Skip to content

הקרן לעידוד יוזמה חברתית יוצאת לדרך

הקרן תתמקד בשילוב אוכלוסיות מוחלשות ואנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה. שר האוצר: ״הקרן שאנו מקימים היא חלק משפה תרבותית רחבה שנקראת נגישות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרן לעידוד יוזמה חברתית יוצאת לדרך. היום פורסם המכרז לבחירת שני גורמים שיקימו ויפעילו קרנות השקעה בעסקים חברתיים בישראל, אשר יתמקדו בשילוב אוכלוסיות מוחלשות ואנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה.

לפיד (צילום: דן בר דוב)
סנונית ראשונה. לפיד (צילום: דן בר דוב)

במסגרת המכרז תקצה הממשלה 20 מיליון שקל להקמת שתי קרנות כאשר המציעים ימנפו את המימון אל מול מקורות פילנתרופיים ומקורות השקעה אחרים ביחס שיעלה על 1.5 מסכום כספי הממשלה, כך שיגייסו לשתי הקרנות לפחות 30 מיליון שקל. הזוכים ייבחרו לפי יכולות מקצועיות, ניסיון, מינוף כספי הממשלה ומרכיב הוצאות התפעול של הקרן. תקופת ההשקעה של כל קרן תעמוד על 3 שנים, ותקופת ההסכם, כולל תקופת ליווי, תעמוד על 10 שנים.

חברת לתועלת הציבור

כל קרן תאוגד כחברה לתועלת הציבור (חל"צ) ללא כוונת רווח, שהנהלתה תורכב מדירקטוריון הכולל חברים בעלי רקע כלכלי וחברתי. בנוסף, במסגרת המכרז תוקם וועדה מפקחת מטעם הממשלה אשר תלווה את פעילות הקרנות ותפקח על פעילותן. כדי לסייע לקרנות לגייס מקורות פילנטרופיים ניתנה החלטה מקדמית של רשות המסים לגבי יכולתן של הקרנות לקבל אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה באופן שיעניק לתורמים הטבת מס.

מועד אחרון להגשת הצעות במכרז הוא ביום 22.10.14, כאשר הקרנות יתחילו לפעול בתחילת שנת 2015.

המכרז פורסם על ידי וועדת המכרזים הבין משרדית להקמת הקרן ליוזמה חברתית בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, יאיר טל, מנהל קרנות הביטוח הלאומי, עו"ד יצחק סבטו וסגן בכיר במועצה הלאומית לכלכלה, מוריס דורפמן.

סנונית ראשונה

שר האוצר, יאיר לפיד: ״הקמת הקרן על ידי הממשלה תשמש סנונית ראשונה לפיתוחו של תחום העסקים החברתיים בישראל. הקרן שאנו מקימים היא חלק משפה תרבותית רחבה שנקראת נגישות, זו זכותם של אנשים עם מוגבלויות שכל הדלתות יהיו פתוחות בפניהם, וזו הזכות שלנו להסיר את המכשולים מהדרך שלהם. הפוטנציאל הגלום בעסקים החברתיים הוא לא רק המנוע הכלכלי אלא התרומה הגדולה שהם יכולים להוות עבור אנשים עם מוגבלויות".

מנוע צמיחה

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל: "פעילות עסקים קטנים היא מנוע צמיחה מרכזי למשק הישראלי. כאשר מדובר במיזמים אשר מטרתם היא גם לשלב אוכלוסיות מודרות, יש לכך חשיבות יתרה. מכרז זה הוא צעד נוסף של הממשלה לעידוד יוזמה עסקית חברתית של אזרחי המדינה, שחשובה במיוחד בעת הזו".

הנפת דגל חברתי

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, ציין כי "בעידן של ריכוזיות במשק ופערים חברתיים, עסקים חברתיים הם המפתח לשינוי, אשר יאפשר מציאות של תחרות בשוק בד בבד עם הנפת הדגל החברתי, תוך יצירת ערך משולב – חברתי ועסקי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן