Skip to content

רשות ניירות ערך הטילה עיצומים כספיים על חברות ציבוריות

בסכום כולל של כ-250 אלף שקל. עיצום כספי בסך 120 אלף שקל הוטל על חברת מפעלים פטרוכימיים. עיצום כספי בסך 133.5 אלף שקל הוטל על חברת פוקס-ויזל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיצומים כספיים הוטלו על חברת מפעלים פטרוכימיים בגין חסרים בגילוי בדבר תזרים מזומנים חזוי, בניגוד להוראות חוק ניירות ערך והתקנות מכוחו, ועל חברת פוקס-ויזל בגין אי כהונה של שני דח"צים במשך תקופה העולה על 90 ימים, בניגוד להוראות חוק החברות.

מפעלים פטרוכימיים

עיצום כספי בסך 120 אלף שקל הוטל על חברת מפעלים פטרוכימיים. בעיצום הוטל בגלל שהחברה פרסמה גילוי בדבר תזרים מזומנים חזוי במסגרת דוח הדירקטוריון לרבעון הראשון של שנת 2013, אשר היה חסר בו גילוי בנוגע לפירוט ההנחות ביחס למחיר הצפוי של מניית בז"ן, רגישות נתונים לשינוי במשתנה תלוי שוק וגילוי מספק בנוגע לתכניות החברה למחזור הלוואות.

חברת פוקס-ויזל

עיצום כספי בסך 133.5 אלף שקל הוטל על חברת פוקס-ויזל. העיצום הוטל בגלל שהחברה השתהתה בהארכת כהונתו של אחד מהדירקטורים החיצוניים בחברה, לאחר שזו פקעה, ואישרה את ההארכה כאמור לאחר 164 ימים. כפועל יוצא מכך, לא כיהנו בחברה שני דח"צים (אלא דח"צ אחד בלבד), במשך יותר מ-90 יום.

לטובת המשקיעים

בהטלת העיצום בשל הפרת הדיווח, מדגישה הרשות את חשיבות הדיווח הנאות והקפדה על גילוי מלא וברור לטובת המשקיעים. בהטלת העיצום בשל הפרת חובת מינוי דח"צים, אוכפת הרשות את הסמכות שניתנה לה בתיקון 16 לחוק החברות, ובין היתר בהקפדה על כללי ממשל תאגידי תקינים בתאגידים המדווחים.

בשני המקרים הללו, נהגה רשות ניירות ערך בהתאם למדיניותה בשנים האחרונות, ליישום תקנות ההפחתה לטובת המפרים. סכומי העיצום הבסיסי על פי החוק הופחתו בשיעורים של 50% ו-85% בהתאמה, בהתאם לנסיבות כל מקרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן