Skip to content

הקדימו את התשלומים לספקים בדרום

ביקש השבוע צביקה אורן נשיא התאחדות מחברות תעשייתיות גדולות. הוא פנה גם לבנקים בבקשה להגדיל לחברות בדרום ב-50% את מסגרת האשראי ולעניק להן הלוואות גישור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, פנה באופן אישי בתחילת השבוע, לכמה חברות תעשייתיות גדולות עם בקשה להקדים את התשלומים לחברות קטנות ובינוניות מהדרום, על מנת לעזור להן להתייצב כלכלית, בתקופה קשה זו. הקדמת התשלומים צפויה לשפר את תזרים המזומנים של החברות בדרום ולצמצם את הפגיעה הכלכלית בהן בעקבות מבצע צוק איתן.

היענות גבוהה

ההיענות לפנייתו של אורן הייתה גבוהה מאוד- חברות תעשייתיות גדולות רבות נעתרו לבקשה, כמו חברת החשמל ואפריקה תעשיות. חברות תעשייתיות גדולות נוספות רבות נוספות הסכימו עד כה להקדים את התשלומים, אך ביקשו שלא לפרסם את שמן. בהתאחדות צופים, כי בימים הקרובים, ייענו חברות נוספות ליוזמה.

הפנייה לבנקים

אורן פנה גם לבנקים וביקש אורן מהן להגדיל לחברות בדרום את מסגרת האשראי בכ-50% ולהעניק להן הלוואות גישור. הלוואות אלו צפויות לעזור לעסקים להתייצב כלכלית עד שהן יקבלו פיצויים כספיים מהמדינה. הבנקים הודיעו ברובם כי הם בודקים את הבקשות לחיוב.

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן: "מטרתנו הראשונה היא לייצר למפעלים והעסקים הקטנים והבינוניים בדרום תזרים מזומנים שיעזור להם לעמוד בהתחייבויות שלהם, גם בתקופה קשה זו. לשמחתי מפעלים רבים נענו בשמחה לבקשתנו להקדים תשלומים, שכן הם מכירים בחומרת המצב ומעוניינים לסייע עד כמה שניתן לעמיתיהם בדרום, שממשיכים לפעול במתכונת חירום. גם הבנקים צפויים להתגייס למערכה ולעזור למפעלים לעבור תקופה לא קלה זו בשלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן