Skip to content

פניה לוועדים להיאבק נגד סגירת שדות התעופה הרצליה ושדה דב

שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הישראלית פנה במכתב לראשי ועדי העובדים הפועלים בשדות התעופה האלה להיאבק נגד הגזירה, שאותה הוא מכנה "מאבק בין כרישי נדל"ן לבין כוחות שפויים במדינה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שי פופר
שי פופר

"וועדי העובדים חייבים להתייצב לצד וועד עובדי ארקיע ישראייר כימ ניר ויתר העובדים, שחלקם אינם מאוגדים, ולהגיד – עד כאן! מספיק! התעשרתם מספיק בהולילנד ומקומות אחרים. לא ניתן לפגוע באלפי עובדים ובתשתית לאומית חיונית", פנה שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הישראלית במכתב לראשי ועדי העובדים הפועלים בשדות התעופה הרצליה ושדה דב. לדבריו, "מאות עובדים פונים אלינו חסרי אונים, רואים את מקום עבודתם עומד להיסגר".

פופר טוען, כי "נראה שהמדינה שוב נכנעת לכרישי הנדל״ן ואינה שמה לב כי היא מחסלת במו ידיה תשתית לאומית חיונית וכורתת את מקור פרנסתם ש מאות משפחות. חשוב להביא את העניין למודעות הציבור".

מאבק לא שווה כוחות

לדברי פופר, "מזה תקופה שמתנהל מאבק לא שווה כוחות בין כמה כרישי נדל״ן לבין הכוחות השפויים במדינה. התכנית הזדונית שלא רק תחסל תשתית לאומית חיונית במדינה, בכייה לדורות, אך גם תשלח מאות משפחות למעגל המובטלים ואלפי עובדים במעגל השני יפגעו. כרישי הנדל״ן לא בוחלים בכלום. הם גייסו שרים ופוליטיקאים תחת הכותרת ״פתרון בעיית הדיור לזוגות צעירים״ – נושא שנשמע חשוב, הם לוטשים עיניים לקרקעות היקרות שבצפון תל אביב ובסמוך לכפר שמריהו. איזה זוג צעיר ידו תהיה משגת דירה במקום זה?"

עוד מציין פופר, "אני לא משוכנע שבעתיד הנושא לא יתברר בחדרי החקירות בהם נחקרה פרשת הולילנד. אחרת לא מובן איך מדינה מחסלת במו ידיה תשתית לאומית חיונית, פוגעת בפרנסתם של אלפי משפחות ויוצרת בעיה גדולה בלי שאף זוג צעיר לא באמת ייהנה מכך. פרט לקומץ טייקונים איש לא יהנה. התושבים בסביבה שחייהם יהיו גיהינום – מתנגדים לפינוי השדה. כל קהיליית התעופה בארץ ובעולם מתנגדים ומזהירים – אבל איזה כוח יש להם מול כרישי הנדל״" ?

שדה דב

פופר טוען, כי שדה התעופה דב – הוא המרכז של התעופה הפנים ארצית. בלעדיו כמעט ולא תהיה תעופה פנים ארצית. המטוסים הפועלים משדה דב לא מתאימים לפעילות מנתב"ג. מנתב"ג פועלים ויפעלו מטוסי סילון. מטוסים אלו לא יכולים לנחות בשדה התעופה בחיפה ובשדה התעופה בראש פינה-מחניים. מה שיביא מיידית לסגירת שדות אלו וניתוק אווירי עם צפון הארץ. לא די בכך, אנו צופים שכמות הנוסעים בקו לאילת תרד דרסטית. איזה תושב תל אביב והסביבה ייסע לנתב"ג כדי לעמוד בתורים ולבסוף לטוס לאילת? כולנו זוכרים מה קרה בחודשים הספורים ששדה דב היה סגור לרגל שיפוצים – הירידה במספר הנוסעים לאילת הייתה דרסטית.

הרצליה

לגברי שדה התעופה הרצליה הוא מסביר, כי השדה הזה "מייצר את הטייסים לאל על ארקיע וישראייר, מפעיל טיסות אמבולנס, ריסוס אווירי, כיבוי אש, צילום אווירי, מכוני בדק למרבית מטוסי ישראל ועוד פעולות חיוניות שאין להן תחליף. השדה שהוא גם מורשת לאומית. ממנו יצאו מטוסי הקרב הראשונים שעצרו את המצרים ליד אשדוד. השדה בו נהרג מודי אלון. אבל כלום לא חשוב יותר מאשר עוד כמה מיליארדי דולרים בכיסם הנפוח של כמה טייקוני נדל״ן."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן