Skip to content

בתוך שנתיים יוקמו 400 מעונות יום חדשים

כך מבטיחים שרי האוצר והכלכלה. לדבריהם המעונות יקלטו כ-30 אלף פעוטות בגילאי 0 – 3 למערכת המסובסדת. הרשויות יזכו לתקצוב של בין 90% ל- 100% מעלויות הבינוי של מעונות יום חדשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הכלכלה, נפתלי בנט, מוציאים לדרך תוכנית לזירוז בנייתם של 400 מעונות יום, שלדבריהם יהיו מוכנים תוך שנתיים ושהם יאפשרו הכנסתם של כ-30 אלף פעוטות נוספים בגילאי 0 – 3 למערכת המסובסדת.

תוכנית בינוי חדשה

משרד האוצר ומשרד הכלכלה גיבשו בחודשים האחרונים תוכנית בינוי מעונות יום חדשה ופורצת דרך, זאת בשיתוף והתייעצות עם מרכז השלטון המקומי. על פי התוכנית, שמטרתה, כאמור, להגדיל משמעותית את כמות מעונות היום המפוקחים, את מספר המשפחות שילדיהם ישולמו במערכת והם ישתלבו בשוק העבודה – ואת הסבסוד להורים – יזכו הרשויות לתקצוב של בין 90% ל- 100% מעלויות הבינוי של מעונות יום חדשים. עוד כוללת התכנית מסלולי תכנון חדשניים המאפשרים מימון לתכנון מעונות, מסלול תקצוב מקוצר ופטור מבירוקרטיה.

להסיר חסמים

היום נמצאים כ-90 אלף ילדים, המהווים כרבע מגילאי 0- 3 נמצאים במערכת המפוקחת של משרד הכלכלה. שאר הילדים בגילאים אלו נמצאים במעונות פרטים, או בקרב המשפחה. עשרות אלפי הורים אלו זוכים לסבסוד שנתי עבור ילדיהם בהיקף של יותר מ-900 מיליון שקלים. חשיבותו של צעד זה נובעת מכך שמעונות היום הינם אחד הכלים העיקריים לעידוד השתלבות עובדים בשוק העבודה והקלה על יוקר המחייה של הורים עובדים. נוכח נוהל מרובה חסמים, קצב הבינוי היה עד כה איטי ומסורבל. בשנת 2012, בעקבות ועדת טרכטנברג, העמידו משרדי האוצר והכלכלה סכום של 1.2 מיליארד שקלים לטובת הבינוי, כאשר מחציתו כבר הוקצה לרשויות, אך קצב הבינוי היה איטי ועד כה, הסתיימה בנייתם של מעונות בודדים בלבד.

"שינוי חברתי"

שר האוצר, יאיר לפיד: ״אנחנו מוציאים היום לדרך שינוי חברתי שישפיע על זוגות צעירים רבים ממעמד הביניים הישראלי. הובלנו את כל השינויים הנדרשים כדי לאפשר בינוי מואץ של מעונות יום ברחבי הארץ. מעונות היום יאפשרו לעשרות אלפי הורים צעירים לצאת לעבוד ולהיות שקטים שילדיהם נמצאים במסגרת טובה ובמחירים נמוכים. נמשיך לעבוד כדי להוריד את יוקר המחיה בישראל״.

"בנייה מסיבית"

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "אנו ממשיכים לסייע לאנשי החציון בחברה הישראלית. בישראל 50% מהאוכלוסייה מרוויחה פחות מ-6,000 שקלים בחודש, ומתקשה לסגור את החודש. בישראל גם מחסור חמור במעונות יום מפוקחים ומסובסדים, שנותנים מסגרת איכותית, בטוחה ומסובסדת להורים שבוחרים לצאת לעבוד. מאז רפורמת טרכטנברג שהרחיבה את חוק חינוך חובה, גם לגילאי 3, לא נבנו מעונות יום חדשים. הרפורמה שאנו מביאים היום, תייצר בנייה מסיבית של מעונות יום מפוקחים ותקל באופן משמעותי על הורים לילדים, שבוחרים לעבוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן