Skip to content

נתניהו: צה"ל נערך ל"פעולה תקיפה מאוד" למקרה שהירי יחודש

שר הביטחון משה יעלון אמר: "מבצע צוק איתן לא תם. כפי שהתחייבנו, לא נעצור עד אשר נביא שקט וביטחון. אנחנו נערכים לתוצאות הדיונים בקהיר, בין אם זה יביא לשקט, בין אם מישהו ינסה לאתגר אותנו בהסלמה". לפיד: "ללא מהלך מדיני, ללא תמיכה בינלאומית רחבה, כל ניסיון להגיע להסדרה יהפוך לתחילת הספירה לאחור לקראת מעגל אלימות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 שעות ספורות לפני תום מועד הפסקת האש, מזהירים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון כי צה"ל נערך ל"פעולה תקיפה מאוד", למקרה שהחמאס יחדש את הירי. בינתיים נמסר כי הפסקת האש הוארכה ב-24 שעות נוספות, על פי בקשת מצרים, כדי להשלים את המו"מ.

השניים קיימו הערב ישיבה ביטחונית בבסיס חיל הים באשדוד. בסיומה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מנהלים ביחד את המערכה המורכבת הזאת בנחישות ובאחריות. אנחנו נערכים לכל תרחיש.  הצוות הישראלי בקהיר הונחה לעמוד בתוקף על צרכי הביטחון של ישראל וצה"ל נערך לקראת פעולה תקיפה מאוד אם תחודש האש. במזרח התיכון הסוער צריך שילוב של כוח ואורך רוח. לצה"ל יש הרבה כוח ועם הנצח הוכיח שהוא לא מפחד מדרך ארוכה. זה יכול לקחת עוד זמן וצריך סבלנות, נחישות ואורך רוח. השילוב של התמדה ועוצמה יסייע לנו להביא להשגת היעד של המבצע הזה – השגת שקט וביטחון לכל אזרחי ישראל".

שר הביטחון משה יעלון אמר: "מבצע צוק איתן לא תם. כפי שהתחייבנו, לא נעצור עד אשר נביא שקט וביטחון. אנחנו נערכים לתוצאות הדיונים בקהיר, בין אם זה יביא לשקט, בין אם מישהו ינסה לאתגר אותנו בהסלמה. צה"ל ערוך ומוכן להגיב בעוצמה לכל התפתחות. החמאס לא יגרור אותנו למלחמת התשה, ואם הוא ינסה הוא יקבל מנה אחת אפיים".

קודם לכן ביקר ראש הממשלה נתניהו בשדרות ונפגש עם בני נוער. נתניהו אמר להם כי במזרח התיכון לא מספיק רק כח, נדרש הרבה אורך רוח וסבלנות, והחוסן של הציבור מעניק לנו כוח רב להפעיל כוח רב. הוא הוסיף כי גם במערכה המדינית נדרשת עוצמה ואורך רוח, התמדה, ושכל רב. "אנחנו במערכה משולבת צבאית-מדינית, והאחדות וכוח העמידה שלנו, הם שינצחו את המערכה".

נתניהו היום, בפגישה עם חברי תנועות נוער בשדרות (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו היום, בפגישה עם חברי תנועות נוער בשדרות (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

לפני כן, בפגישה עם חברי סיעתו, אמר שר האוצר יאיר לפיד כי כל הסדר עתידי חייב לכלול בתוכו את פירוק תשתיות הטרור של החמאס בעזה ושליטה מלאה על הכספים שמיועדים לשיקום הרצועה. הוא חזר והציג את תוכניתו, לקדם ועידה אזורית שתיתן מעטפת בינלאומית רחבה להשגת היעדים הללו. "ללא מהלך מדיני, ללא תמיכה בינלאומית רחבה, כל ניסיון להגיע להסדרה יהפוך לתחילת הספירה לאחור לקראת מעגל אלימות נוסף", אמר לפיד.

לדבריו, בחודש הבא עומדת להתכנס ועידת המדינות התורמות. "אם לא נעשה משהו לפני זה, תהיה לנו ועידה לשיקום תמורת כלום, בלי שנקבל בתמורה שום הבטחה של צרכי הביטחון שלנו. ועידה אזורית, בהשתתפות ארה"ב, האיחוד האירופאי, מצרים, הרש"פ, ערב הסעודית ומדינות המפרץ – בתמיכה של המדינות התורמות – תוכל  לייצר מתווה משולב, של פרוז ושיקום עזה. הכספים שיוזרמו לשיקום ישמשו להחזרת השליטה ברצועה לרשות הפלסטינית ויבטיחו את החזרת השקט לטווח ארוך לתושבי הדרום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן