Skip to content

נתניהו: החלטת מועצת זכויות האדם לא תעכב את פעולת צה"ל

"יצאנו למבצע הזה כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל - ואנחנו נשיב אותו", אמר נתניהו. "פתחנו במבצע הקרקעי קודם כל כדי לטפל במערך המנהרות, והמערך הזה מטופל. זה נכון שאין ערובה למאה אחוז הצלחה, אבל לצה"ל הישגים מרשימים בשטח ואנחנו ממשיכים בפעולה הזאת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם, להקים ועדת חקירה נגד ישראל, לא תעכב את המשך פעילות צה"ל נגד מנהרות הטרור וירי הרקטות שמטרתה הבאת שקט מתמשך לאזרחי מדינת ישראל. כך הבהיר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח פגישה שקיים עם שר החוץ הבריטי, פיליפ המונד.

נתניהו מציג לשר החוץ הבריטי המונד תצלומי אוויר מפעולת צה"ל בעזה (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו מציג לשר החוץ הבריטי המונד תצלומי אוויר מפעולת צה"ל בעזה (צילום: חיים צח/לע"מ)

נתניהו אמר כי ירי הרקטות של חמאס וניסיונות הפגיעה באזרחים דרך המנהרות הם פשעים חמורים שעושה חמאס, וכי החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקור את ישראל דווקא היא חרפה לקהילה הבין לאומית ולאו"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם שר החוץ הבריטי, פיליפ המונד. בפתח הפגישה אמר רה"מ נתניהו: "הודיתי לשר החוץ של בריטניה על  תמיכתה של בריטניה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. חברת התעופה הבריטית, בריטיש איירווייז, המשיכה לטוס כאן בשעה שאחרים ביטלו את הטיסות, וזה חשוב. אני שמח שהלחץ שלנו וגם הראיות שהבאנו לביטחון לטיסות בישראל, הביאו לתוצאה של השבת הטיסות.

 "יצאנו למבצע הזה כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל – ואנחנו נשיב אותו", אמר נתניהו. "פתחנו במבצע הקרקעי קודם כל כדי לטפל במערך המנהרות, והמערך הזה מטופל. זה נכון שאין ערובה למאה אחוז הצלחה, אבל לצה"ל הישגים מרשימים בשטח ואנחנו ממשיכים בפעולה הזאת. בנוסף, צה"ל ממשיך להכות בחמאס ובארגוני הטרור, הוא פוגע בהרבה מחבלים, הוא שובה הרבה מחבלים, גם הפעולה הזאת נמשכת. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להגן על אזרחי ישראל בקור רוח, באורך רוח ובאחדות. האחדות שלכם, אזרחי ישראל, התמיכה שלכם ברגעים האלה מחממת את הלב של כולנו, והיא נותנת כוח לכולנו להמשיך במשימה להשיב את השקט באופן תמידי ומתמשך".

שר החוץ הבריטי, פיליפ האמונד, אמר בפתח הפגישה כי חמאס הוא שפתח במתקפה על ישראל וכי זכותה להגן על עצמה. לדבריו, בריטניה והקהילה הבין לאומית פועלות בנחישות להביא לסיום מעגל הדמים. עם זאת הוסיף המונד כי בריטניה מודאגת ממספר ההרוגים ברצועת עזה.

לפני כן נפגש שר החוץ, אביגדור ליברמן, עם שר החוץ של בריטניה. ליברמן אמר לשר המונד כי ישראל מצפה להבנה מיוחדת מהבריטים. לדברי השר ליברמן, באחת התקופות הקשות אבל גם המפוארות של בריטניה, כשלונדון הופצצה בזמן מלחמת העולם השנייה, למדנו מצ׳רצ׳יל שגם אם המחיר הוא דם, יזע ודמעות – אומה חפצת חיים חייבת להילחם בנחישות על חירותה. כך גם אנו לא יכולים לאפשר שירושלים, ת״א או ערים בדרום הארץ יאויימו על-ידי טילים וחובתנו ללחום בנחישות על-מנת לאפשר את חירותם ואת החיים הנורמאליים של אזרחי ישראל. החמאס אינו מעוניין בפתרון של שתי מדינות, המטרות של ארגון החמאס דומות מאד למטרות של הנאצים, השמדת יהודים, ולכן גם סופו של החמאס וסופם של ראשיו צריך להיות זהה.

השר ליברמן גם אמר עוד בפגישה כי הוא מברך על-כך שמזכ״ל האו״ם הורה לחקור את נושא מצבורי הטילים שנמצאו בבתי הספר של אונר״א בעזה והוחזרו לחמאס. זהו צעד ראשון ונכון, אבל על הקהילה הבינ״ל כולה לעשות עוד צעדים רבים שיבהירו שאין שום הנחה ושום הבנה לטרור ולטרוריסטים.

בינתיים, חרף המאמצים הדיפלומטיים, אין עדיין סיכום על הפסקת אש, אם כי מסתמן שבימים הקרובים, אולי כבר בשבת, תוכרז הפסקת אש הומניטארית למספר ימים – שתהפוך לאחר מו"מ דיפלומטי להפסקת אש קבועה. שר החוץ של ארצות הברית, קרי, יצא אמש מישראל למצרים לאחר שנועד במשך כשעתיים עם ראש הממשלה נתניהו בעניין הפסקת האש. בהודעת הבית הלבן נאמר כי קרי שוחח גם עם נציגים של הרשות הפלסטינית, מצרים, האיחוד האירופי, האו"ם, הליגה הערבית, קטר, ירדן, טורקיה ואיחוד הנסיכויות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן