Skip to content

הרוגים ופצועים בעימותים עם הפלסטינים בגדה

מלחמת גרסאות בין צה"ל לפלסטינים באשר למספר הרוגים ופצועים בקרב הפלסטינים בחווארה ובאל ערוב. שני מתנחלים שהגיעו למקום פתחו באש, מתנחלת ירתה באוויר ואחר כך הגיע מתנחל שירה גם הוא. הפלסטינים מאשימים אותו בירי מכוון לתוכם. השניים נחקרים ומוסרים גרסאות. המהומות נמשכות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלחמת גרסאות – ארבעה פלסטינים נהרגו היום (שישי) במהומות שפרצו באזור חווארה ובבית אומר, כך טוענים הפלסטינים. גורמי רפואה פלסטיניים טוענים כי שלושה מההרוגים נורו על ידי כוחות הביטחון ואחד נורה למוות בידי מתנחל. מצה"ל נמסר כי 200 פלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבעירה ודירדרו צמיגים בוערים בעימותים בחווארה מדרום לשכם. בשלב זה הגיעה למקום מתנחלת וירתה באוויר. מאוחר יותר הגיע מתנחל שפתח גם הוא באש, אך לטענת הצבא בחווארה יש שלושה פצועים קשה.

השתמשו רק באמצעי לפיזור הפגנות? (צילום: מען)
השתמשו רק באמצעי לפיזור הפגנות? (צילום: מען)

לגבי המהומות בבית אומר מאשרים בצבא כי כ-150פלסטינים התפרעו במקום וצה"ל ומג"ב הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, הכוללים רימוני גז וירי כדורי גומי (גולות מתכת עטופות ריפוד גומי). "אכן יש הרוג" במקום מסרו גורמי צבא, "אך הוא נהרג כתוצאה משימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא מאש חיה".

שני המתנחלים שירו באוויר נלקחו לחקירה ובשלב זה הם עדיין נחקרים. לנוכח המצב המתוח הועלתה הכוננות באזורי ההתנחלויות לרמה ב' וביישובים ישראליים הסמוכים לערים ערביות כמו בית אל, פסגות, חברון, קריית ארבע ויישובי גב ההר, הועלתה הכוננות לרמה ג', הגבוהה ביותר.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי ההרוגים הם אחמד עזמי חאלד יוסף בן 18, האשם אבו מאריה בן 47, טיאב אבו שחאדה בן 22, וסולטן אל-זעאקיק בן 30. לטענת הגורמים הרשמיים ברשות, אחמד עזמי חאלד יוסף נהרג מירי המתנחל שפצע שלושה נוספים.

גורמים רשמיים ברשות דיווחו, כי לאחר שההחלה התפרעות בחווארה בעקבות הפגנה נגד המלחמה בעזה, הגיע המתנחל למקום נוהג במכוניתו וירה לתוך הקהל. כך העיד ראש הכפר של חווארה. בשלב הראשון דווח על ידי דובר הפתח עוואד ניג'ם כי יוסף נפצע באורח אנוש, אך לאחר מכן קבעו גורמי רפואה את מותו. נכון לעכשיו המהומות עדיין נמשכות וצה"ל פועל באמקום עם אמצעים לפיזור הפגנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן