Skip to content

הליכוד איבד את מעמדו כמפלגה הגדולה בכנסת

זאת לאחר שח"כ כרמל שאמה הכהן פרש מהכנסת לרגל התמנותו שגריר ל-OECD, וכניסת ח"כ אלכס מילר ממפלגת ישראל ביתנו - במקומו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חילופי גברי בכנסת: ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) פינה את מקומו לח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו). זאת, בעקבות התמנותו של ח"כ כרמל שאמה הכהן לשגריר ישראל ב-OECD. ח"כ שאמה הכהן הספיק לכהן שבועות ספורים בלבד בכנסת, לאחר שנכנס עם היבחרו של ראובן (רובי) ריבלין לנשיא המדינה.

יוצא. ח"כ כרמל שאמה הכהן (צילום: אתר הכנסת)
יוצא. ח"כ כרמל שאמה הכהן (צילום: אתר הכנסת)
נכנס. ח"כ אלכס מילר (צילום: אתר הכנסת)
נכנס. ח"כ אלכס מילר (צילום: אתר הכנסת)

בכך איבד הליכוד את מעמדו כמפלגה הגדולה בכנסת והשתווה במספר חברי הכנסת למפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד". ייצוגה של מפלגת ישראל ביתנו גדל בחבר כנסת אחד ל-12 ח"כים.

ח"כ אלכס מילר כיהן בעבר כחבר כנסת בכנסות ה-17 וה-18 מטעם סיעת ישראל ביתנו. בכנסת ה-18 כיהן ח"כ מילר כיו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט וכסגן יושב-ראש הכנסת. הוא בעל תואר ראשון בהוראה ותואר שני במדיניות ציבורית.

כרמל שמה הכהן כתב היום בעמוד הפייסבוק שלו: "לאחר התלבטות ארוכה וההחלטה הקשה בחיי, אני עוזב היום את הכנסת בפעם השניה ויוצא לדרך חדשה עם כל משפחתי לצרפת לכהן כשגריר ישראל למוסדות הבינ"ל: OECD, מועצת אירופה ו-UNESCO. ברצוני להודות לשר החוץ על ההמלצה לממשלה, לראש הממשלה על ברכת הדרך למרות אבדן המנדט לליכוד בכנסת ולחברי ממשלת ישראל על האמון והמינוי פה אחד".

עוד כתב ח"כ שאמה הכהן: "לפני אתגר כמעט אין סופי, הן במישור המקצועי והן במישור המשפחתי. זהו בהחלט פסק זמן מוחלט ואולי סופי של 3-4 שנים מהפוליטיקה ומהעשייה הציבורית המקומית, אך אעשה כמיטב יכולתי לייצג ולקדם את מדינת ישראל ולהגן על שמה הטוב ועל האינטרסים שלה, באחת הזירות הקשות ובתקופה מורכבת מאוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן