Skip to content

תכירו: מועדון הכדורגל בית"ר נורדיה ירושלים

אתמול הושק רשמית מועדון הכדורגל החדש, שהוקם על-ידי אוהדי בית"ר ירושלים שמאסו בגזענות, בשנאה ובאלימות שהשתלטו על הקבוצה שעליה גדלו. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שלח את ברכתו לקבוצה: "מיזם מבורך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כדורגל מלא תשוקה וללא שנאה. מלחמות יש לנו מספיק בחיים," כך הציג ד"ר איציק אלפסי, יושב הראש הזמני של העמותה, את מטרותיה של בית"ר נורדיה ירושלים, במהלכה של מסיבת עיתונאים חגיגית שהתקיימה אתמול במרכז למורשת בגין שבירושלים.

מימין: סרגיי טרטיאק (מאמן הקבוצה), משה בן ארוש (מנהל מקצועי), ד"ר איציק אלפסי (יו"ר העמותה הזמני). צילום: אורן בן חקון
מימין: סרגיי טרטיאק (מאמן הקבוצה), משה בן ארוש (מנהל מקצועי), ד"ר איציק אלפסי (יו"ר העמותה הזמני). צילום: אורן בן חקון

ד"ר אלפסי הוסיף, כי "בית"ר נורדיה ירושלים תהווה בית עבור אלפי אוהדי בית"ר שבשנים האחרונות מצאו עצמם, כמונו, בסיטואציה המאוד לא פשוטה בה ערכיהם כבני אדם מן היישוב אינם יכולים לדור עוד בכפיפה אחת עם מה שהקבוצה אותה אהדו מילדות, ואהבו בכל נימי נפשם, הפכה להיות מזוהה איתו. בהקמתה של בית"ר נורדיה להחזיר לאותם אלפי אוהדי בית"ר ברחבי הארץ, שבשנים האחרונות התהלכו שפופים ונאלצו להתנצל בחצי פה על כך שהם אוהדי בית"ר, שוב את הגאווה לומר: 'אני בית"רי!'".

ד"ר אלפסי התייחס לאלימות שהשתלטה על יציעי טדי,  והבטיח שהקבוצה הוא וחבריו מקימים תנסה לעשות דברים בדרך שונה: "אחד המשפטים הראשונים שאנחנו תמיד שומעים מאוהדים הוא: 'אני את הילדים שלי כבר לא אביא למשחקים של בית"ר'. יש בזה משהו מאוד עצוב כי רובנו, בעצם, התחלנו להיות אוהדי כדורגל מזה שאבא לקח אותנו יום אחד למשחק כשהיינו ילדים. והנה, גדל קטן דור שלם שעומד להפסיד את החוויה הזו. המטרה שלנו היא לייצר אווירה בה גם נשים וילדים יוכלו להגיע למשחק כדורגל וליהנות מהחוויה. אווירה בה הכדורגל הוא משהו מלא תשוקה, אבל לא שנאה ומלחמה. מלחמות, כמו שאנחנו יודעים, יש לנו מספיק בחיים האמתיים. כדורגל הוא המקום בו לתשעים דקות אנחנו רוצים להתנתק מזה."

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שלח את ברכתו לקבוצה: "בית"ר נורדיה ירושלים הינה מיזם מבורך בעל משמעות ערכית אף מעבר למשמעות הספורטיבית". כמו כן, זכה המועדון בחסותה של תנועת בית"ר העולמית בראשות המנכ"ל עו"ד נריה מאיר, אשר לקח חלק באירוע.

אתמול הוצג הצוות המקצועי של הקבוצה, שמורכב מכדורגלני העבר של בית"ר – סרגיי טרטיאק, משה בן ארוש ואסי ברוכיאן. המאמן, בלם העבר האגדי טרטיאק, מסר כי: "ברגע שקיבלתי את ההצעה להצטרף למיזם לא היססתי לרגע. אני איש כדורגל כל חיי וזו הזדמנות מבחינתי לחזור ולעסוק בספורט נקי, כמו שהתגעגענו אליו, כמו שהיה בבית"ר בימים שבהם הגעתי לקבוצה."

"כל שחקן טוב ולא משנה מי הוא ומאיפה הוא מוזמן להשתלב בקבוצה," הצהיר טרטיאק, כשנשאל על תקרית הצ'צ'נים ועל האפשרות לשלב שחקנים מוסלמים בקבוצה.

בית"ר נורדיה ירושלים תעמיד בעונת הבכורה בליגה ג' תקציב שיורכב בחלקו הארי מכספי חברי עמותה. חברות בעמותת אגודת הספורט נורדיה ירושלים מתאפשרת בהעברת סכום של "תל-חי" שקלים (448 שקל; 320 שקל לנוער, חיילים וסטודנטים). בעמותה מצפים למאות חברים שייקחו חלק בתפעול הקבוצה כבר בעונת הבכורה ויצטרפו לעשרות חברי העמותה שהשקיעו מכיסם עוד בטרם התקיימה ההשקה הרשמית.

במקביל פנו חברי צוות ההקמה של הקבוצה למספר אנשי עסקים ירושלמיים שניאותו להירתם לטובת המיזם. מר אלי דנון, בעליה של חברת אורטל תיירות ונופש (חברה בת של איסתא), ליווה את המיזם מתחילתו. החברה שבבעלותו תשמש כספונסר הראשי של המועדון בעונת המשחקים הקרובה.

איצטדיון הבית של בית"ר נורדיה ירושלים - האיצטדיון הלאומי והאוניברסיטאי בגבעת רם. צילום: יח"ץ
איצטדיון הבית של בית"ר נורדיה ירושלים - האיצטדיון הלאומי והאוניברסיטאי בגבעת רם. צילום: יח"ץ

עיריית ירושלים, וראש העירייה ניר ברקת, סייעו רבות לאנשי העמותה בשלבי ההקמה. אנשי מרכז קוסל, בראשות ד"ר קותי מרידיאן, ניאותו לאפשר לקבוצה לארח את משחקי הבית שלה באצטדיון הלאומי והאוניברסיטאי בגבעת רם. חברות ירושלמיות נוספות ואנשי עסקים אוהדי בית"ר, מירושלים ומחוצה לה, הביעו נכונות להירתם לחזון ולקחת חלק בהעמדתה של קבוצה אטרקטיבית בעונת המשחקים הקרובה. בין היתר נוצר קשר עם החברות אקו צמיג, טרייד אין, א.פ אגם שירותי בנייה, אקו ישראל תעשיות מחזור ואדיר מכון רישוי ובדיקה.

הקבוצה החלה בימים אלה במיונים של שחקנים ותפתח את אימוניה לקראת העונה הקרובה בשבועות הקרובים. משחקי הקבוצה בליגה ג' יחלו בחודש אוקטובר. הקבוצה תשחק במדים בצבע צהוב-שחור ובמשחקי החוץ במדים בצבע כחול-לבן, תוצרת המלביש הרשמי של המועדון – קאפה.

המועדון ישאף לממש באמצעות פעילות ספורטיבית, חינוכית וקהילתית את ערכיה המקוריים של תנועת בית"ר, שמשלבים בין ציונות ואהבת המולדת ובין ערכי נאורות אוניברסליים – האמונה בשוויון בין כל בני האדם ללא הבדלי דת, גזע ומין ובהיותו של "כל יחיד מלך", כדברי מייסד התנועה זאב ז'בוטינסקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן