Skip to content

הרצוג: הגיע הזמן לצוק איתן מדיני

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, קורא לראש הממשלה לגלות אומץ לב מדיני וללכת למהלך מדיני אמיץ. "מפלגת העבודה בראשותי העניקה לראש הממשלה אשראי במבצע הצבאי, ועכשיו, עם הסגת כוחות צה"ל, ראש הממשלה חייב לגלות אומץ לב מדיני וללכת למהלך מדיני אמיץ גם בניגוד לדעת חבריו הימניים בקואליציה ובמפלגתו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במפגש עם חברי הסתדרות הגימלאים, אמר יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה חה"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, כי פירוז רצועת עזה יושג רק בתהליך מדיני.

לדבריו, יש כיום לישראל בפועל ברית אינטרסים עם מצריים, ירדן והרשות הפלסטינית בגיבוי סעודיה ומדינות המפרץ שכולם רוצים להילחם בטרור ולהגיע לשלום באזור. למהלך הצבאי יש להוסיף מהלך מדיני. לנתניהו יש הזדמנות היסטורית לקידום הביטחון והשלום, אך הוא טרם ניצל אותה. הרצוג שיבח את גבורת הלוחמים ומתח ביקורת על אלה המבקרים את הממשלה בשעה שעדיין מתנהלת המערכה הצבאית. "אני נגד רטוריקה מתלהמת, נתתי גיבוי כראש האופוזיציה כמצופה בזמן מלחמה".

"אין פתרון צבאי ארוך טווח ללא הסדרה מדינית". כך אומר ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, הקורא לראש הממשלה לגלות אומץ לב מדיני וללכת למהלך מדיני אמיץ.

"מהלך מדיני אמיץ". הרצוג (צילום: ציפי מנשה)
מהלך מדיני אמיץ. הרצוג (צילום: ציפי מנשה)

"אנחנו בשלב ביניים מורכב מאוד וקשה שעוד לאמוד את תוצאותיו", אומר הרצוג. "הסרת איום המנהרות מתממשת אבל חזרה לשקט ופירוז אינם מובטחים, כדי להגיע אליהם מוכרחים השלמה מדינית. המערכה בעזה יצרה הזדמנות חד פעמית לחזק את הברית עם הכוחות המתונים בעולם הערבי ולעצב מחדש את פני האזור יחד עם הקואליציה בראשות מצרים והרשות הפלסטינית. עכשיו הגיע הזמן לצוק איתן מדיני, ואם רה"מ נתניהו לא ינצל את שעת הכושר הנדירה הקיימת כיום בתחום זה – אנו נהיה עדים לסבב אלימות נוסף בעתיד. אין פתרון צבאי ארוך טווח ללא הסדרה מדינית".

 עוד הוסיף הרצוג: "מפלגת העבודה בראשותי העניקה לראש-הממשלה אשראי במבצע הצבאי, ועכשיו, עם הסגת כוחות צה"ל, ראש הממשלה חייב לגלות אומץ לב מדיני וללכת למהלך מדיני אמיץ גם בניגוד לדעת חבריו הימניים בקואליציה ובמפלגתו. שבענו הבטחות והצהרות הגיע הזמן למעשים אמתיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן