Skip to content

נתניהו: אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת

"עומד מולנו אויב אכזר שמתאכזר לא רק כלפינו, כלפי אזרחינו, אלא גם כלפי האזרחים שלו", אמר ראש הממשלה. "אנחנו נמשיך לפעול בתקיפות ובשיקול דעת עד השלמת משימתנו – להגן על אזרחינו, להגן על חיילינו, להגן על ילדינו". שר הביטחון, יעלון: "לא נהסס להרחיב את הפעילות של צה"ל. איננו מתכוונים להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת. לא נסיים את המבצע מבלי לחסל את המנהרות שכל מטרתן הרג אזרחנו וילדינו". כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ראש הממשלה אמר זאת הערב, בהופיעו בקריה בתל אביב, ביחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ.

"אני מבקש תחילה להשתתף בצער המשפחות שיקיריהן נפלו", פתח ראש הממשלה את דבריו. "הם נפלו על הגנת המדינה וכולנו כואבים את לכתם. אין מלחמה צודקת מזו שבנינו הגיבורים נלחמים בה. אני מבקש לחזק את ידיהם של חיילי צה"ל שממשיכים גם בשעה זו לפעול בעוז רוח בתוך רצועת עזה נגד אויבינו.

"זהו יום קשה וכואב". נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)
"זהו יום קשה וכואב". נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)

"ידענו שיהיו לנו ימים קשים", אמר נתניהו. "זהו יום קשה וכואב. צריך אורך רוח ונחישות כדי להמשיך במאבק נגד ארגון טרור רצחני ששואף להשמידנו. גם בשעה זו אנחנו ממשיכים בפעולה לנטרול ופגיעה במנהרות הטרור. לא נסיים את המשימה, לא נסיים את המבצע, בלי נטרול המנהרות שכל מטרתן השמדת אזרחינו והרג ילדינו. זהו יעד חד וברור של מדינת ישראל והצורך בו בוער שוב היום.

"הפעולה נגד המנהרות היא צעד ראשון והכרחי בפירוז רצועת עזה. התהליך של מניעת ההתחמשות של ארגון הטרור ופירוז רצועת עזה חייב להיות חלק מכל פתרון", הדגיש ראש הממשלה. "הקהילה הבינלאומית צריכה לדרוש את זה בתוקף. במקום שהקהילה הבינלאומית תאפשר לכספים להיכנס לרצועת עזה על ידי החמאס לבטון, למלט, לשמש לבניית המנהרות ללא הגבלה, צריך להיות על כך פיקוח ושליטה. בעבר, כשהעלינו את הדרישות האלה והעלינו את הדאגות שלנו, לא התייחסו לכך ברצינות. זה חייב להשתנות. לא ייתכן שאזרחי מדינת ישראל יחיו תחת איום מוות של טילים וחדירה ממנהרות מוות – הרג מלמעלה והרג מלמטה.

"החמאס הפר את כל ההצעות להפסקות אש, כולן. עומד מולנו אויב אכזר שמתאכזר לא רק כלפינו, כלפי אזרחינו, אלא גם כלפי האזרחים שלו. הוא מנצל את האזרחים שלו כדי שהם יספגו עוד ועוד קרבנות, תוך שהם משלחים ירי והרג לעברנו. אמרתי ואני חוזר ואומר, אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת. אנחנו נמשיך לפעול בתקיפות ובשיקול דעת עד השלמת משימתנו – להגן על אזרחינו, להגן על חיילינו, להגן על ילדינו", אמר ראש הממשלה.

 שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "איננו מתכוונים להתפשר על ביטחון אזרחי ישראל ונמשיך להכות בחמאס בימים הבאים. ב-21 ימי המבצע ספג חמאס מכות קשות מאוד באוויר, בים וביבשה וכוחות צה"ל השמידו אלפי מטרות טרור. נמשיך להכות את חמאס גם בימים הבאים, להשמיד לו מטרות טרור, לפגוע בפעיליו, להרוס מנהרות ולמוטט מתקנים שקשורים לתשתיותיו. אם ראשי חמאס סבורים שיוכלו לנהל עמנו שיח קבוע של טילים, רקטות ופיגועי טרור – הם טועים טעות קשה. אם ארגוני הטרור ברצועת עזה חשים שיוכלו לשבור את מדינת ישראל ואזרחיה – בימים הקרובים יבינו שלא כך הדבר.

"לא נהסס להרחיב את הפעילות של צה"ל", הוסיף יעלון. "חמאס משתמש באזרחיו כמגן אנושי ומנהיגיו מסתתרים מתחת לאדמה בעוד הוא יורה מבתי חולים. בימים אלו אנו משלימים את הפעולה נגד מנהרות הטרור. אתם, אזרחי ישראל, נותנים לנו את הכוח להמשיך במשימה".

"איננו מתכוונים להתפשר על בטחונם של אזרחי ישראל", הוסיף שר הביטחון משה יעלון. "נמשיך להכות את חמאס גם בימים הבאים, להשמיד לו מטרות טרור, לפגוע בפעיליו, להרוס מנהרות ולמוטט מתקנים שקשורים לתשתיותיו. אם ראשי חמאס סבורים שיוכלו לנהל עמנו שיח קבוע של טילים, רקטות ופיגועי טרור – הם טועים טעות קשה. אם ארגוני הטרור ברצועת עזה חשים שיוכלו לשבור את מדינת ישראל ואזרחיה – בימים הקרובים יבינו שלא כך הדבר".

 הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ אמר: "אנו מטפלים במערך המנהרות ההתקפיות בלחימה מורכבת, אך נחושה, מתקדמת צעד אחר צעד, פיר אחר פיר, מנהרה אחר מנהרה, התקלות אחרי התקלות, והמערכת הזאת מתקדמת בצורה מצוינת. אנו תוקפים תשתיות שיגור, פעילים ומתקני ייצור של חמאס והפעילות הזו מבוצעת בשילוב חסר תקדים בין אוויר, ים, יבשה, מודיעין, לוגיסטיקה. נמשיך בפעילות הזאת ככל שיידרש.

"כבני אדם, כואב לנו לראות אזרחים נפגעים ואנחנו עושים את כל המאמצים להרחיב את האוכלוסייה ולכוון את האש למקום שבו יש מחבלים. חמאס פועל מתוך השטחים האורבניים ומושך את האש אליהם. מומלץ לתושבי עזה להרחיק את עצמם מבתיהם כי כשאנחנו נגיע – זה יכאב".

ובתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיע להפגנת התמיכה בישראל,  שהתקיימה מול בנין האו"ם בניו יורק: "הקול שלכם,  הקול השפוי, צריך לחדור את מעטה האטימות מעבר לכביש"

הפגנת תמיכה בישראל, מול בניין האו"ם בניו יורק (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"ם)
הפגנת תמיכה בישראל, מול בניין האו"ם בניו יורק (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"ם)

פרושאור אמר לעשרות אלפי האנשים שהגיעו לתמוך בישראל: "אני שמח שאתם עומדים כאן, ניצבים לצד ישראל, מאוחדים,  מול בנין האומות המאוחדות.  הקול שלכם,  הקול השפוי, צריך לחדור את מעטה האטימות מעבר לכביש.

"אתם ההוכחה לכך שכל ישראל ערבים זה לזה", אמר פרושאור. "ישראל רוצה בשלום ושואפת להשיג שלום, אבל לא יהיה שלום כל עוד ארגון טרור פוגע באנשינו. אתם מייצגים את נצחון הטוב על הרע.  את ניצחון האור על החושך".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן