Skip to content

הערכה: ביטולים של יותר מ-300,000 תיירים בעקבות "צוק איתן"

לשכת מארגני תיירות נכנסת מעריכה כי היקף הפגיעה במארגני התיירות הנכנסת כתוצאה ממבצע "צוק איתן" עומד על כ-350 מיליון דולר לשנת 2014 והנזק לשנת 2015 עדין לא ידוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תיירת מתפללת בירושלים. מאות אלפים אחרים ביטלו. (צילום: דפנה טל לאתר משרד התיירות(
תיירת מתפללת בירושלים. מאות אלפים אחרים ביטלו. (צילום: דפנה טל לאתר משרד התיירות(

על פי נתונים עדכניים של לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, היקף הפגיעה בהכנסות מארגני התיירות הנכנסת עד סוף 2014 מוערך בכ-350 מיליון דולר והנזק צפוי אף לגדול בשנת 2015 עקב מה שמוגדר כעת כהפסקת הזמנות מוחלטת.

על פי ההערכות, עד סוף 2014 היו צפויים להגיע לישראל 1.2 מיליון תיירים באמצעות מארגני התיירות, כאשר על פי ההערכות כ-50% מהתיירים שהיו אמורים להגיע בחצי השני של השנה ביטלו את הגעתם.

מבצע "צוק איתן" מסתמן כמשבר עמוק יותר בתיירות הנכנסת משתי המערכות האחרונות – "עמוד ענן" ו"עופרת יצוקה". לפי נתוני הלשכה, המאגדת בתוכה כ-115 חברות העוסקות בתיירות נכנסת לישראל, נכון להיום יש ביטולים של הזמנות קיימות ועצירת הזמנות חדשות. כמו כן קיימת אי ודאות לגבי מימוש ההזמנות העתידיות.

עודד גרופמן, משנה למנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת, מציין כי לעומת תחומים אחרים שנפגעו עקב הלחימה, הפגיעה בתיירות הנכנסת היא קריטית הן בבחינת היקפה והן בבחינת הימשכותה והשלכותיה גם לתקופה של אחרי הרגיעה. "ענף התיירות בישראל הוא ענף תנודתי המושפע מגורמים אקסוגניים רבים, כאשר העיקרי שבהם הוא המצב הגיאופוליטי והיציבות האזורית". עוד מציין גרופמן, כי בימים אלו שוקדת הלשכה על יישום מנגנוני פיצוי למארגני התיירות מול משרדי הממשלה וועדת הכספים שהכירו בייחודיות הענף.

בלשכה אומרים כי דרושה השקעה בשימור מארגני התיירות ופעולות השיווק שלהם, שתאפשר את התאוששות התיירות הנכנסת לישראל. "פעילות מארגני התיירות אשר למעשה מניעה את התיירות הנכנסת לישראל, תורמת לאלפי עסקים קטנים ובינוניים ועשרות אלפי מועסקים ויש לה תרומה ייחודית לפיתוח תעשיית התיירות הישראל", הדגיש גרופמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן