Skip to content

"שומרי הגלקסיה": סאטירה היא שם המשחק

סרט המדע בדיוני "שומרי הגלקסיה" טורף את כל הקלפים וממציא מחדש את גיבורי העל - עם טקסטים משעשעים, ביצוע מדויק ופסקול מצוין. כיף של סרט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

גיבורי העל החלו לחזור על עצמם. כבר תשעה סרטים פרטו על עצבי קהל הצופים תוך כדי הכנתם לסדרת "הנוקמים", מספר גדול של גיבורים עם כוחות מיוחדים עובדו לקולנוע בהפקת חברת הקומיקס מארוול – ונראה כי משהו החל להיות צפוי וחוזר חלילה. עתה מגיע "שומרי הגלקסיה" וטורף את כל הקלפים. הסרט העשירי של מארוול הוא לא רק טוב, אלא גם תוקע יתד בעולם חדש שטרם מוצה, תוך סאטירה חריפה וחשיבה רדיקלית.

חשיבה רדיקלית

הבמאי והשותף לתסריט הוא ג'יימס גאן (שהביא את קומדיית האימה החצופה, "Slither"). התסריט שכתב, יחד עם ניקול פרלמן, ל"שומרי הגלקסיה", ממציא מחדש את הדמויות הקלאסיות, וכן את העולם הבין-כוכבי. אלא שבניגוד לשאר סרטי מארוול, הגישה כאן הייתה ליצור סרט כיפי ומצחיק עם טקסטים משעשעים וביצוע מדויק.

נראה כי לבמאי איכפת מהדמויות שלו בסרט, שהם בעצם פושעי חלל. בתפקיד הראשי מופיע פיטר קוויל (השחקן האלמוני יחסית, כריס פראט, מהסדרה "מחלקת גנים ונוף"), כהרפתקן חלל שנולד בכדור הארץ, אך מסתובב בעולם תחת השם "סטאר לורד". הוא מותקף על ידי מתנקשת ירוקה, גאמורה (זואי סלדנה, "אווטאר"), אחרי שהוא גונב כדור מוכסף. לקרב המרהיב מצטרף גם דביבון מהונדס גנטית העונה לשם רוקט (קולו של בראדלי קופר, "אופטימיות היא שם המשחק"), והעוזר שלו שנראה כמו עץ, גרוט (קולו של וין דיזל, "מהיר ועצבני").

הרביעייה מוצאת עצמה בכלא, שם הם פוגשים אדם ענק המונע מכעס, דראקס (המתאבק לשעבר, דייב באוטיסטה, "רידיק"). חמשת העבריינים מבינים שהכדור מסוגל להשמיד כוכבי לכת והם חייבים לעבוד יחדיו כדי למנוע ממנו ליפול לידיים של הרשע תאב הכוח, רונאן (לי פייס, "ההוביט").

הבימוי של ג'יימס גאן תוסס וצבעוני, והוא יודע להוביל את הדמויות בדיוק רב, וכך גם כל נקודת פאנץ' נאמרת או נעצרת בשנייה הנכונה. פראט בתפקיד הראשי סולל לו מכאן תפקידים רבים בהוליווד: לא רק שהוא נראה טוב ומשחק טוב, מסתבר שהוא גם רוקד נהדר. עם זאת, מי שגונב את ההצגה הוא דווקא המתאבק באוטיסטה – בתפקיד מלא חמלה. לצופים שפחות מתלהבים מסרטי מדע בדיוני או גיבורי על, כדאי לבוא בשביל פסקול מצוין משנות ה-70' וה-80', שכביכול מושמע מקלטת ו-ווקמן שנותרו מהתקופה.

"שומרי הגלקסיה" הוא כיף אדיר – מהתחלה ועד הסרט הבא, שכבר אמור לצאת לאקרנים במהלך 2017.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן