Skip to content

כנופיית יהודים ביצעה לינץ' בערבים וערבים פעלו לפגיעה ביהודים

בעוד המלחמה בדרום תופסת את מרבית הדיווחים, גוברים מעשי השנאה והאלימות בין יהודים לערבים ולהיפך. כנופייה של יהודים תקפה ערבים, ובמזרח ירושלים עצרו השב"כ ומפלג המיעוטים כנופיית פלסטינים חברה בארגון טרור שניסתה לפגע ביהודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשי המחלקה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים, עצרו הבוקר (רביעי) שלושה צעירים בני 17-22 בחשד שהשתתפו בתקיפה חמורה של שני פלסטינים בני 20 תושבי בית לחנינה שבצפון ירושלים. השניים, אמיר שוויקי וסאמר מחפוז, הותקפו בידי כנופיית צעירים יהודים בשכונת נווה יעקב הסמוכה לבית חנינה ביום שישי שעבר. הם פונו לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בבירה כשהם במצב קשה. לאחר טיפול, השתפר מצבם והוגדר כבינוני. שלושת הצעירים הובאו היום לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה את הארכת מעצרם. לדברי משטרת ירושלים צפויים מעצרים נוספים מקרב התוקפים.

השניים סיפרו כי לאחר ארוחת חודש סיום צום הרמדאן, הלכו שניהם לחפש את כרטיס העובד של שוויקי בתחנת הרכבת הקלה, שם הוא חשב שאיבד אותה. מחפוז העיד כי בעודם מצויים ליד הצומת בנווה יעקב, "בא אחד מכיוון נווה יעקב ואמר תביא לי סיגריה, אמרתי לו שאין לי, הוא שמע שאני ערבי והלך וחזר אחרי שניות עם חברים שלו, אולי 12 אנשים. הם היו עם מקלות וברזלים והתחילו להרביץ לנו חזר על הראש". תחקירן האגודה לזכויות האזרח, חוסאם עבד, סיפר כי השניים העידו בפניו שהתוקפים היו מצוידים במוט ברזל, מחבט בייסבול וגז מדמיע. הם לא אמרו כלום, רק 'ערבים, ערבים'. בכוחות אחרונים צעקתי 'אמיר, אמיר'. רציתי לעזור לו, אבל לא הצלחתי לזוז. ראיתי שהם הכו אותו בעיקר", סיפר מחפוז לטענת השניים שוטרים סיפר הכי הם הכו את השניים באכזריות עד לאובדן הכרה, ואז הסתלקו מהמקום.

"ראיתי שיש שהגיעו למקום לא הזעיקו אמבולנס, אלא החלו לחקור אותם בעודם שרועים ומדממים על הקרקע. השניים פונו על ידי עוברי אורח למרפאה שכונתית בבית חנינא ומשם לבית החולים אל מוקסד, משם הועברו לבית החולים הדסה עין כרם אתמול במצב קשה. דוברת המרכז הרפואי הדסה מסרה כי שני הגברים הגיעו אתמול ליחידת הטראומה. לאחר אבחון וטיפול אושפזו במחלקה הנירו-כירורגית ומצבם התייצב: אחד מהם מוגדר נכון להיום במצב בינוני לאחר שעבר ניתוח במהלך הערב, והשני במצב קל יחסי. ממשטרת ירושלים מסרה בתגובה: "ביום שישי התקשרה אישה וסיפרה שהבחינה בשני בני מיעוטים ובמספר יהודים באזור. היא שמעה צעקות והבינה שיש תקיפה. למקום הגיעה ניידת שהזמינה אמבולנס, אבל המשפחה סירבה להמתין לבוא האמבולנס, ופינתה אותם באופן עצמאי".

השניים שרועים על הריצפה וכך נחקרו (צילום: דף הפייסבוק של אמיר שוויקי)
השניים שרועים על הריצפה וכך נחקרו (צילום: דף הפייסבוק של אמיר שוויקי)


ארבעה פלסטינים הואשמו בניסיון לרצח ותקיפת שוטר

במקביל למעצר החשודים בניסיון הלינץ', הגישה היום פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום כנגד ארבעה תושבי מזרח ירושלים, ממנו עולה כי הארבעה מואשמים בעבירות ביטחוניות ובניסיון לבצע פיגוע בנגד יהודים במספר הזדמנויות. את החקירה ביצעו השב"כ ובלשי מפלג מיעוטים במשטרת מחוז ירושלים וומנה נודע כי הארבעה, בשאר עביידי (23), מוחמד חמד (20), באסם שלאלדה (20) ומוחמד אבו חדיר (22), פעלו בארגון טרור. מכתב האישום עולה כי עביידי מואשם בניסיון רצח, ייצור נשק, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ותקיפת עובד ציבור. עביידי וחמד מואשמים בחברות בארגון טרור וברכישת נשק. עביידי, חמד ושלאדלה מואשמים בקשר לפשע (חבלה בכוונה מחמירה), חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין שלא כדין, נשיאת נשק ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, אבו חדיר מואשם בנשיאת נשק ושיבוש מהלכי משפט. עביידי וחמד מואשמים גם בניסיון החדרת טלפון סלולרי לכלא.

בהמשך יידה עביידי יחד עם אחר אבנים לעבר כוחות הביטחון במחנה עופר, במסגרת התפרעויות שהיו במקום על רקע שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים. כן הכין עביידי יחד עם אחרים בקבוקי תבערה אותם התכוון ליידות לעבר כוחות הביטחון במקום. אולם בשל העובדה שכוחות הביטחון ריססו את המתפרעים בגז מדמיע, לא עשה כן. בנוסף, השתתף עביידי בהתפרעויות במהלך חודש יוני 2014 על רקע רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר ובמסגרת זו יידה אבנים לעבר כוחות משטרה. במהלך השנה פנה עביידי לחמד ולשלאלדה וסיפר להם כי ברצונו לבצע פיגוע נקם נגד יהודים על רקע המצב הביטחוני ועל רקע מותו של בן דודו של עביידי. וכך, במרץ 2014, במועד שאינו ידוע במדויק, קשרו עביידי, חמד ושלאדלה קשר לבצע פיגוע דקירה של יהודי ברמת שלמה בירושלים. בסמוך לכך, בשעה 23:00 בערך נפגשו השלושה בביתו של חמד והצטיידו כל אחד בסכין ובכיסוי פנים. השלושה יצאו מהבית וישבו ברכב של אביו של חמד. אך בשל הגשמים העזים שירדו באותו היום, חזרו השלושה לביתם ולא ביצעו את תוכניתם. במהלך המחצית הראשונה של 2014, החליטו עביידי וחמד לרכוש נשק. במרץ 2014 פנה חמד לגיסו וסיפר לו כי ברצונו לרכוש נשק. לצורך כך, הפנה אותו הגיס לאדם שממנו יוכל לרכוש את הנשק. סמוך לכך, יצר חמד קשר עם מוכר הנשק והשניים קבעו כי יפגשו במחנה הפליטים שועפט על מנת לבצע את העסקה. בהמשך, פנה חמד לעביידי ועדכן אותו כי באפשרותם לרכוש תת מקלע. עביידי הביע את הסכמתו והשניים סיכמו כי יתחלקו במחיר. במהלך מאי 2014 נסעו עביידי וחמד לשועפט וביצעו את העסקה תמורת 8450 ₪. באותו היום יצאו עביידי, חמד ושלאלדה לשטח פתוח באזור שועפט ועביידי וחמד ירו כל אחד 5 כדורים באוויר. בהמשך, כשבועיים לפני פיגוע הירי הלכו השניים לשטח בשועפט וירו 3 כדורים באוויר כל אחד לעבר רמת שלמה. לאחר רכישת הנשק שוחחו השלושה ביניהם לגבי מתווים אפשריים לביצוע פיגוע כתגובה למצב הביטחוני וכנקמה על מות בן דודו של עביידי. השלושה העלו מספר אפשרויות לביצוע הירי, בין היתר ביצוע ירי לעבר הרכבת הקלה בשועפט, אולם שללו אפשרות זו כיוון שקיימות במקום אבטחה ומצלמות, וכן כי להבנתם הרכבת ממוגנת ירי. לבסוף החליטו השלושה ללכת לשכונת רמת שלמה על מנת למצוא "מטרה טובה" לירות עליה, כשבכוונתם לירות לעבר יהודים. ב- 31.5.14 הוציאו עביידי וחמד את הנשק ממקום מסתורו. חמד הביא 3 חולצות לכל אחד מהשלושה כדי שישמשו ככיסוי פנים. בחצות הלילה בערך, יצאו השלושה ברגל לאזור ההררי הצופה לרמת שלמה. כשהתקרבו לאזור גן השעשועים ברמת שלמה, החליטו לא לירות לכיוון הבתים. השלושה כיבו את מכשירי הטלפון הסלולרי שלהם. השלושה כיסו את פניהם באמצעות החולצות וחמד טען בנשק עשרות כדורים. השלושה התקדמו בהליכה שפופה וכשהגיעו בסמוך לגדר גן השעשועים בשכונה, הבחינו בתושבים יהודים בעלי חזות חרדית היושבים במרחק של כמאה מטרים מהם. עביידי שהבחין ביהודי, כיוון לעברו את הנשק וירה 17 כדורים לערך בנשק האוטומטי על מנת להרגו. חלק מהקליעים פגעו במתקני גן השעשועים במקום, סמוך למקום בו ישבו התושבים. קבוצת התושבים ששהו בגן החלו לצעוק ולברוח מהמקום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן