Skip to content

נתניהו: "המבצע ייקח כמה זמן שיידרש ויופעל כמה כוח שצריך"

הפסקת אש הומניטרית, חד צדדית, נכנסה לתוקף בשעה 10 ואמורה להמשך עד 5 אחר הצהריים. ביקורת חריגה בחריפותה הושמעה ע"י מחלקת המדינה על הפצצה בית ספר של אונר"א אתמול. "ארה"ב מזועזעת מההפגזות המבישות מחוץ לבית הספר של אונר"א בעזה", נאמר בתגובת משרד החוץ האמריקני. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון: "לצה"ל נמסרו עוד ועוד הודעות על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי מבצע צוק איתן "ייקח כמה זמן שיידרש" ובמהלכו "יופעל כמה כוח שצריך". נתניהו אמר זאת אמש  אחרי התייעצות ביטחונית שהתקיימה בקריה בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ, בקריה בתל אביב.

ובינתיים נכנסה לתוקף בשעה 10:00, הפסקת אש הומניטרית, חד צדדית, מטעמה של ישראל. הפסקת האש ההומניטארית אמורה להמשך עד השעה 17:00 וצה"ל צפוי לנצור את האש ברחבי הרצועה, מלבד האזור של רפיח, שם עדיין פועלים כוחות קרקע של צה"ל. דובר חמאס ברצועה, סמי אבו-זוהרי, אמר בתגובה כי "מדובר בהפוגה חד צדדית שנועדה להסיט את תשומת הלב העולמית ממעשי הטבח ברצועה. איננו בוטחים בה". 

באן קי מון: "התקפה נפשעת" (צילום: נירה ידין)
באן קי מון: "התקפה נפשעת" (צילום: נירה ידין)

"מבצע 'צוק איתן' נמשך עד להשגת יעדיו: השבת השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור, ייקח כמה זמן שיידרש, יופעל כמה כוח שצריך", אמר נתניהו. "לאחר השלמת הפעולה נגד המנהרות, צה"ל ייערך להמשך הפעולה לפי צורכי הביטחון, עד שנשיג את מטרות המבצע".

נתניהו הוסיף: "חמאס מעוניין שתושבי עזה יסבלו, מתוך מחשבה שהעולם יאשים את ישראל בסבלם. ישראל איננה מכוונת ירי לעבר אזרחים ומצטערת על כל פגיעה בשוגג באזרחים. לעומת זאת החמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי ויורה במכוון לעבר תושבי ישראל."

נתניהו אמר זאת בהתייחסו לביקורת חריגה בחריפותה שהושמעה ע"י מחלקת המדינה וע"י האו"ם, על הפצצת בית הספר של אונר"א אתמול, שבה נהרגו לפחות עשרה ילדים. מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את התקיפה בבית ספר של האו"ם ברפיח במילים קשות ביותר: "ארה"ב מזועזעת מההפגזות המבישות מחוץ לבית הספר של אונר"א בעזה, וקוראת לישראל להימנע מפגיעה באזרחים". דוברת הסטייט דיפרטמנט, ג'ן סאקי, תבעה לחקור את ההתקפות על בתי הספר של האו"ם.

ואלרי ג'רט, יועצת בכירה לנשיא ארה"ב אמרה בראיון ל-CBS בהתייחסה לאירוע בביה"ס של אונר"א: "הנשיא מודאג ומתוסכל, כל מי שמעורב בזה מתוסכל, אבל אנחנו לא יכולים לתת לתסכול להפריע למאמצים שלנו להיות שחקן מועיל כאן, וזה מה שהנשיא נחוש לעשות". עוד אמרה: "לישראל יש זכות להגן על עצמה ואנחנו בני ברית הנאמנים ביותר של ישראל, אבל אין הצדקה להרג כל אותם הילדים החפים מפשע"

גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון תקף אמש בחריפות את ישראל. הוא אמר כי ההפצצה מהווה "הפרה גסה נוספת של החוק ההומניטרי הבינלאומי, הדורש בבירור משני הצדדים להגן על אזרחים פלסטינים, על אנשי או"ם ועל מתחמי האו"ם, כמו גם על מתקנים אזרחיים אחרים". עוד אמר מזכ"ל האו"ם: "לצה"ל נמסרו עוד ועוד הודעות על מיקומם של האתרים האלה. חובה לחקור במהירות את המתקפה הנפשעת הזו, יחד עם הפרות נוספות של החוק הבינלאומי, ולמצוא את האחראים".

מזכ"ל האו"ם ציין עוד כי הוא "נחרד מעומק הלב מהסלמה העמוקה של האלימות ושל אובדן חיי האדם מאז הפרת הפסקת האש ההומניטרית ב-1 באוגוסט". הוא קרא לישראל ולפלסטינים לשוב לשיחות בקהיר כדי להגיע להפוגה "שתשיב את השקט".

גם האיחוד האירופי קורא להפסיק את שפיכת הדמים ברצועה. נשיא הנציבות האירופית, בארוסו, ונשיא המועצה, ואן-רוֹמפֵּיי, אומרים כי סיבובי הלחימה הקודמים בין ישראל לחמאס הוכיחו כי יש גבול למה שמבצע צבאי יכול להשיג. לדבריהם, הדרך היחידה להתקדם היא משא ומתן על פתרון שתי  המדינות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן