Skip to content

סופי שבוע של אותנטיות גלילית

בכפר ירכא בגליל מציעים שני סופי שבוע בדגש על סיורים רגליים ורכובים מודרכים לכל המשפחה, ללא תשלום. זאת, במסגרת פרויקט "כפר ביקרתם" לעידוד התיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסים * בנצרת העתיקה מציעים ב-6 בספטמבר סיור בעיר העתיקה ומחירים מיוחדים בכל החודש במסעדות ובבתי ההארחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בית ההארחה פאוזי עאזר בנצרת העתיקה. ספטמבר צבעוני בעיר
בית ההארחה פאוזי עאזר בנצרת העתיקה. ספטמבר צבעוני בעיר

רבים סבורים כי בכפר ירכא בגליל המערבי, יש בעיקר קניונים ומרכזי סחר גדולים, או שזהו המקום האולטימטיבי לטסט לרכב. אז נכון, גם את זה מציע הכפר. אבל אחרי שתחלפו על פני מרכז הסחר בין הגדולים בישראל, תגיעו לכפר עצמו, כפר דרוזי שיש לו הרבה מה להציע לאוהבי התרבות, הפולקלור, הטעם, הריח והמפגש הייחודי עם תושבי הכפר שביניהם לבין מדינת ישראל נחתמה ברית דמים איתנה שנמשכת עד היום הזה – וביתר שאת.

ירכא. סיורים בעקבות המורשת. (צילום באדיבות "כפר ביקרתם")
ירכא. סיורים בעקבות המורשת. (צילום באדיבות "כפר ביקרתם")

בשני סופי השבוע האחרונים של אוגוסט, אפשר יהיה להכיר את הכפר ירכא מחדש באמצעות סיורים מודרכים מי ברכב מי בר, במסגרת פרויקט "כפר ביקרתם", אותו מובילים בשיתוף פעולה המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות, משרד רה"מ, הרשות לפיתוח הגליל ורכזי התיירות בכפרים עצמם.

במהלך שישי ושבת של ה-22-23 וה-29-30 באוגוסט, יתקיימו בכל יום שני סיורים בהדרכת מורי דרך מוסמכים, בני הכפר: מופיד אבו ריש וגאנם אבו חמדה, שניהם קציני צה"ל בדימוס, שיובילו את המטיילים בסיורים רגליים בסמטאות הכפר העתיק ירכא ובסיורים רכובים בכפר וסביבתו, בנקודות תצפית מרהיבות, המשקיפות אל סיפורו המרתק של המקום, ושל יושביו. סיפורים על המקומות הקדושים בכפר לעדה הדרוזית, סיפורים היסטוריים שמספרים את החיבור העז בין העדה הדרוזית למדינת ישראל, סיפורי קרבות שאירעו בימי קום המדינה ב-1948, סיפורי חמולות ששלטו בכפר ומה כוחן היום, סיפורי הצלחתם של אנשי עסקים בכפר, סגנון חייהם בשכונות הווילות ובתי העשירים. במפגש עם שייחים יסופר על המלחמות בעזה ובסוריה, ומה מצפה לנו באחרית הימים.

בנוסף, יכלול הסיור ביקור בטחנת הקמח בכפר שעובדת כבר מאה שנה ללא הפסקה, תיערך היכרות עם שלל תבליני העדה ועם מעדני העדה שלא טועמים בכל יום.

סיורים רגליים ייצאו בשעה 10:00 מרחבת המועצה מקומית (חנייה מתחת למועצה)
סיורים רכובים ייצאו בשעה 12:00 מהחניון הדרומי של המרכז המסחרי "אמש סטאר".
לפרטים והרשמה: 0544420301 – סאלח סאלח, מופיד אבו ריש – 0542600094
הרחבה ומידע אפשר למצוא בדף הפייסבוק "כפר ביקרתם".

בית תה בנצרת העתיקה. זה הזמן לנצל את סופו של הקיץ להכרת העיר העתיקה
בית תה בנצרת העתיקה. זה הזמן לנצל את סופו של הקיץ להכרת העיר העתיקה

נצרת בטוח פתוח

ואילו בנצרת יתקיים בשבת ה-9 בספטמבר יום סיורים פתוחים לקהל בעיר העתיקה. הסיור ייצא בשעה 10.00מרחבת ככר המעיין, יודרך על ידי מיטב מורי הדרך המקומיים. הסיור חינם אך יש להירשם מראש במייל: [email protected].

הציבור מוזמן לישון בבתי ההארחה הייחודיים בעיר, לאכול במסעותיה – כולם מציעים מחירים מיוחדים בכל חודש ספטמבר.

בתי הארחה של נצרת:
פאוזי עאזר אין 04-6020469 www.fauziazarinn.com
אל מוטראן  – http://www.al-mutran.com/ -052-7229090
סמירה  http://www.samira-guesthouse.com/ (0)77 551 72 75
נצרת גסטהאוס 52-8766053 http://www.nazareth-hostel.com/
ויטראג' 04-6012130 http://www.vitrage-guesthouse.com/
אבו סעיד http://abusaeedhostel.com/

לפרטים נוספים – מעוז ינון 0544322352

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן