Skip to content

צה"ל הונחה להגיב תגובה קשה על חידוש הירי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הנחה את צה"ל להגיב תגובה קשה על חידוש הירי מצד החמאס. המשלחת הישראלית למצרים חזרה ארצה. בירושלים מדגישים: ישראל לא מנהלת מו"מ תחת אש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון הנחו את צה"ל להגיב תגובה קשה על חידוש הירי מצד החמאס. במקביל הוחזרה המשלחת הישראלית למצרים ארצה, עוד לפני שפגה הפסקת האש. בירושלים מדגישים: ישראל לא מנהלת מו"מ תחת אש.

בתוך כך גבר הלחץ על ראש הממשלה, להגיב תגובה קשה על חידוש הירי מצד החמאס.

(צילום: ארכיון נירה ידין)
(צילום: ארכיון נירה ידין)

יו"ר "הבית היהודי", השר נפתלי בנט, דורש להחזיר מיידית את המשלחת ממצרים ולהגיב תגובה קשה על הירי מצד החמאס.

"לא ייתכן שיתקיימו שיחות תחת פרוטקשן: ירי על אזרחים ישראלים כאמצעי לחץ", אומר נפתלי בנט. "זה רגע מבחן להרתעה הישראלית לשנים הקרובות, התגובה חייבת להיות קשה.

"אני מזכיר לציבור בישראל: צוק איתן לא נגמר, החמאס טרם הוכרע, תושבי ישראל צריכים להיות חזקים ודרוכים לקראת ההמשך", אומר בנט.

השר ישראל כץ כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הירי מעזה חודש, למרות שאיימנו בתגובה קשה. החמאס מבין רק כוח. אסור לנהל מו״מ תחת אש. אלפי פלשתינים נמלטים מבתיהם – הם לוקחים אותנו ברצינות. עכשיו תורנו".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל: "מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לארגון טרור לקבוע את כללי המשחק על פי מה שנוח לו. המציאות הזאת חייבת להשתנות מידית והיא תתאפשר על ידי הגדרת יעד ברור לכוחות הביטחון, שמשמעותו מיטוט החמאס אחת ולתמיד".

שרת המשפטים, ציפי לבני, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "לא יהיה פה מזרח תיכון חדאעש! מי שקם הבוקר בשכונה הקשה שלנו, המזרח התיכון, יודע שצריך מצפן עולמי ברור וחד מול מה שיוצא מעזה ומה שקורה בסוריה ועיראק. כוחות קיצונים, פאנטים וטרוריסטים דורשים טיפול, ולא פסיכולוגי – כי אין שום סיבה מוצדקת לטרור נגד אזרחים".

יושב ראש וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, זאב אלקין, אומר כי אין להיכנע לסחטנות וכי אם חמאס ישוב וירה אל ישראל התגובה צריכה להיות חריפה ועוצמתית. במשדר הבוקר הזה ברשת ב' אמר אלקין לאריה גולן כי הסרת המצור מעל עזה פירושה רקטות קטלניות יותר, ומנהרות רבות יותר. בעניין הטענה כי הקשרים בין ישראל לארצות הברית ניזוקו אמר אלקין כי ההנהגה בישראל מחויבת בראש ובראשונה לביטחון אזרחיה גם במחיר ויכוח עם שותפה אסטרטגית.

ח"כ עומר ברלב: "צריך להגיב בחריפות ובנחישות על המתקפה של ארגוני הטרור על ישראל. בכדי שנוכל להגיע ליעד המינימלי של הפסקת האש, יש להגיב מהר יותר וחזק יותר באופן שיראה לארגוני הטרור, לעולם הערבי ולקהילה הבינלאומית שישראל לא תהסס להגן על אזרחיה ולנקוט גם בפעולות צבאיות התקפיות. זהו מבחן שארגוני הטרור מנסים להעמיד בפני מדינת ישראל ולכן, עלינו להגיב בנחישות ולהגן על יישובי הדרום".

יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי, הגיב: "אין תגובה 'מידתית' כאשר יורים על אזרחינו. יש לתת חופש פעולה לחיל האוויר ולחיל הים להפגיז כל מקור ירי מעזה לכיוון ישראל. דין ת"א כדין שדרות ואסור שיתקבל הרושם כי תגובות שונות מבוצעות בעת ירי על ישובים אלו. רק פעולה מסיבית ומיידית  אל עבר נקודות הירי מעזה יוכלו לחזק כוח ההרתעה שהושג בשבועות האחרונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן