Skip to content

שלושה חיילי צה"ל נהרגו, 27 נפצעו. חיל האוויר הרחיב את היקף הירי

שלושה חיילים נהרגו היום ו-27 נפצעו, ביום ה-23 ללחימה בעזה. היתקלויות עם מחבלים הסתיימו בהריגת עשרה מחבלים. צה"ל לכד מחבל מיחידת קומנדו עילית של החמאס, שהסתתר במנהרה. לפחות 50 פלסטינים נהרגו במהלך הקרבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: שלושה חיילי צה"ל נהרגו היום (רביעי) בפעילות מבצעית בדרום רצועת עזה.הודעות נמסרו למשפחותיהם. כמו כן נפצעו היום במהלך הלחימה 27 חיילים. עד כה נהרגו 56 קצינים, נגדים וחיילים מתחילת המבצע.

בנפרד, לכד צה"ל פלסטיני מכוח "נוחבא", יחידת עלית של ארגון החמאס ללוחמה במנהרות, חטיפה ופיגועי איכות בישראל. הפלסטיני נתפס בתוך פיר מנהרה לאחר ששהה במנהרה ימים רבים והתקיים על מים ותמרים. במסגרת חקירתו בידי השב"כ נחשפו פרטים על שיטות הפעולה של הארגון. מהחקירה עלה כי הכוח מונה עשרות לוחמים עבר המהלך הכשרתו אמוני חי"ר, חבלה, צליפה ואימוני גרילה כגון גלישה בגלשני אוויר וצניחה.

העצור הפלסטיני, מפקד חולייה, סיפר כי בין שאר האימונים שעבר השלים אמוני חטיפה, רחיפה במצנח והכנת מארבי נ"ט. עוד נודע כי לפני כארבע שנים הוא נשלח למלזיה, שם התאמן בהטסת מצנחי רחיפה יחד עם עוד 10מחבלים. לפני תחילת מבצע "צוק איתן", רעננו המחבלים את יכולותיהם בגלישת מצנחים כחלק מתוכנית פעולה להוצאת פיגועים בעורף הישראלי. באמצע יוני 2014 הוא השתתף בקורס רענון לפעילים, אשר כלל אימון על סוגי אמל"ח שונים – אקדח, קלצ'ניקוב, 16–M , מקלע כבד, מטול נ"ט וכן שימוש בחומרי נפץ. בנוסף, נלמדו בו שיטות לחטיפת חיילים ושהייה במנהרות.

כ-200 פלסטינים נלכדו ונעצרו בידי צה"ל מאז תחיל הלחימה בעזה. אך מכל העצורים בודדים בלבד השתייכו ל"נוחבא". חלק מהעצורים הצביעו על פירי מנהרות שצה"ל לא היה מודע לקיומן. אל כוחות צה"ל מתלווים חוקרי שבויים מיחידה 504 בצה"ל, היא היחידה להפעלת סוכנים של אגף המודיעין הצה"לי. אלו ממצים מידע מהעצורים בעודם בשטח וזה מועבר לגורמי המודיעין בשב"כ ולידי יחידות נוספות. צה"ל לכד מפות קוד שונות, מכשירי קשר, מחשבים ניידים וטלפונים סלולאריים מהם ניתן היה ללמוד על סיסמאות, קודים ודרכי התקשרות וגם על פיזור הכוחות במרחב הרצועה. צה"ל פיזר עלונים ובהם התבקשה האוכלוסייה לעזור לצבא לשמור על עזה. "צלצלו ומסרו לנו היכן יש מנהרות"" קורא הכרוז ומציין שחשאיות מובטחת לכל מתקשר.

קול קורא לפלסטינים לעזור לצה"ל לשמור על עזה. "טלפנו וספרו היכן יש מנהרות" קורא הכרוז
קול קורא לפלסטינים לעזור לצה"ל לשמור על עזה. "טלפנו וספרו היכן יש מנהרות" קורא הכרוז

הבוקר הכריז צה"ל על הפוגה הומניטארית בין השעות 15:00-19:00. אלא שזו קרסה תוך זמן קצר. פצצות מרגמה נורו לעבר ישובי סמוכי גדר בעוטף עזה, רקטות לדרום ואזעקות שנשמעו בסביבות עוטף עזה, אשקלון, אשדוד, אופקים ובמועצת שדות נגב. עד כה דווח על יירוטים במועצה האזורית מרחבים ובאזור נתיבות ועל נפילות בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק. מעט אחרי 15:00, אז אמורה להיכנס לתוקף ה"הפוגה ההומניטארית" של צה"ל בחלק מהאזורים, נשמעו אזעקות באזור אשדוד ואשקלון, ולאחר מכן דווח על יירוט בשמי כל אחת מהערים. החמאס מצידו דחה את הפסקת האש בטענו כי הוא דוחה הפסקת אש יזומה בידי ישראל שלא לפי תנאיו. מוקד הפעילות בשעות האחרונות היה בעיקר בעירה חאן יונס שבמרכז-דרום הרצועה. על פי דיווחי הפלסטינים נהרגו היום 54 פלסטינים. בכך עומד מניין ההרוגים מאז תחילת המבצע על יותר מ-1,300. ומספר הפצועים על כ-7000. בקרב חיילי צה"ל נפצעו היום במהלך ההיתקלויות בעזה 27 חיילים. תשעה מהם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ארבעה שנפצעו קל הגיעו לבית החולים ברזילאי באשקלון ויתרתם הגיעו במצב פציעה קשה יותר לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

מפת קוד שצה"ל לכד (צילום דו"צ)
מפת קוד שצה"ל לכד (צילום דו"צ)

בשעות הבוקר, כוח מחטיבת גבעתי בשיתוף עם כוחות הנדסה פוצץ תוואי מנהרה ברצועת עזה. במהלך הבוקר חשפו כוחות צה"ל מספר פירי מנהרות נוספים ברחבי רצועת עזה. כוח מחטיבת הצנחנים זיהה שני מחבלים יוצאים מתוך אחד הפירים שנחשפו. הכוח פתח לעברם באש ממנה המחבלים נהרגו. עוד בשעות הבוקר, כוח מחטיבת גבעתי יחד עם כוחות הנדסה זיהו חולייה המונה כעשרה מחבלים אשר פתחה לעברם בירי טיל נגד טנקים, ממנו נפצעו שני חיילים באורח קל. כלי טיס של חיל האוויר קפץ לנקודה, זיהה את החוליה שהתפצלה וביצע לעברים ירי, ממנו נהרגו המחבלים. בנוסף, פגע חיל האוויר בכ-5 מחבלים אשר שניים מהם זוהו מניחים מטען חבלה בדרום רצועת עזה.

משעות הבוקר כלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-40 מטרות טרור, ביניהן מנהרה התקפית, אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקדי פעילות טרור. קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום כי הלילה ובשעות האחרונות חיל האוויר תקף מטרות "כדי לסייע לכוחות הקרקע להעמיק את הפעולה הקרקעית נגד המנהרות במקומות שבהם טרם פעלנו". "אנחנו הולכים ומתקרבים בתקיפות האוויריות למרכז העיר עזה ונערכים להמשך טיפול במזל"טים של חמאס" אמר הבכיר, "אין ירי רקע מהאזורים שבהם צה"ל פועל על הקרקע. יחידות נ"מ של חמאס מנסות לפגוע במטוסים שלנו בטילי כתף שלא היו מביישים צבאות. פגענו בפעילים רבים שמשגרים טילי קרקע-אוויר. עד כה שיגרו פחות מאשר שיגרו בעמוד ענן". הוא הסביר. ועוד אמר: "בסיוע לכוחות על הקרקע מדיניות האש שלנו יותר מתירנית. צמצמנו את טווחי הבטיחות והיום יותר מטוסים יורים בקרבת הכוחות שלנו נגד יעדים בסיוע קרוב. חיל האוויר יכול להמשיך לכתוש את תשתיות הטרור וליצור אפקט התרעה משמעותי בעומק הרצועה ולא רק בצדדים המזרחיים שלה. אנו תוקפים בראשי קרב חדישים וקטנים יותר משגרים מוטמנים ליד בתי אזרחים בלי לפגוע בהם".

מכתש שנותר מבניין ממנו נוצרה פעילות טרור (צילום: GAZANOW NEWS)
מכתש שנותר מבניין ממנו נוצרה פעילות טרור (צילום: GAZANOW NEWS)

ביממה האחרונה השמידו כוחות חי"ר בשילוב כוחות הנדסה תוואי שלוש מנהרות טרור אשר נועדו לפגוע באזרחי מדינת ישראל. כוח מחטיבת הצנחנים חשף פיר מנהרה ובו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומצבור רימונים. כוח שריון חשף בתוך מסגד אמצעי לחימה ביניהם טיל נ"ט מסוג קורנט מוכן לשיגור, מטען חבלה, מכשיר קשר ומפות. במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי, תקף צה"ל כ- 80 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. כוחות חיל-הים פעלו ותקפו ביממה האחרונה מתחם שיגור ממנו נורו פצמ"רים לעבר כוח שריון, בתים מופללים בפעילות טרור בצפון רצועת עזה ומחסן אמצעי-לחימה. יצוין כי חלק מהמטרות שנתקפו הלילה הם מסגדים המשמשים כתשתית טרור של ארגון הטרור חמאס, ביניהם מסגד המשמש בכיר בזרוע הצבאית של חמאס לפעילויות צבאיות ומסגד המשמש כנקודת תצפית אשר נמצא בסמוך לגן ילדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן