Skip to content

משרד החקלאות: "לא נאפשר סבל בבית האח הגדול"

הדאגה, בינתיים, היא רק לפרה שהיתה אמורה להשתתף בתוכנית; ד"ר צפורי-ברקי: "הפרה היתה אמורה להיחלב ידנית, על ידי אנשים שאינם מנוסים בכך, ובידודה מהעדר, עשוי היה לגרום לה למתח"  מאת רונית שימרון משרד החקלאות מנע הכנסת פרה ל"בית האח הגדול". אל הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נירית צפורי-ברקי, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדאגה, בינתיים, היא רק לפרה שהיתה אמורה להשתתף בתוכנית; ד"ר צפורי-ברקי: "הפרה היתה אמורה להיחלב ידנית, על ידי אנשים שאינם מנוסים בכך, ובידודה מהעדר, עשוי היה לגרום לה למתח"

 מאת רונית שימרון

משרד החקלאות מנע הכנסת פרה ל"בית האח הגדול". אל הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נירית צפורי-ברקי, הגיעה בקשה להכניס פרה לבית, על מנת אפשר למשתתפי התכנית משימה הכוללת חליבת פרה.

ניצלה מבית "האח הגדול"

הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות אחראית, בין היתר, על מתן היתרים להשתתפות בעלי חיים במופעים, על פי תקנה 4 בחוק צער בעלי חיים. כל השתתפות של בעל חיים במופע כלשהו – החל באירועים בקניונים ופינות ליטוף, דרך השתתפות בתערוכות וכלה בהשתתפות בפרסומות ותכניות טלוויזיה – דורשת את אישור משרד החקלאות. האישורים ניתנים בדרך כלל לאחר שנבדקת סוגיית רווחת בעלי החיים במהלך המופע, בהכנות אליו, או באופן החזקת בעלי החיים הקשורים אליו. כמו כן, תפקיד הממונה לוודא שלא ייגרם סבל לבעל החיים.

לאור הבקשה, בחנה ד"ר צפורי-ברקי, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, את הבקשה והחליטה שלא לתת היתר להשתתפות הפרה בתכנית. ד"ר צפורי-ברקי: "הפרה רגילה לשגרה וסדר יום של חליבה על ידי מכונת חליבה שלוש פעמים ביום, אכילה ורביצה. בתכנית אמורה הפרה להיחלב ידנית, על ידי אנשים שאינם מנוסים בכך, וכאשר היא מוקפת במספר לא מבוטל של משתתפים סביבה. כמו כן, הפרה היא חיה חברתית, המורגלת להיות חלק מעדר של פרות, והשתתפותה בתכנית, כשהיא מבודדת מהעדר, עשויה לגרום לה למתח. בשל כל הסיבות האלו, ישנו סיכוי סביר כי ייגרם סבל לפרה, ולכן לא יינתן היתר לתכנית 'האח הגדול' להכניס את הפרה לתוך הבית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן