Skip to content

מחר מכרז בינלאומי לרכישת 62-78 קטרים חשמליים

היקף העסקה האמורה - יותר מ- 1.5 מיליארד שקלים. השר כץ: פרויקט חשמול הרכבת צפוי להגדיל את מהירות הרכבות ותדירותן, ישפר את השירות ויגביר את רמת האמינות והדיוק של הרכבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רכבת חשמלית. יותר מהר ופחות זיהום. צילום: ויקיפדיה
רכבת חשמלית. יותר מהר ופחות זיהום. צילום: ויקיפדיה

משרד התחבורה, באמצעות רכבת ישראל, יפרסם מחר מכרז בינלאומי לרכישת 62 – 78 קטרים חשמליים חדישים, בהיקף של יותר ממיליארד וחצי שקלים. המכרז מתבצע במסגרת תכניתו של שר התחבורה ישראל כץ לחשמל את מערך המסילות הארצי של רכבת ישראל.

פרויקט חשמול הרכבת נחשב לאחד המיזמים התשתיתיים המרכזיים של משרד התחבורה ורכבת ישראל, והוא מבוצע במסגרת פרויקט נתיבי ישראל, שיזם השר כץ. מדובר בתכנית מהפכנית לחיבור הנגב והגליל, באמצעות רשת של כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

המכרז הבינלאומי שיפורסם מחר כולל רכש של 62 – 78 קטרים חשמליים מודרניים, שיוצרו על פי התקנים האירופיים המתקדמים ביותר. המכרז כולל אופציה לרכשת קטרים חשמליים נוספים.

עלות פרויקט החשמול הכולל – מיליארד שקל

פרויקט חשמול הרכבת, שעלותו הכוללת – רכש והסבת קטרים וקרונות – נאמדת ביותר מ-11 מיליארד שקל, צפוי להגדיל באופן ניכר את מהירות הרכבות ותדירותן, ולהפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והרעש של הרכבות. "פרויקט חשמול הרכבת ישפר את השירות לנוסע ויגביר את רמת האמינות והדיוק של הרכבת", מציין השר כץ.

160 קמ"ש

הקטרים החדישים מותאמים לנסיעה במהירות של 160 קמ"ש וכן לנסיעה במנהרות הארוכות, המוקמות בימים אלה בכמה פרויקטים רכבתיים, דוגמת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים. הקטרים מאופיינים במערכת הנעה חזקה במיוחד, בעלת הספק של בין 5 ל- 6 מגה וואט, וכן במערכות בלימה ובטיחות משופרות.

הסבה של 420 ק"מ קווי מסילות

תכנית חשמול הרכבת כוללת הסבה לחשמל של 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים, הקמת תחנות השנאה וכן מערכת שליטה ובקרה, הנלוות לחשמול המסילה. הקווים הראשונים שיופעלו בחשמל הם הקו המהיר לירושלים וקו הרכבת עכו- כרמיאל, המוקמים בימים אלה.

שר התחבורה סבור, כי הפרויקט צפוי לשנות את פני התחבורה בישראל ויסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים, באמצעות הגדלת היכולות של רכבת ישראל להסיע יותר נוסעים, ממקום למקום ובמהירות גדולה יותר. הגברת התדירות תאפשר גם להרחיב את מגוון האפשרויות המגורים והתעסוקה של תושבי הפריפריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן