Skip to content

לעיני המצלמות נזף נתניהו, בשרים שמתחו ביקורת על הלחימה

"אני קורא לכם: אל תפגעו באחדות המיוחדת שקיימת בינינו. הישמרו בדבריכם והיזהרו במעשיכם", אמר ראש הממשלה. "יותר מכך ומעל הכל, שרי הממשלה הם אלה שצריכים לתת דוגמה אישית לציבור כולו. בעת הזו העם מצפה מכולנו - ובראש בראשונה משרי הממשלה - להתלכד מאחורי המטרה. בימים שבהם חיילינו נלחמים מול האויב ומסכנים את חייהם למען כולנו, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד לא קרה כדבר הזה. לעיני המצלמות נזף הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשרים שמתחו ביקורת פומבית על מהלכי הממשלה בלחימה ברצועת עזה – וכמעט האשים אותם בפגיעה באחדות העם.

היה זה כאשר ראש הממשלה פתח בדבריו את ישיבת הממשלה שהתנהלה בבסיס הקרייה בתל אביב והקדיש פרק מדבריו לנושא האחדות והחוסן בעם.

"אל תפגעו באחדות". נתניהו (צילום ארכיון: נירה ידין)
"אל תפגעו באחדות". נתניהו (צילום ארכיון: נירה ידין)

"אני מבקש מכאן לפנות לאזרחי ישראל: אתם משמשים דוגמה ומופת, והחוסן שאתם מפגינים מול אויבינו הוא מרשים, הוא מעורר הערכה עמוקה בעולם", אמר נתניהו. "אני חייב לומר שהעמידה האיתנה שלכם היא מכפיל כוח לאומי, והיא שמאפשרת לנו לנהל את המערכה הכבדה הזאת באופן שקול ואחראי, באופן שייתן את התוצאות הטובות ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל.

"אחדות ההנהגה חשובה להצלחת המערכה, והיא חשובה מאוד לעם ישראל, כשם שאחדות בעם נותנת לנו את הכוח להמשיך בעבודה הקשה והאחראית שלנו", הדגיש ראש הממשלה. "אין לי ספק שהאחדות הזאת מעניקה עוצמה נוספת לחיילינו שנלחמים בשטח. ועדיין, יש מיעוט בציבור שדווקא ברגעים אלה בוחר להקצין את עמדותיו מצד זה או אחר.

השלישיה המובילה ברגע של התייעצות, לפני ישיבת הממשלה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
השלישיה המובילה ברגע של התייעצות, לפני ישיבת הממשלה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

"אני קורא לכם: אל תפגעו באחדות המיוחדת שקיימת בינינו, הישמרו בדבריכם, היזהרו במעשיכם", אמר נתניהו. "יותר מכל, ומעל הכל, שרי הממשלה הם אלה שצריכים לתת דוגמה אישית לציבור כולו. בעת הזאת, העם מצפה מכולנו, ובראש ובראשונה, משרי הממשלה, להתלכד מאחורי המטרה. בימים שבהם חיילינו נלחמים אל מול האויב, ומסכנים את חייהם למען כולנו, אנו חייבים להם את זה. ככל שאנחנו מאוחדים יותר, אנחנו חזקים יותר".

בתחילת דבריו התייחס ראש הממשלה, למטרות הלחימה ולהישגיה ואמר כי ישראל לא תסכים לשום הצעה שלא תאפשר לה לסיים את הריסת המנהרות.

"צה"ל ממשיך לפעול גם בשעה זאת ברחבי רצועת עזה במלוא העוצמה. חיילי צה"ל משלימים את נטרול מנהרות הטרור. היכולת שהחמאס הכין בחפירת המנהרות הללו הייתה מאפשרת לו לחטוף ולרצוח אזרחים וחיילי צה"ל על-ידי תקיפה בו זמנית מהרבה מנהרות שחודרות לתוך שטחנו. את היכולת הזאת, אנחנו מפרקים עכשיו", אמר ראש הממשלה.

"אמרתי בתחילת המערכה: אין ערובה למאה אחוז, כפי שגם כיפת ברזל איננה נותנת מענה מוחלט, אבל בשטח יש תוצאות מרשימות לפעולת צה"ל, והפעולות הללו, כאמור, נמשכות במלוא עוזן גם ברגעים הללו. עד כה, נטרלנו עשרות מנהרות טרור ואנחנו נחושים להשלים משימה זו, עם או בלי הפסקת אש, ולכן לא אסכים לשום הצעה שלא תאפשר לצה"ל להשלים את המלאכה החשובה הזאת לביטחון אזרחי ישראל" הדגיש נתניהו.

 "החמאס ספג מכות קשות מצה"ל ומהשב"כ. פגענו פגיעה קשה באלפי מטרות טרור: במפקדות הטרור, במצבורי הרקטות, במוקדי הייצור, במרחבי שיגור, במאות מחבלים שחוסלו. ההישגים הללו ופעולת הנטרול של המנהרות הן רק השלב הראשון בפירוז רצועת עזה. ארה"ב, האיחוד האירופי וגורמים חשובים אחרים בקהילה הבינ"ל קיבלו את עמדתנו זאת, ואני חייב להגיד: זה לא היה דבר קל להשגה, אבל השגנו זאת יחד, בעבודה קשה".

נתניהו הביע את הערכתו העמוקה לחיילי צה"ל ולמפקדים "הנלחמים בגבורה בלתי רגילה בשטח" ובירך גם את הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ואת שר הביטחון, בוגי יעלון. "אנחנו עובדים יחד לילות כימים, כתף אל כתף, בעבודה מאומצת, שקולה ואחראית למען עם ישראל. מטבע הדברים, אין אפשרות לשתף את הציבור בכל המידע והשיקולים שמנחים אותנו. יש לנו תוכנית סדורה ואנחנו פועלים לפיה", אמר ראש הממשלה. "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות השכולות. אני מתקשר אליהן יום-יום, להורי הנופלים, לבני המשפחה, שהקריבו את היקר להן, היקר מכל, למען המולדת שלנו. אני שוחחתי עם עשרות משפחות, רעייתי ובניי ביקרו משפחות רבות גם כן. אני מרגיש חלק מהן ואני אומר להן בלב דואב שבניהן נפלו במערכה שאין צודקת ממנה – שמירה על הבית של כולנו".

ראש הממשלה התייחס גם לנפגעים בקרב האוכלוסייה האזרחית בעזה. "צה"ל הוא צבא מוסרי מעין כמוהו", אמר. "הוא נלחם בתקיפות רבה באויב אכזר מעין כמוהו, הוא מנסה להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים. אנחנו בהנהגה חושבים על החיילים, כל חייל צה"ל יקר לנו, כל חייל וחייל".

שר הביטחון אמר: "אנחנו לא מתכוונים להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל, ולא נרפה עד שישובו השקט והביטחון. הרגנו מאות מחבלי חמאס ברמות שונות. אנחנו יודעים שחמאס וארגוני הטרור האחרים מסתירים את המספר הרב של המחבלים ההרוגים שלהם.

"אני מציע לא להתרשם מנאום כזה או אחר, שמוקלט בחסותם של מתקנים אזרחיים או ילדים ונשים כמגן אנושי", אמר השר יעלון. "זה לא ישנה את המציאות ואת העובדות בשטח. והמציאות והעובדות בשטח הן שחמאס משלם מחיר כבד מאוד. אני מבקש להזכיר שחמאס משתמש בבתי ספר, בתי חולים ואזרחים בלתי מעורבים כדי לירות לעבר ישראל.

"המערכה הזו מנוהלת באחריות ובשיקול דעת, ומתוך ראייה נכונה של תמונת המציאות הכוללת", הדגיש שר הביטחון. "שילוב הפעילות בין הדרג המדיני לדרג הצבאי, בהובלת ראש הממשלה, הוא יוצא דופן. המהלך הצבאי, שמנוהל היטב בידי הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד ומפקדי הכוחות בשטח, הוא זה שיעניק לנו את הכלים להתמודדות עם חמאס גם בזירות אחרות".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך היום ביקור מיוחד בצה"ל, בקרב מפקדי הכוחות הלוחמים ברצועת עזה במהלכו קיבל סקירה ביטחונית מהרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, על מצב הלחימה במבצע "צוק איתן" ובירך את המפקדים והחיילים בשטח : "אתם עוסקים במלאכת קודש של הצלת חיים. אני כאן כדי להודות לכם בשם מאות אלפי אזרחי ישראל שאתם נותנים להם חיים."

הנשיא פגש את הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ואת מפקד פיקוד הדרום האלוף סמי תורג'מן, חיזק את ידם, ברך אותם על פועלם ואמר: "ההישגים שלכם ברורים. אתם מכים בחמאס מכה אנושה. אתם מובילים את כוחותינו בגבורה ובחוכמה, כשאתם המפקדים בראש הכוחות. כל מנהרה שמושמדת, כל נשק שנאסף, כל מאגר טילים שמופצץ- הם כולם תרחישי בלהות שנמנעים מתושבי מדינת ישראל באומץ ובקרבות קשים."

הנשיא סיפר למפקדים על לוחמים אותם פגש בביקוריו בבתי החולים ועל הרושם שהותירו בו ביקוריו אצל המשפחות השכולות ואמר : "בימים האחרונים נגלה אלי דור צעיר ומעורר השראה. אני פוגש את הלוחמים הצעירים המאושפזים בבתי החולים, אני פוגש את המתנדבים בעורף ויודע שיש לנו שכבת הנהגה צעירה שבבוא היום תחזיק במושכות ההנהגה ותצעיד אותנו בבטחה. ידכם האוחזת כאן בחרב מאפשרת להורים כאן, בקיבוצים הסמוכים וגם בתל אביב, לאחוז בבטחה את ידי התינוקות והילדים."

"אני מודה לכם על חיים שלמים שאתם מקדישים לטובת העם והארץ" ברך הנשיא את המפקדים.

כמו כן, נשיא המדינה ערך ביקורים בקרב משפחות השכולות ביניהם משפחות החללים סמ"ר אברהם גרינצויג ז"ל, סגן רועי פלס ז"ל, סמ"ר גל בסון ז"ל, רס"ר ברק רפאל דגורקר ז"ל, רב"ט מידן ביטון ז"ל ורס"ל עדי בריגה ז"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן