Skip to content

נתניהו לבאן קי מון: בהודעת נשיאות מועה"ב אין מענה לצרכי ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחר הצהריים עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון ומתח ביקורת קשה על הודעת הנשיאות של מועצת הביטחון של האו"ם. ובינתיים גובר הלחץ מימין לחדש את הפעילות הצבאית ברצועת עזה - ואילו בשמאל ובמרכז מבקשים מנתניהו לכבד את הפסקת האש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה שוחח אחר הצהריים עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון – ומתח ביקורת קשה על הודעת הנשיאות של מועצת הביטחון של האו"ם.

"ישראל נענתה שלוש פעמים להצעת האו"ם להפוגות הומניטאריות, וחמאס הפר את כולן", בנימין נתניהו ובאן קי מון (צילום: נירה ידין)
"ישראל נענתה שלוש פעמים להצעת האו"ם להפוגות הומניטאריות, וחמאס הפר את כולן", בנימין נתניהו ובאן קי מון (צילום: נירה ידין)

"הודעת הנשיאות מתייחסת לצרכי ארגון טרור רצחני שתוקף אזרחים ישראלים, ואין בה מענה לצרכי הביטחון של ישראל ובכלל זה פירוז רצועת עזה על פי העיקרון שכבר נקבע בהסכמי הביניים עם הפלסטינים", אמר נתניהו למזכ"ל האו"ם. "אין בהודעה התייחסות לפגיעה באזרחים ישראלים, ולעובדה שחמאס הפך את תושבי עזה למגן אנושי, ושהוא עושה שימוש במתקנים של האו"ם כדי לפגוע באזרחי ישראל.

"ישראל נענתה שלוש פעמים להצעת האו"ם להפוגות הומניטאריות, וחמאס הפר את כולן", אמר נתניהו. "הם ממשיכים לירות גם עכשיו לעבר אזרחי ישראל. ישראל תמשיך לטפל במנהרות הטרור, זהו רק הצעד הראשון בפירוז. במקום שכספי הקהילה הבינלאומית ישמשו לבניית מנהרות טרור לביצוע פיגועים המוניים נגד אזרחי ישראל, הקהילה הבינלאומית צריכה לפעול לפירוז עזה".

ובינתיים, בימין דורשים מנתניהו להמשיך בלחימה ברצועת עזה, בעוד שבמרכז ובשמאל מבקשים ממנו להמשיך להתנהג "כמבוגר האחראי".

ח"כ אלי ישי, יו"ר הוועדה למוכנות העורף: "ישראל חבה רבות לארה"ב ידידתה הגדולה ביותר, אך חובה זו אסור לה לבוא על חשבון בטחונה ועתידה  של ישראל. הסכמה להפסקת אש בתנאים הנוכחיים תהייה בפועל רק הפוגה קצרה לפני סבב לחימה נוסף וקשה יותר. על ממשלת ישראל להמשיך בכל הכלים העומדים לרשותה למיגור המנהרות, והחזרת השקט לתושבי הדרום לזמן הארוך ביותר".

שר החקלאות, יאיר שמיר מ"ישראל ביתנו", אמר הבוקר לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל כי המבצע בעזה התפספס. "ישראל בזבזה את הזמן – או לפחות לא ניצלה אותו טוב", אמר השר שמיר, "נתנו לנו למעלה משלושה שבועות לסדר את העניינים ברצועה. הצבא הגדול הזה לא הצליח בשלושה שבועות לסיים את המלאכה הזאת, וחבל".

גם שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל מ"הבית היהודי", אמר בתכניתנ "מה בוער" עם רזי ברקאי כי המבצע התפספס. "היה ברור שבאיזשהו שלב יהיה לחץ מדיני, והיינו צריכים לעשות את הפעולה הרבה יותר מהר, הרבה יותר חזק, ועם הרבה יותר נחישות – בגדר 'תנו לצה"ל לנצח'", אמר השר אריאל, "צריך לטפל באיום הרקטי, גם בנושא המנהרות מטפלים – אבל זה לא מספיק".

ח"כ אופיר אקוניס כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כיצד הייתה מגיבה ארצות הברית אם היו יורים רקטה אחת על אחד מיישוביה? מה הייתה עושה בריטניה אם הייתה מגלה מנהרת טרור אחת בדרומה? מה הייתה עושה צרפת אם כמה קילומטרים מאחת הערים שלה הייתה מוקמת שכונת טרור בשם ס'געייה?

"אנחנו חייבים להמשיך את מבצע 'צוק איתן'", כתב ח"כ אקוניס. "אין צודק ממנו ואין מוסרי ממנו, כי אנחנו מגנים על ביתנו".

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג אמר בצהריים, בישיבת הסיעה: "העימותים בין ישראל לארה"ב חושפים כשל ארוך ביחסים בין ממשלת נתניהו לממשל אובמה. הכשל הזה לא טופל בזמן וכעת פוגע באינטרס הישראלי". לדבריו, "אנחנו נכנסים לשלב המדיני של המערכה ומשוכנעים שהסדרה מדינית תוכל למנף את ההישגים הצבאיים להכרעה של החמאס. על ישראל להכתיב את תנאיה, להמשיך את הטיפול במנהרות, להביא לפירוז ארוך טווח של הרצועה בהחלטה בינ"ל ולהכנסת אבו מאזן אליה".

יו״ר מרצ, זהבה גלאון, קוראת לראש הממשלה לאמץ את מתווה אובמה להפסקת אש הומניטרית שתוביל להפסקת אש קבועה. ״המתווה צריך לכלול מענה לאינטרסים הביטחוניים של ישראל ולחיים נורמליים לפלסטינים, תוך שילובה של הרשות הפלסטינית כחלק מהפתרון״.

גלאון קראה להפסיק את ההשתלחות במזכיר המדינה האמריקאי, קרי,והוסיפה: ״אסור לממשלת נתניהו למתוח את החבל ביחסים עם ארה״ב. לישראל יש אינטרס לשמור על ארה״ב כבת הברית האסטרטגית וכמי שמספקת את הערבויות הבינלאומיות״.

ח"כ שלי יחימוביץ' פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה מכתב גלוי לראש הממשלה ובו קראה לו, בין השאר: "אל תיכנע לקולות  התובעים ממך להכניס את חיילינו לעומקה של עזה, אל תיכנע לתופי הטם-טם שמתופפים כבר את שירי הקרבות הבאים. המשך להיות ממלכתי ורציונלי. התכנס לקראת סיום צוק איתן, והבהר שגם בתוך הפסקת אש זרועו העוצמתית של צה"ל תמשיך לחסל כל מי שינסה לפגוע בנו. בדין קבלת את תמיכת רוב האופוזיציה הציונית. המשך להיות מבוגר אחראי. לא תצטער על כך".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן