Skip to content

הפיצוצים בתאילנד חשפו חוליה מאיראן שהגיעה לפגע ביעדים ישראלים

שלושת הפיצוצים שהחרידו את בירת תאילנד, הביאו לחשיפת חוליית מחבלים שהגיעה במטרה לפגוע ביעדים ישראלים. כך הודיעה המשטרה המקומית שם. המחבלים נשאו תעודות זהות של איראן. הפיצוץ הראשון התרחש בדירת מסתור ששכרו. השני - סמוך אליה; השלישי - במהלך מירדף של המשטרה אחריו. האיש איבד את שתי רגליו בפיצוץ. ככל הידוע, לא נפגעו ישראלים בפיצוצים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושת הפיצוצים שהחרידו את בירת תאילנד, הביאו לחשיפת חוליית מחבלים שהגיעה במטרה לפגוע ביעדים ישראלים. כך הודיעה המשטרה המקומית שם. המחבלים נשאו תעודות זהות של איראן. לא נפגעו ישראלים בפיצוצים

מאת אורי קציר

הפיצוצים שארעו היום בתאילנד חשפו את קיומה של חוליית מחבלים, ששה אזרחי איראן, שחדרו לתאילנד דרך פוקט, ככל הנראה בשמיני לפברואר. המשטרה התאילנדית מסרה כי לאחר שעה וחצי של חקירה, הודו המעורבים כי הגיעו במטרה לפגוע ביעדים ישראלים. לכוחות התאילנדים היה מידע מוקדם שהתריע על כוונה לפגע, כפי שהודה מפקד המשטרה בבנגקוק, בנאסירי פאראפאפאט. שלושה מחבלים עצורים. מתנהל מצוד אחרי שלושת האחרים.

גורמי ביטחון ישראלים אומרים כי מדובר בארוע המצביע בוודאות על מעורבותה של איראן בטרור, ולא ברמזים או בהשערות. העובדה שמדובר בנושאי תעודות זיהוי מעידה כי מדובר בשליחי הממשל בטהרן.

הרס ברחוב בבנגקוק. תאונת עבודה של מחבלים בשליחות איראן?

אחד המחבלים נפצע קשה בבירה בנגקוק, לאחר שמטען נפץ שנשא על גופו התפוצץ ופצע אותו קשה. הפיצוץ גרם לכריתת רגליו של נושא המטען. כל זאת, זמן קצר בלבד לאחר שפיצוץ נוסף התרחש בדירה שנשכרה על ידי האיראני ועל ידי שני זרים נוספים, במרכזה של הבירה התאילנדית.

הפיצוץ התרחש באחד מרובעי היוקרה של בנגקוק. באזור זה של הבירה ממוקמות נציגויות ושגרירויות זרות רבות, כולל שגרירות ישראל. זהו פיגוע שלישי לאחר שני ניסיונות אתמול לפגוע בעובדי שגרירויות ישראל בהודו ובגיאורגיה. אלא שבניגוד לשני ניסיונות אלה, הפיצוץ בבנגקוק אירע הרחק מבניין שגרירות ישראל.

הכול החל כשנשמע פיצוץ בדירה ששכרו שלושת הזרים. בעקבות הפיצוץ בדירה הגיעו שוטרים למקום. מהדירה יצא אזרח זר שלפי דיווחים בתקשורת בתאילנד הוא בעל אזרחות איראנית או לבנונית. נהג מונית סיפר כי הנמלט ניסה לשכנע אותו למלטו מהמקום, ומשסירב, השליך פצצה ליד המונית שלו,  ופתח במנוסה מהמקום. הנהג, כמו גם שלושה הולכי רגל נוספים, נפצעו בפיצוץ. המשטרה פתחה במירדף אחר החשוד. הלה ניסה להשליך מטען נפץ נוסף, אולם זה פגע בעץ , חזר אליו, התפוצץ ופצע אותו קשה.

הנמלט כרות הרגליים, שזוהה בשם סארב מוראבי, פונה לבית חולים בבנגקוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן