Skip to content

יישובי עוטף עזה לממשלה: סיימו את העבודה, נותנים לכם רוח גבית

מול אלפי האנשים שהתאספו בעצרת בכיכר רבין דרשו כל ראשי היישובים בדרום מהמדינה לסיים את המלחמה רק עם הבטחה לשקט מוחלט. "14 שנה אנחנו במשמרת, היא כבר הייתה צריכה להסתיים... אנו דורשים אפס סבלנות לרקטות ולמנהרות", אמר ראש מועצת שער הנגב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-15 אלף איש התאספו הערב (חמישי) בעצרת הזדהות עם התושבים מיישובי עוטף עזה בכיכר רבין בתל אביב. "זה לא עניין פוליטי. אין כאן ימין ושמאל. יש כאן עניין ברור, מובן, אלמנטרי – רוצים חיים שקטים ובטוחים. אנחנו עייפים מהבטחות והצהרות וחוששים מהסכמים מדיניים אשר שוב יסתיימו בפשרה על חיינו ועתידנו" – כך פתח ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, את עצרת ההזדהות. אלפים הגיעו לכיכר מרחבי המדינה כדי להשתתף באירוע תחת הסיסמה "לא שותקים באדום". 

(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)

האירוע אורגן על ידי ראשי היישובים בתמיכתה של עיריית תל אביב ונשא מסר משותף: "דין עוטף עזה כדין תל אביב וירושלים". כל ראשי הרשויות פנו בדבריהם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ודרשו לסיים את המלחמה בכל דרך שהיא על מנת להבטיח שקט מוחלט לאזור הדרום בפרט ובמדינה בכלל.

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

לפני העצרת זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה לפגישה בקריה, והם הגיעו למפגן לאחר מכן. בפגישה אמר להם נתניהו שהמצב עתה מול חמאס רגיש ושישראל מנסה להגיע לפיתרון המדיני, אך האופציה הצבאית עדיין קיימת. 

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה

דוידי: "ארבע עשרה שנה יורים עלינו רקטות על הראש. עם הזמ, זה קיבל את השם הסימפטי – טפטוף. אנחנו לא מוכנים עוד לקבל את המצב הבלתי נתפס. דמנו לא הפקר ואנחנו לא מוכנים לניסיונות הרצח הבלתי נגמרים של ארגוני הטרור מעזה. על מדינת ישראל להתעשת ולהגדיר לעצמה את המטרה: החזרת השקט והביטחון לדרום. האם זו בקשה מוגזמת?".

דוידי והמשיך: "איני מבקש להשיא עצות לממשלה או לצבא. אני סומך עליהם שידעו לתת את הפתרונות הנכונים. אבל אני בהחלט מבקש לשים סוף לעניין הזה אחת ולתמיד. צבאית, מדינית או בכל דרך אחרת, אבל לסיים את העבודה עד הסוף. לא ייתכן שקבוצת טרוריסטים תנהל את סדר יומה של מדינת ישראל או את סדר יומה של שדרות".

(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

ראש מועצת אשכול, חיים ילין, הודה לבאים נרגש כולו ותבע מהממשלה להמשיך ולפעול בעזה. אמש אמר ילין: "אני חושש שאנחנו חוזרים בדיוק לאותו המקום שבו היינו לפני המבצע, רק שהפעם אנחנו עם 64 חיילים הרוגים ומאות פצועים. אם אין הסכם שכולל את פירוז הרצועה ופירוק חמאס מנשקו, לא עשינו כלום. לחמאס אין מה להפסיד והוא מוכן להקריב את כל הרצועה במסגרת המלחמה שלו בישראל. בינתיים אנו ממשיכים לשחק לידיים שלו. אחרי הלחימה היינו צריכים להגיע למצב של ניצחון מדיני ובינתיים זה לא קורה. אין לי ספק שבעוד שנה נגיע לאותו סבב. אני כבר מכין את התושבים שלי לסבב הלחימה הבא". ילין חזר ותבע במילים אלו מראש הממשלה ומשר הביטחון לדאוג לכך שהפעם השקט יוחזר לאזור ולתמיד.

ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, תבע גם הוא מהממשלה לשים קץ לאיומי החמאס והוסיף: יש דרום אמריקה עם מטיילים ואצלנו יש דרום אדום. זעם הטילים לא ישבית את החיות שלנו בארץ הזאת. זעם הטילים לא ימנע מאיתנו לבנות. אני אומר גם שאנו מוכנים גם לעזור לשכנינו. חבריי בעזה, הרימו את נס הקידמה והפרנסה ובחייאת אללה כולנו נחיה כאן בגן עדן עלי אדמות. הערב הזה תושבי המדינה מבהירים לממשלה כי השקט הזה הוא השקט של כל מדינת ישראל", אמר ראש מועצת חוף אשקלון.

ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, סיפר על מזי, חברת קיבוץ כפר עזה: "מזי אשת חינוך בקיבוץ, נאלצה לעזוב עם שלושת ילדיה. בעלה רועי גויס למילואים… לפני שבוע הכריזה הממשלה שיש שקט ואפשר כבר לחזור. מזי חזרה והאש התחדשה. זה 14 שנה אלפי חברים, הורים, נשים וילדים מתמודדים באומץ. אמרו לנו 'זו המשמרת שלכם', אבל אני אומר לכם, המשמרת הזו נמשכת יותר מדי. אני תובע במפורש מהממשלה להביא שקט מלא לאזור. על המדינה לפעול בכל הערוצים ולהבטיח למזי שתוכל לחיות עם ילדיה כאן בשקט ובבטחה. החמאס צריך לדעת שישלם מחיר כבד על רקטה אחת שתיירה. אנו דורשים אפס סובלנות למנהרות. משה דיין אמר בהספד לרועי רותם, שנרצח לפני 70 שנה, 'לא מהערבים בעזה עלינו לבקש את הדם של רועי. אלא מעצמנו. איך עצמנו עיניים מלראות את הבא עלינו'".

תושב שדרות בהפגנה (צילומים: ציפי מנשה)
תושב שדרות בהפגנה (צילום: ציפי מנשה)

"אנו אזרחי מדינת ישראל לא מוכנים להמשיך ולסבול את טפטוף הרקטות", אמר ראש מועצת שדות נגב תמיר עידן. "עד מתי נוסיף לחיות בפחד. לא נסכים לטפטוף עם טפטופי ירי. הסכמה כזו היא הזמנה למבצע נוסף". הוא הוסיף ושאל: "האם בעוד מספר שנים נמגן גם את תל אביב ואת חיפה? התשובה היא לא. אסור שנמגן את עצמנו לדעת. המפגן הזה נותן לכם רוח גבית להמשיך ולסיים את המשימה, אל תחששו, סיימו את המשימה".

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה

1 Comment

  1. ניר
    15 באוגוסט 2014 @ 7:31

    אנשי מר"צ שהיו במקום אומנם קבוצה שולית ניסו להפוך את האירוע לפוליטי וקראו קריאות בגנות ראש הממשלה, דוגמת "נתניהו תתפטר, הדרום שווה יותר",

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן