Skip to content

ברקת לשר התיירות לנדאו: בטל כוונת החמ"ת לעבור מירושלים

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת פנה השבוע לשר התיירות, ח"כ עוזי לנדאו במכתב בו הוא מבקש ממנו לשנות את כוונת החברה הממשלתית לתיירות לעבור מירושלים לאתר חלופי במרכז הארץ; היום מקיים השר פגישה עם תיירנים בדרום כדי להיערך לסיוע באיזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כיכר רובע העסקים החדש בירושלים. הדמיה פרחי-צפריר אדריכלים
כיכר רובע העסקים החדש בירושלים: מיקום אסטרטגי למשרדי הממשלה בבירת ישראל. (הדמיה פרחי-צפריר אדריכלים)

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מבקש משר התיירות, ח"כ עוזי לנדאו, לשנות את כוונת החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), לעבור מירושלים לאתר חלופי במרכז הארץ.

במכתבו לשר התיירות מציין ברקת כי "מדיניותה הברורה של ממשלת ישראל מזה ארבעה עשורים, הינה לרכז את פעילות משרדי הממשלה, הגופים הציבוריים המסונפים אליה והחברות הממשלתיות בעיר ירושלים. מעבר החמ"ת מחוץ לבירת ישראל, באם יקרה, עומד בסתירה ברורה למדיניותה של הממשלה ולמאמצים לחיזוקה של העיר כמרכז תיירותי שימשוך מיליוני אנשים מכל קצוות תבל".

בשנים האחרונות מקדם ברקת הקמת רובע עסקים חדש בכניסה לעיר ירושלים, בו החלו להיבנות כמיליון מ"ר למסחר, משרדים ושירותים. רובע העסקים החדש יאפשר למשרדי הממשלה מיקום אסטרטגי בבירת ישראל, קירבה בין המשרדים, תשתיות חדישות ומתקדמות ונגישות קלה ומהירה מהארץ ומתוך ירושלים.

ברקת הוסיף כי העברת משרדי הממשלה לבירה תחזק את ירושלים, תוסיף אלפי משרות לעיר ותביא לייעול עבודת הממשלה. "זוהי החלטה שמיטיבה עם כולם" הוסיף ברקת, "אנחנו מקימים רובע עסקים, שירותים ומסחר בכניסה לעיר וערוכים להעברת משרדי הממשלה לעיר".

מכתבו של ברקת הינו בהמשך להחלטת הממשלה להעביר את כל משרדי הממשלה לירושלים. ממשרד התיירות טרם נמסרה תגובה.

שומעים את הדרום

היום מתכנסת במלון לאונרדו באשקלון ישיבה מיוחדת של הנהלת משרד התיירות בראשות השר לנדאו, במסגרת היערכות המשרד לטיפול בפגיעה הקשה שספגה תעשיית התיירות כתוצאה מהמצב הביטחוני ששרר בארץ בחודש האחרון.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, סמנכ"לים וראשי אגפים במשרד, ישמעו את דבריהם של בעלי עסקים תיירותיים וגורמים רלוונטיים מאזור הדרום, לבחינת הכלים לסייע לתיירות בדרום לחזור לשגרה ולהצעיד את תעשיית התיירות קדימה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן