Skip to content

חייל מילואים נהרג הבוקר ברצועה, ייתכן שמאש כוחותינו

רס"ר יאיר אשכנזי, בן 36, תושב רחובות, נהרג בשישי לפנות בוקר בפעילות מבצעית בצפון הרצועה. נסיבות מותו עדיין נחקרות. צה"ל והשב"כ חיסלו הבוקר את ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האסלאמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רב סמל ראשון (מיל') יאיר אשכנזי, לוחם בחטיבת המילואים של בה"ד 1, בן 36 מרוחובות, נהרג בשעות הבוקר המוקדמות במהלך פעילות מבצעית בצפון הרצועה. מתחקיר ראשוני עלה כי יאיר נהרג בעת שהכוח בו פעל סופח לחטיבת הנח"ל, הוא נפגע בשעות הבוקר המוקדמות ונפצע קשה. לאחר מכך מת מפצעיו. בצה"ל עדין בודקים את נסיבות פציעתו וכיצד נורה כשעל הפרק גם האפשרות שהלוחם נהרג מירי כוחותינו עקב טעות בזיהוי. החקירה עדיין מתקיימת. יאיר הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הודעה נמסרה למשפחתו.

רס"ר יאיר אשכנזי ז"ל
רס"ר יאיר אשכנזי ז"ל

הלוויתו של רס"ר יאיר אשכנזי תתקיים היום (שישי) בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי ברחובות. אשכנזי ומשפחתו עברו מהצפון לרחובות לפני שש שנים. כעורך דין במקצועו הוא עבד כיועץ משפטי חיצוני לעיריית מודיעין. אתמול נפצע קשה סא"ל סימן טוב שי, מפקד גדוד 12 של גולני. המג"ד נפגע בראשו לאחר שחלק מקיר מנהרה התמוטט על ראשו בתוך ששכונת סג'עאיה שבמזרחה של העיר עזה. כמו כן נפצעו שלושה חיילים מהם אחד באורח בינוני ויתרתם באורך קל. מתחילת הלחימה נהרגו 33 קצינים וחיילים.

המסוק בדרך לבית החולים (צילום: נירה ידין)
המסוק בדרך לבית החולים (צילום: נירה ידין)

הבוקר חיסלו כוחות של צה"ל והשב"כ את ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האסלאמי, צלאח אבו חוסין, חבר במועצה הצבאית העליונה של הג'יהאד האסלאמי שפעל כראש מערך ההסברה הקרבית של הארגון. ע"פ דיווחי הפלסטינים, הוא נהרג יחד עם בנו בן ה-15 שהיה עמו בעת התקיפה ברפיח. בתקיפה זו, כך מדווחים הפלסטנים, נפצעו עוד 11 בני אדם. צה"ל מסר כי ביממה האחרונה תקפו כוחותיו 130 מטרות ופגעו בכ-40 מחבלים. בסך הכול, מתחילת מבצע "צוק איתן", הותקפו 3540 מטרות ו-240 מחבלים נהרגו ונחשפו כ-31 מנהרות. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מתחילת המבצע מספר ההרוגים בעזה עומד על 817 ומספר הפצועים עומד על 5,250 בני אדם כשמחציתם לפחות גברים, נשים וילדים שאינם מעורבים בלחימה.

במלחמה בעזה נהרגו בימים האחרונים מספר פעילי טרור על-ידי כוחות צה"ל. וביניהם חאפט' מחמד חמד – מפקד בכיר בגזרת בית חנון של הג'יהאד האסלאמי שהיה אחראי על ירי רקטות לעבר שדרות בסבב ההסלמה הנוכחי שהוביל למבצע "צוק איתן". חסין עבד אלקאדר מחיסן – מפקד בכיר בגזרת סג'עייה שהיה מפקד בגזרת סג'עאיה מטעם הג'יהאד האסלאמי. מחיסן נמנה בין בכירי הכוח בו פיקד. אכרם שאער – מפקד בכיר בגזרת חאן יונס של הג'יהאד האסלאמי שהיה מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי באזור חאן יונס. שאער היה מעורב במספר פיגועים וירי רקטות לעבר מדינת ישראל. מחמוד זיאדה – מפקד כוחות הג'יהאד האסלאמי במערב ג'באליה שהיה מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי באזור ג'באליה. זיאדה היה אחראי על ההתעצמות הרקטית של הכוח בפיקודו ולקח חלק בלחימה כנגד ישראל במהלך במבצע "צוק איתן", במהלכה הכוח עליו פיקד היה אחראי על ירי רקטי לעבר שטחי מדינת ישראל. אסאמה אלחיה – מפקד כוחות חמא"ס בסג'עאייה. אסאמה אלחיה פיקד על כוח של ארגון הטרור חמא"ס באזור סג'עאיה. בנו של חליל אלחיה, בכיר בלשכה המדינית של חמאס. מחמד שעבאן שהיה מפקד בכיר בכוח הימי של ארגון הטרור חמא"ס. אחמד סהמוד שהיה מפקד בגזרת חאן יונס, ועבדאללה אלאח'ראס שהיה מפקד בזרוע הצבאית של ארגון החמאס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן