Skip to content

ריבלין: "גילויי ההסתה נגד מחמוד ומורל – מקוממים ומדאיגים"

הנשיא תקף את גילויי הגזענות נגד בני הזוג. "יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות ואולם - להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית", אמר הנשיא. "ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין לא נשאר אדיש לפרשת ההטרדות, של בני הזוג – היהודיה והערבי – המבקשים להינשא הערב. בהודעה שפרסם, תקף הנשיא ריבלין בחריפות רבה את תופעות הגזענות וההסתה, בהתייחסו ישירות לחתונה של מחמוד ומורל.

הנשיא ריבלין היום. חותם על חוקי הכנסת (צילום: חיים צח/לע"מ)
הנשיא ריבלין היום. חותם על חוקי הכנסת (צילום: חיים צח/לע"מ)

"קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה", כתב הנשיא בעמוד הפייסבוק שלו היום. "מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו. לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של מחמוד ומורל – אך כולם חייבים בכבודם.

"יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות ואולם – להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית", אומר הנשיא. "ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית. 'בראשית ברא א-להים את היחיד', כותב ז'בוטינסקי. עם חופשי אנחנו בארצנו, בדעה ובפעולה ואני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה".

הנשיא, אגב, חתם הבוקר על שורת חוקים שאושרו בכנסת מיום כניסתו לתפקיד נשיא מדינת ישראל וכן על כתבי אמנה למספר שגרירי ישראל בעולם.

הנשיא, המכהן בתפקידו כחודש, ערך בשבועות האחרונים ביקורי תנחומים בקרב המשפחות השכולות אשר איבדו את יקיריהן במבצע "צוק איתן" וביקר את פצועי המבצע בבתי החולים השונים ולאור הימים הרבים מחוץ למשכן, המתינו על שולחנו של הנשיא חוקים רבים וכן כתבי אמנה לשגרירים אשר הוצבו במקומות שונים בעולם.

היום, מימש הנשיא לראשונה את סמכותו בהתאם ל"חוק יסוד הנשיא" וחתם על החוקים שאושרו בכנסת לאחרונה וכן על כתבי האמנה לשגרירי ישראל בחבר המדינות של מיאנמר וברפובליקה של זמביה.

גם שר המדע, יעקב פרי, אני גינה את תופעות ההסתה. "אני קורא לאזרחי ישראל להצטרף אלי בקמפיין חברתי נגד גזענות בחברה הישראלית, בעקבות גילויי הגזענות האחרונים כנגד ערביי ישראל", פרסם פרי בעמוד הפייסבוק שלו. "ערביי ישראל הם חלק מאיתנו. הצעד הראשון בדרך לחברה שוויונית וצודקת יותר הוא מיגור הגזענות וההסתה מקרבנו".

2 Comments

  1. ניר
    17 באוגוסט 2014 @ 18:23

    לא שמעתי את הנשיא יוצא נגד ההסתה של הח"כ חנין זועבי וח"כ אחמד טיבי בתקשורת הישראלית והערבית

  2. דוד צור
    17 באוגוסט 2014 @ 17:43

    מענין אדוני הנשיא לו משפחתך נקרעה ע"פ תפיסת עולמם של בני משפחתה כמו משפחתך כיצד היית מגיב? אדוני הנשיא צפינו בסבלנות אין קץ להסתלקותו של החתרן הפוליטי הקודם לא בכדי לקבל העתק משוכפל של הנשיא ההוא. חשוב מה קורה בתוך משפחתה מהחלטתה הלא רצינית של אישה צעירה שאולי בגין מצב משפחתה הגיעה לאן שהגיעה. במשחקי דמוקרטיה מן הסוג של נישואין בן שני העמים עסוק בבני משפחתך ושם אתה רשאי לנהוג "רוחב לב" לא על משפחה שנקרעה לגזרים מהחלטה אומללה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן