Skip to content

הממשלה אישרה צעדים לחיזוק התיירות

צוות מיוחד יגבש תוך 21 יום פתרונות לתעשייה. שר התיירות לנדאו: "עם הסיוע לענף התיירות, נסייע למשק הישראלי להתאושש מהמבצע". כמו כן הוחלט כי שר התיירות יציג בפני הממשלה מתווה ולוח זמנים להוזלת מחירי הנופש בישראל בתוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צימר שומם בצפון. לטובת העסקים בפריפריה, מתכנן האגף לתיירות כפרית במשרד התיירות להפעיל "חממת ייעוץ נודדת". (צילום: עירית רוזנבלום)
צימר שומם בצפון. לטובת העסקים בפריפריה, מתכנן האגף לתיירות כפרית במשרד התיירות להפעיל "חממת ייעוץ נודדת". (צילום: עירית רוזנבלום)

במטרה לתת מענה לצרכים אזרחיים וביטחוניים הנובעים ממבצע "צוק איתן", ובמטרה לחזק את החוסן האזרחי של מדינת ישראל ולאפשר חזרה מהירה לשגרה עם תום המבצע, אישרה הממשלה היום (ה) צעדים לחיזוק העורף ובין היתר, חיזוק תעשיית התיירות.

על פי ההחלטה, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי יקים צוות בין משרדי בהשתתפות נציג הממונה על התקציבים, נציג אגף החשב הכללי במשרד האוצר, ונציגי משרד ראש הממשלה, משרד הפנים, משרד הכלכלה, רשות המיסים, בנק ישראל, ובהתייעצות עם נציגי מרכז השלטון המקומי ונציגים רלוונטיים מתעשיית התיירות. הצוות יבחן ויגבש תוך 21 יום ממועד קבלת ההחלטה, פתרונות ומענים אשר יסייעו לתעשיית התיירות בעקבות המבצע. המלצות ומסקנות הצוות יוצגו בפני מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

במסגרת סיועו של משרד התיירות לעסקי התיירות שנפגעו כתוצאה מהמבצע, הנחה המנכ"ל הלוי את עובדי המשרד לתגבר את עבודת השטח במהלך השבועות הקרובים, באמצעות סיורי צוותים ייעודיים לכך, וזאת במטרה להגביר את הנוכחות ולפגוש את התיירים שנשארו בארץ ואת העוסקים בתעשיית התיירות, בניסיון ללמוד את הקשיים והבעיות של הגורמים הללו כדי לסייע להם.

כמו כן, מאחר שהתיירות היא תעשיה שמורכבת בעיקר מעסקים קטנים ובינוניים בפריפריה, שמעסיקים עשרות אלפי משפחות שפרנסתם נפגעה כתוצאה מהמבצע – החממות העסקיות של משרד התיירות מעמידות יועצים מטעם המשרד, ללא תמורה, לרשות התיירנים שעסקיהם נפגעו ואשר נזקקים לסיוע במילוי טפסי הבקשות לפיצויים המוגשות לרשות המסים. היועצים יעזרו לבעלי העסקים לטפל בבקשות וכן ייעצו להם כיצד לשקם את עסקיהם התיירותיים. כמו כן, עם סיום המבצע, מתכנן האגף לתיירות כפרית במשרד התיירות להפעיל "חממה נודדת" ולהביא את היועצים לפרויקט הייעוץ עצמו, כדי להקל על בעלי העסקים.

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו אמר: "קיבלנו החלטה משמעותית שתסייע לחוסנה של תעשיית התיירות ותחזק את הכלכלה הישראלית. בכל העולם תיירות מחוללת צמיחה כלכלית ואני משוכנע שעם הסיוע לענף התיירות, נסייע למשק הישראלי להתאושש מהמבצע".

כמו כן הוחלט כי שר התיירות יציג בפני הממשלה מתווה ולוח זמנים להוזלת מחירי הנופש בישראל בתוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה מ-2012.

המלצות הוועדה להוזלת הנופש בישראל, בראשה עמד מנכ"ל משרד התיירות אז נועז בר ניר כוללים, בין היתר, מתן פתרון לבעיית האשראי להקמת מלונות חדשים, הנובעת ממשבר בטחוני בדמות "רשת בטחון":, דירוג מלונות וגילוי נאות בשירותי תיירות, דרכים להפחתת עלויות ההפעלה של בתי מלון ובהם הפחתת עלויות הכשרות והתאמת עלות הארנונה למלונות בהשוואה לנהוג במדינות ה-OECD.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן