Skip to content

"בלתי נשכחים 3": את הסרט הזה חייבים לשכוח

"היצירה" החדשה של סילבסטר סטאלון שוברת שיאים של טיפשות עד כדי כך שהסרט כמעט בלתי ניתן לצפייה, למרות הכוכבים הרבים שגוייסו למשימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=1]

אחד הרגעים המטופשים ביותר ב"בלתי נשכחים 3" הוא כאשר הנבל הראשי מתגרה בגיבורים דרך מסך טלוויזיה, ומסביר להם כי הוא מילכד את מקום המצאם בחומרי נפץ. תוך כדי צפייה במסך, אחד מהגיבורים, ת'ורן (גלן פאוול, "כותבים סיפור אהבה"), עוקף לחלוטין את החיווט ומונע מכולם להתפוצץ לרסיסים. במילים אחרות, מסבירים לנבל בשידור חי כי הם מונעים את הפיצוץ – בזמן שהוא צופה בהתרחשות, מחזיק במתג ההשמדה ולא עושה דבר. מרגעים כאלו אפשר להבין כי סילבסטר סטאלון, שכתב את התסריט, לא ממש מתעניין בפרטים הקטנים בסרטיו, אלא רוצה להופיע הרבה זמן על המסך ולירות במישהו.

בלתי נסלח. סטאלון. באדיבות סרטי יונייטד קינג

עבור הצופים, שכדאי להם להתאזר בסבלנות של ברזל, חשוב להבין כי זה לא פשוט להרוג אינספור דמויות רעות במשך כמעט שעתיים. עדיף בעצם לטעון, שהסרט "בלתי נשכחים 3" אינו יצירת אמנות, אלא רק עוד סרט שמעפיל בכל מדרגות הטיפשות. סטאלון יודע, והצליח בשני סרטיו הקודמים בזיכיון זה, לנצל את תחושת הנוסטלגיה של מעריצי סרטי האקשן (כשליהק את צ'אק נוריס, ז'אן קלוד ואן דאם, ברוס וויליס ועוד), אבל כשזה מגיע לסיפור – זה בערך אותו סיפור שראינו כבר מהסרט הראשון, אולם בצורה יותר מבאסת.

יחד עם צוות חדש וצעיר יותר, "בלתי נשכחים 3" רחוק מלשעשע, כפי שהצליח ב"בלתי נשכחים 2" – שהיה עשיר בבדיחות, מחוות לסרטי פעולה והומור מצוין. לא רק זאת, חצי השעה הראשונה של הסרט בונה את כניסתו של אורח הכבוד בסרט זה: ווסלי סנייפס ("בלייד"). הסיבה שהוא שם היא כדי להחליף דמויות אחרות שנעלמו מסרטים קודמים. עוד דמויות שנוספות כאן הן ד"ר מוות (מל גיבסון), סוכן הסי.איי.איי., מקס דראמר (הריסון פורד) וחבר חדש בקבוצה, גאלגו (אנטוניו בנדרס). הפתעת אורח חיננית עושה קלסי גרמר ("פרייז'ר") כמגייס חברים לקבוצה. יש הרבה רעש, יריות ופיצוצים, אך אין שום עמוד שידרה שמחזיק את הכל יחדיו.

בהנחה שכן אמורה להיות התפתחות היסטורית זעירה ביחס לסרטים הקודמים, תפקידו של גיבסון הוא, פיזית, להסביר לצופים מה קורה, כאילו שהם לא הצליחו להסיק זאת בעצמם. שאר הדמויות לא השתנו הרבה מהסרטים הקודמים ולא נוסף להן נופך מעניין, הן רק דמויות פעולה קטנות עם רובים גדולים. רוב קטעי האקשן ארוכים מאוד, עד כדי מעייפים, ואין כאן משהו שלא ראינו בעבר. הבמאי פטריק יוז (שעשה רק סרט בינוני לחלוטין עד היום, "הגבעה האדומה") מאוד עסוק בהדגשת סטאלון וסנייפס בקידמת המסך, או כשהם מתרוצצים במסדרונות ויורים לכל כיוון.

בגדול, אפשר לסכם כי "בלתי נשכחים 3" כמעט בלתי ניתן לצפייה. הכותב בספק רב אם ייצא חלק רביעי בסדרה, כיוון שלא רק שהחבר'ה ממשיכים להזדקן, אלא כבר ניצלו את כל הקלפים בשני הסרטים הקודמים. כאן השתמשו באותם קלפים פתוחים, ובשל כך הפסידו בגדול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן