשק ולמקם סוללות טילים ליד מגרשי שעשועים, בתים פרטיים ומסגדים", נאמר בתגובת לשכת ראש הממשלה. "בהעדר הוקעה של השימוש השיטתי של חמאס במגנים אנושיים ובהאשמת ישראל במוות שנגרם כתוצאה ממדיניות חמאס הגרוטסקית של שימוש במגנים אנושיים, המועצה שולחת מסר ברור לחמאס ולארגוני טרור בכל מקום שהשימוש באזרחים כמגנים אנושים הוא אסטרטגיה יעילה".

עוד נאמר בתגובת לשכת ראש הממשלה כי בדומה לחקירה שהובילה לדו"ח גולדסטון הידוע לשמצה, דו"ח שבסופו של דבר המחבר חזר בו מהדברים שכתב – חקירה בידי בית משפט קיקיוני תסתיים באופן ידוע מראש.

"התוצאה הצפויה היא הוצאת דיבתה של ישראל, ושימוש נרחב יותר של חמאס במגנים אנושיים", נאמר בתגובת ראש הממשלה. "אלה שישלמו את המחיר יהיו לא רק ישראלים, אלא גם פלסטינים, כשהחמאס יכפיל בעתיד את מאמציו לנצל אותם כמגנים אנושיים".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה כי המועצה לזכויות אדם הפכה מזמן למועצה לזכויות הטרוריסטים. "אנחנו נמשיך להילחם בטרור ונמשיך להיאבק בצביעות ובאנטישמיות של גופים כמו המועצה לזכויות אדם. כשמדינות כמו קובה, ונצואלה ודומותיהן, שכלל לא מכירות את המושג של זכויות אדם, מצביעות נגדנו – סימן שאנחנו עושים את הדברים הנכונים".

שרת המשפטים, ציפי לבני, הגיבה: "יש לי שתי מילים לומר על ההחלטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם -חפשו אותי!

"אנחנו נמשיך לקבל החלטות למען בטחון אזרחי ישראל לפי המצפן המוסרי שלנו, צה"ל ילחם בטרור וימשיך לעשות המירב להמנע מפגיעה בחפים מפשע, ואתם תמשיכו לעודד את הטרור – כי זה בדיוק מה שההחלטה שלכם עושה".

גם ארצות הברית וקנדה מתחו ביקורת חריפה על החלטת מועצת האו"ם לזכויות האדם. סגנית דוברת משרד החוץ, מארי הארף, אמרה כי מדובר בצעד חד-צדדי, נגד ישראל, וההחלטה אינה מזכירה כלל את ירי הרקטות של חמאס, ארגון טרור, היורה רקטות כדי להרוג אזרחים.

שר החוץ שלח קנדה, ג'ון בירד, אמר כי אוטווה מאוכזבת מאוד מן ההחלטה המתעלמת מפעולות הטרור של חמאס ומירי הרקטות אל ישראל. הוא ציין כי לישראל הזכות והחובה להגן על עצמה ואמר כי הניסיון להשוות בין ארגון טרור בין לאומי למדינה דמוקרטית וליברלית פוגעת באמינותה של מועצת זכויות האדם.

לעומת זאת, ברזיל החזירה את שגרירה "להתייעצויות", במחאה על פעולת כוחות צה"ל בעזה. בתגובה נמסר ממשרד החוץ: "ישראל מביעה אכזבה לנוכח החלטת ממשלת ברזיל לקרוא את שגרירה להתייעצויות.

"החלטה זו אינה משקפת רמת היחסים בין המדינות ומתעלמת מזכותה של ישראל להגן על אזרחיה. צעדים כאלה אינם תורמים לקידום השקט והיציבות באזור. הם מעניקים רוח גבית לטרור, ומטבע הדברים משליכים גם על יכולתה של ברזיל להשפיע".

"ישראל מצפה מידידיה לתמוך בה במלחמתה מול החמאס המוכר כארגון טרור על ידי רבות ממדינות העולם".

בתוך כך מסרו שרי החוץ של צרפת, גרמניה ואיטליה הודעה משותפת בבריסל, המגנה את ההפגנות האנטישמיות באירופה, בעקבות מבצע "צוק איתן".

"המהומות האנטישמיות, שיח השנאה נגד היהודים, התקיפות שבוצעו נגד יהודים ובתי כנסת – כל אלו לעולם לא יתקבלו בחברות האירופיות שלנו", נאמר בהצהרה. "אנו מגנים במילים החריפות ביותר את ההצהרות, ההפגנות והתקיפות האנטישמיות שאירעו בארצותינו בימים האחרונים. אנו מכבדים את זכות ההפגנה והמחאה ואת זכות הדיבור. עם זאת, נפעל בכל האמצעים המשפטיים אשר ברשותנו נגד אותם מעשים והצהרות שיש לראותם כאנטישמיים, כגזעניים או כקסנופוביים.

"דבר, ובוודאי לא העימות הצבאי בין ישראל, החמאס ופלגים אסלאמיים רדיקליים נוספים, לא מצדיק את ביצוע העבירות הללו באירופה", נאמר עוד בהצהרת שרי החוץ. "נעשה כל שבידינו, הן ביחד והן כל אחד בארצו, על מנת שאזרחינו יוכלו להמשיך לחיות בשלום ובביטחון".

גם ביד ושם התייחסו לנושא. בהודעה שפרסם יד ושם נאמר כי יד ושם מביע דאגה עמוקה לנוכח אירועי האנטישמיות האלימים כנגד יהודים ברחבי העולם בימים אלו.

"אנו עדים לאירועים כמו: מתקפה על בתי כנסת בפריז, קריאות בברלין "יהודים לגז", שימוש נרחב בצלבי קרס בשלטים שמונפים בהפגנות אלימות, קריקטורות אנטישמיות בעיתונות וברשתות החברתיות ואף פגיעה פיזית ביהודים. אלימות כלפי יהודים באשר הם על רקע הלחימה בעזה היא אנטישמיות", נאמר בהודעת יד ושם.

"כארגון המופקד על זיכרון השואה אנחנו רואים בחומרה רבה את הניצול הבוטה של סמלים, אירועים וביטויים מתקופת השואה כדי לעוות את העבר ואת המציאות היום לקידום מטרות פוליטיות. השימוש בשואה נועד להסית ולזרוע שינאה ואף פוגע בזכרה".

יו"ר יד ושם אבנר שלו: "אנו קוראים לממשלות במדינות הדמוקרטיות בעולם כולו ובאירופה בפרט לעשות שימוש מיידי בבלמים החוקיים והמוסריים הקיימים במדינותיהן כדי להגן על חייהם ועל שלומם של אזרחיהן היהודים ולהיאבק כנגד גילויי האנטישמיות שאנו עדים להם בשבועות האחרונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן