Skip to content

פיקוד העורף: מלאי ערכות המגן יתרוקן בעוד כחודש

מלאי ערכות המגן מספיק רק ל-60 אחוזים מהאוכלוסיה - ו-40 אחוזים נותרו חשופים. כך התברר היום בדיון שקיימה ועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף. המשרד להגנת העורף לא טרח לשלוח נציג לדיון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלאי ערכות המגן מספיק רק ל-60 אחוזים מהאוכלוסיה – ו-40 אחוזים נותרו חשופים. כך התברר היום בדיון שקיימה ועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף. המשרד להגנת העורף לא טרח לשלוח נציג לדיון

מאת צבי זינגר

מלאי ערכות המגן לאזרחים יתרוקן בעוד כחודש. כך התברר היום בדיון שקיימה ועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף, בוועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ זאב ביילסקי (קדימה). בדיון הושמעה ביקורת חריפה גם על העובדה שטרם מונה מחליף לשר מתן וילנאי, העוזב את המשרד להגנת העורף לטובת תפקיד השגריר בסין. המשרד, אגב, לא שלח איש מנציגיו כדי להשתתף בדיון, למרות שהדיון התקיים ביוזמת המשרד.

ערכות מגן. (ויקימדיה)
ערכות מגן. (ויקימדיה)

עפ"י סקירה שקיבלו חברי הועדה מנציג פיקוד העורף, סא"ל ליאור גבאי, תחנות חלוקת ערכות מיגון יתרוקנו בעוד כחודש וייסגרו. לדברי גבאי, ייסגרו התחנות לאחר שיספיקו לחלק ערכות רק  לכ-60 אחוז מהאוכלוסייה בלבד.

נציג פיקוד העורף, סא"ל גבאי, הסביר כי הפער של 40 אחוז נוצר "בשל היעדר תוכנית רב שנתית סדורה לתקצוב העורף". עוד הודה כי לדעתו "אם ניתן היה להחזיר את הגלגל לאחור", מערכת הביטחון הייתה מקבלת החלטה שלא לצאת למבצע החלוקה עד שלא היה ניתן להבטיח שלכול האזרחים יהיו ערכות. ואם בכל זאת היו יוצאים למבצע, מוטב היה לעשות זאת בהתאם לסדרי עדיפויות.

בהתייחס ולפערים בחלוקת ערכות המגן אמר יו"ר הוועדה ח"כ זאב ביילסקי כי "החלטת הממשלה לחלק את ערכות המגן, כאשר היה ידוע שאין מספיק ערכות לכל האזרחים, היא החלטה שלומיאלית. מדוע לא קבעו סדרי עדיפויות? מדוע חילקו ערכות לכל דורש גם אם אתה מתגורר באזור פחות מאוים כמו הערבה בזמן שלתושבי המרכז לא נשארו ערכות? זו החלטה שעלולה לגרום לקטסטרופה כאשר נידרש להפעיל את המשטרה בגלל הלחץ שיווצר".

בדיון נשמעה גם ביקורת חריפה על תפקוד המשרד להגנת העורף. "בכל יום שעובר, המשרד להגנת העורף ממשיך להתנהל בדרך לא דרך", אמר ח"כ ביילסקי בפתח הדיון. "ההחלטה להקים את המשרד הייתה אומנם נכונה מבחינה מקצועית, אך בפועל הממשלה קיבלה את ההחלטה משיקולים פוליטיים. היערכות משרדי הממשלה לתרחישי חירום חייבת להיות בעדיפות ראשונה, ואולם נראה כי פרט לכמה משרדי ממשלה, שאפשר להגדיר אותם כצדיקים, כל שאר המשרדים פשוט עוד לא הפנימו זאת".

יו"ר הוועדה אמר כי "למרות כל המאמצים והכוונות של השר וילנאי, נראה שכולם זרקו אותו (את המשרד -צ.ז.) ממקום למקום. אולי, כל זמן שעתידו של המשרד אינו ברור, נכון לתקצב אותו באופן זמני, בתקציב חצי שנתי, לפחות עד שהדברים יתבהרו ויהיה לנו פרטנר. כבר כמה ימים ידוע לכולם שהשר וילנאי מסיים את תפקידו והוא בדרך לסין, אבל נראה שזה לא מטריד את ראש הממשלה שעדיין לא קבע לו מחליף ".

1 Comment

  1. משה ותמר גנון
    3 ביוני 2012 @ 9:19

    בזמנו ובהתאם להנחיתכם ,החזרנו את הערכות הישנות,ונכון להיום טרם קיבלנו אחרים,
    אנו תושבי גבעת זאב,,,,ישוב ליד ירושלים,
    היכן ובאיזה כתובת בירושלים ,,,אנו אמורים לגשת ולקבל אחרים,,
    נא הנחיתכם,,
    בברכה

    תמר ומשה גנון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן