Skip to content

הרקולס בתפקיד רובין הוד

הסרט "הרקולס" מציג את הגיבור המיתולוגי כיצור אנושי וכריזמתי, שמשתעשע בעזרת תחבולות גופניות וקטעי ראווה מפחידים. נחמד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

במאי הקולנוע ברט רטנר ביסס את מעמדו כמלך שוברי הקופות סוג גימל, הודות לסרטים "שעת שיא" ו"מיליארד סיבות לשוד". עתה הוא נכנס לנעליהם של ענקי המיתולוגיה היוונית, ומביא את "הרקולס".

הסרט מקבל את השראתו מהרומן הגראפי "הרקולס: מלחמות תראקיה", ואינו כובל עצמו לאגדה המיתית. באופן דומה, מוצאים את גיבור הסרט, דווין ג'ונסון "דה רוק" ("רווח וכאב", "מלשין") – כגיבור אנושי ולאו דווקא חצי אל. הוא אדם שמסכים לסחור באגדה שאופפת אותו, ובעזרת תחבולות גופניות וחבורה של שכירי חרב, הוא דואג שבכל משימה להשכרה הוא גם ישפר את המוניטין שלו.

קחו אותו בקלות. דווין ג'ונסון

כאשר נקרא להגן על העיר תראקיה ממצביא אכזר ומצבא השדים כביכול, הרקולס מסכן את מעמדו, ובסופו של קרב יתבררו גם כמה מהתעלומות המקיפות אותו ואולי אף יצליח לגרש את חלומות הבלהות שנגרמו לו ממותם של אשתו וילדיו.

רטנר בוחר בחוכמה לשמור על אווירה קלילה בסרט, ועל כן דמותו של הרקולס נהנית להשתעשע ממעמד של חצי אל, בנו של זאוס, תוויות שמביאות לו תעסוקה ומחדירה פחד בפני אויביו, במקום להתבסס על אמת. בנוסף, יש להחמיא למספר סצנות פעולה ראוותניות – עם סכינים, חניתות וחצים, תוך מספר לא מועט של השאלות קולנועיות מ"שבעת המופלאים", "רובין הוד", ו"התנגשות הטיטאנים".

גם צוות השחקנים מביא נוכחות חיובית, וג'ונסון מוכיח שוב כי יש לו כריזמה קולנועית מנצחת, וכראוי, גם גוף גדול. מולו נלחם לורד קוטיס (ג'ון הארט, "הנוסע השמיני"), ולצידו של הרקולס נלחמים טידיוס (אקסל האני, "ציידי הראשים"), אוטוליקוס (רופוס סוול, "אמן האשליות") ואמיפארוס (איאן מקשיין, "ג'ק צייד הענקים"), המוסיפים תמיכה הגנתית חזקה.

אבל בעוד חלק מהצופים מצפים לסרט קליל עם הרבה הומור, חשוב לציין כי יש גם קטעי ראווה אכזריים למדי, אשר לא מסייעים להעניק לדמויות עומק רגשי או מורכבות מסקרנת. בעיקרו של דבר, "הרקולס" הוא רכבת הרים קלילה ונחמדה הנמשכת 98 דקות. הסרט מוצג בארץ בדו מימד, תלת מימד, איימקס תלת מימד ו-DX4.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן