Skip to content

במשטרה מעדיפים לגייס חיילים ולא מתנדבים חרדים

ראש המנהלת לשירות אזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, טען כי המנהלת פנתה מספר פעמים למשטרת ישראל והציעה לה לגייס לשורותיה מתנדבים חרדים. במשטרה סירבו לגייס את החרדים והעדיפו להמשיך לקבל באופן סדיר את חיילי צה"ל, שעולים למשטרה הרבה פחות כסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש המנהלת לשירות אזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, טען כי המנהלת פנתה מספר פעמים למשטרת ישראל והציעה לה לגייס לשורותיה מתנדבים חרדים.  במשטרה סירבו לגייס את החרדים והעדיפו להמשיך לקבל באופן סדיר את חיילי צה"ל, שעולים למשטרה הרבה פחות כסף

מאת צבי זינגר

משטרת ישראל רוצה לשורותיה חיילים ולא חרדים – כי הם "זולים" יותר. כך עלה היום בדיון שהתקיים בצוות "חוק טל", בוועדת החוץ והביטחון.

שר שלום ג'רבי
המנהלת פנתה. שר שלום ג'רבי

בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת, לאחר הסתייגויות רבות, את המשך הוראת השעה המאפשרת לצה"ל להעביר בכל שנה למשטרת ישראל יותר מ-1,800 חיילים, במסגרת שח"מ – שירות חיילים במשטרה. הוראת השעה אושרה  חרף ביקורת קשה ולמרות שצה"ל טען בדיונים, בוועדת החוץ והביטחון, כי החלטה זו עלולה להביא לפגיעה קשה במצבת כוח האדם של הצבא, שנתונה כבר במצוקה.

אתמול (שלישי) בדיון שהתקיים בצוות "חוק טל", בראשות ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), חשף ראש המנהלת לשרות אזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, כי המנהלת פנתה מספר פעמים למשטרת ישראל והציעה לה לגייס לשורותיה מתנדבים חרדים. ואולם המשטרה סירבה לגייס את החרדים ובמקום זאת העדיפה להמשיך לקבל באופן סדיר את חיילי צה"ל, שעולים למשטרה הרבה פחות כסף.

יו"ר הצוות ח"כ פלסנר תקף את החלטת המשטרה "שפוגעת בערך השוויון ובשירות האזרחי. אנחנו נדרוש מהמשטרה הסברים על החלטה, שהיא בגדר ניצול החוק המאפשר לה לגייס חיילים במחיר מוזל".

בין מותחי הביקורת החריפה ביותר על משיכת חייבי הגיוס מצה"ל למשטרה היה לאחרונה ח"כ אריה אלדד, שהעביר רשימה ארוכה של הסתייגויות להצעת החוק, המאפשרת את המשך גיוס חיילי צה"ל לשירות בתי הסוהר.

בין השאר, דרש ח"כ אלדד להכניס סעיפים שיהפכו את הצעת החוק מהוראת שעה לחוק קבוע, שאפשר לשנותו רק עם הגעת המשיח. כמו כן דרש ח"כ אלדד, כי על פי החוק אפשר יהיה להעביר חיילים לשירות המצילים בים, לשירותי הכיבוי, מגן דוד אדום, למאבטחים במעונות נשים מוכות, ולחברות המפרקות גגות אסבסט. ח"כ אלדד דרש עוד, כי על פי החוק, יוגדר צה"ל במפורש כחברה לאספקת כוח אדם זול וכי שירות בתי הסוהר יעביר לצה"ל אסירים משורותיו כמספר החיילים שמעביר צה"ל אליו.

1 Comment

  1. כל הכבוד
    16 במאי 2012 @ 11:04

    שר שלום ג'רבי אחד האנשים הכי מדהימים שיש..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן