Skip to content

החל לפעול אוטובוס מיוחד בתוואי הרכבת הקלה במטרופולין ת"א

תדירות הקו תעמוד על 10 נסיעות בשעה בממוצע והוא יכלול מערכת כרטוס חדישה, המאפשרת עלייה לאוטובוס מכל הדלתות וקיצור זמן העצירה בתחנה. האוטובוסים רבי הקיבולת ייסעו בנתיב תחבורה ציבורית שסומן לכל אורכו בצבע אדום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מיום שישי התחיל לפעול לאורך תוואי העבודות של הרכבת הקלה (הקו האדום), המוקמת בימים אלה במטרופולין תל אביב, קו חדש – הקו המקדים, שייסע לאורך חמש רשויות מקומיות. פתח תקווה, בת ים, בני ברק, רמת גן ותל אביב.

אוטובוסים רבי קיבולת מסוג המטרוניות יפעלu לאורך 21 קילומטרים, בתוואי הקו האדום
אוטובוסים רבי קיבולת מסוג המטרוניות יפעלu לאורך 21 קילומטרים, בתוואי הקו האדום

בקו החדש, שיסומן כקו 1, יופעלו אוטובוסים רבי קיבולת מסוג המטרוניות הפועלים כיום בחיפה. הקו יפעל לאורך 21 קילומטרים, בתוואי הקו האדום המוקם בימים אלה על ידי חברת נת"ע.

תוואי הקו המקדים

הקו, שיופעל על ידי חברת דן, יתחיל מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, יעבור דרך השוק העירוני, ציר ז'בוטינסקי דרך מחלף גהה, ומשם ימשיך לבני ברק ורמת גן. משם ימשיך הקו לבת ים ויעבור דרך שדרות ירושלים, שדרות העצמאות, רחוב רוטשילד, הרצל, בלפור, יצחק שדה, הנביאים, הקוממיות ועד בת ים (מסוף האוטובוסים).

תדירות הקו תעמוד על 10 נסיעות בשעה בממוצע, אוטובוס בכל 6 דקות, והוא יכלול מערכת כרטוס חדישה, המאפשרת עלייה לאוטובוס מכל הדלתות וקיצור זמן העצירה בתחנה. האוטובוסים רבי הקיבולת נגישים לנכים ובעלי מוגבלויות וכוללים מערכת כריזה מתקדמת.

בכל אוטובוס הותקנו מכשירי תיקוף ובתחנות האוטובוסים יוצבו דיילים וסדרנים שיצוידו במכשירי כרטוס ידניים, באמצעותם יוכלו הנוסעים להטעין את כרטיסי הרב קו, זאת בנוסף למכשירי הטעינה שהותקנו בתוך האוטובוסים.

ציר התנועה של הקו המקדים עובר בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). הנתיב סומן לכל אורכו בצבע אדום, בדומה לסימון הקיים בנתיב התחבורה הציבורית, בכביש 1, בכניסה לירושלים. הנת"צ ישמש את התחבורה הציבורית בלבד ויופעל לאורך כל שעות הפעילות של התחבורה הציבורית.

הגברת האכיפה

משרד התחבורה ומשטרת התנועה הארצית החליטו על הגברת האכיפה בנתיב התחבורה הציבורית מפתח תקווה ועד בת ים, לאורך כל שעות הפעילות של האוטובוסים. במסגרת זאת, יוצבו שוטרים לאורך הנתיב ויטילו קנסות על נהגים שייסעו בנת"צ, בניגוד לחוק.

שיפור השירות

שר התחבורה ישראל כץ, ציין, כי הקו החדש נועד לספק אלטרנטיבה נוחה וזמינה לנסיעה בתקופת העבודות של הרכבת הקלה, במטרופולין תל אביב. לדבריו, הקו החדש ישפר את השירות לנוסעים לאורך ציר התנועה הראשי של גוש דן, וייתן מענה הולם לעומסי התנועה הצפויים במטרופולין תל אביב בעקבות המעבר של העבודות להקמת הרכבת הקלה לשלב מתקדם.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי תכנון הקו החדש והשתלבותו במערך הקווים הקיים הינו פרי שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, עיריות בת ים, תל אביב- יפו, רמת גן, בני ברק, פתח תקווה, נציגי התושבים, חברת דן וחברת נת"ע.

2 Comments

  1. צבי גורן
    5 באוגוסט 2014 @ 2:32

    מה זהב רבי קיבולת? אותו אורך כמו אוטובוס כפול פחות מקומות ישיבה…ומיטלטל על כבישים באותה "איכות"….
    ןבקרוב גם ייראו מבפנים כמו אוטובוס ישראלי ממוצע או למטה מזה

  2. יובל
    3 באוגוסט 2014 @ 21:38

    כוסות רוח למת. היחידים שירוויחו הם בעלי גופי התחבורה, והציבור ימשיך לסבול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן