Skip to content

ח"כ עליזה לביא לשר יעלון: להסדיר טיפול בחברותיהם של הנופלים

"מדובר בנשים צעירות שאיבדו ברגע את האהוב להן מכל, ומטבע הדברים הדבר יוצר משבר ומקשה על תפקוד ועל חזרה לשגרת היום יום", אומרת ח"כ לביא. "אסור לנו להמשיך להתעלם מהן. עלינו כמדינה לדאוג להן, ולהעניק להן סל טיפול נפשי שיכלול אפשרות לליווי יעוץ ותמיכה של אנשי מקצוע. זוהי חובתנו".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), פנתה לשר הביטחון משה בוגי יעלון, בבקשה להסדיר את הסוגיה, של תמיכה וליווי לחברות ובנות זוג של חללי צה"ל. כיום מוסדר הנושא באופן וולונטרי, שאינו רשמי, על ידי עמותה שעוסקת בנושא.

לא להפקיר את החברות של הנופלים. ח"כ עליזה לביא (צילום: אתר הכנסת)
לא להפקיר את החברות של הנופלים. ח"כ עליזה לביא (צילום: אתר הכנסת)

 "אני מברכת על פעילות העמותה לתמיכה נפשית לחברות חללי צה"ל, ועל הסיוע הניתן לה ממשרד הביטחון", אומרת ח"כ לביא. "עם זאת, מפניות שהגיעו אלי בשבועות הלחימה האחרונים עולה, כי ישנן בעיות שמשרד הביטחון טרם נתן עליהן את הדעת".

 בין הבעיות שח"כ לביא מצביעה עליהן:

* קצין העיר מסרב למסור הודעה על חלל צה"ל לחברתו בשל הטענה שאין נוהל מחייב בנושא. בעקבות כך, רבות מהחברות של החללים קיבלו את ההודעה על מות יקירן בצורה לא רשמית ובדרך לא ראויה. יש צורך בגיבוש נוהל כזה.

* במערכה הנוכחית ישנן 27 חברות של חללים שהן חיילות בעצמן. חיילות אלו אינן זוכות לליווי מהיחידה שלהן להלוויה. ראוי לדאוג לכך.

* חיילת השוהה ומלווה במהלך השבעה את משפחת בן זוגה, ימי השבעה מופחתים מימי החופשה השנתיים המגיעים לה. יש להכיר בחשיבות ובצורך בימים אלו, ולא להפחיתם מימי החופשה השנתית.

* יש לדאוג לסל טיפול נפשי כולל, שיכלול אפשרות לליווי, ייעוץ ותמיכה של אנשי מקצוע לנשים צעירות אלו, במסגרת התמיכה בעמותה לתמיכה נפשית לחברות חללי צה"ל.

"צה"ל ומשרד הביטחון משקיעים מאמצים רבים וראויים להערכה בטיפול ובתמיכה במשפחות החללים, אולם מדובר במשפחה הגרעינית בלבד, בעוד שהחברות שאינן חלק רשמי מהמשפחה נותרות ללא מענה", אומרת ח"כ לביא. "מדובר בנשים צעירות שאיבדו ברגע את האהוב להן מכל, ומטבע הדברים הדבר יוצר משבר ומקשה על תפקוד ועל חזרה לשגרת היום יום. אסור לנו להמשיך להתעלם מהן.  עלינו כמדינה לדאוג להן, ולהעניק להן סל טיפול נפשי שיכלול אפשרות לליווי יעוץ ותמיכה של אנשי מקצוע. זוהי חובתנו".

בין המקרים הבולטים במיוחד, של חברות ששכלו את בני זוגן, גלי ארוסתו של רס״ן בניה שראל ז"ל ועדנה ארוסתו של סגן הדר גולדין ז"ל.

גלי אמרה על קברו רס"ן שראל: "אני רוצה להגיד לך תודה על שלוש השנים הכי טובות בחיים שלי. תודה על האמת שלך, תודה שנכנסת לי לחיים, שלימדת אותי כל כך הרבה. תודה על האהבה האינסופית שלך, על הצחוק שלך, ועל העיניים שלך שילוו אותי כל החיים״. עדנה אמרה בהלווייתו של הדר: "אנחנו בעיצומן של הכנות לחתונה. לא חשבתי שתשאיר אותי לבד כל כך מהר, חשבתי שאני אספיק אותך קצת, שנגשים את החלומות הגדולים שלנו ביחד. אני מרגישה שנשארתי עם משימה גדולה, ואני לא יודעת מאיפה להסתכל עליה. אין לי מושג איך יהיו החיים שלי בלעדיך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן