Skip to content

ליברמן: "להכניע את החמאס"

"גם אם חס וחלילה זהבה גלאון היתה ראשת הממשלה ודב חנין היה מכהן כשר הביטחון, גם הם בסופו של דבר היו מורים על מהלך צבאי נרחב להפלת שלטון החמאס". הקבינט מתכנס בצהריים לדון בהמשך הלחימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קורא הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו להכניע את החמאס – ולא להיגרר למלחמת התשה אתו.

"פוליטיקאים הסובלים משכחה". ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"פוליטיקאים הסובלים משכחה". ליברמן (צילום: דן בר דוב)

"אני מקווה שעכשיו ברור לכולם שמדיניות ה'שקט ייענה בשקט', פירושה שחמאס הוא היוזם והוא זה שמחליט מתי, היכן וכמה הוא יורה על תושבי ישראל – ואילו אנו מסתפקים רק בתגובה, שגם אם היא חזקה היא עדיין רק תגובה", כתב ליברמן.

"חמאס שולט בגובה הלהבות ובעיתוי הנוח לו להפר את שגרת החיים של תושבי ישראל בכלל ותושבי הדרום בפרט. זה קרה אתמול, זה קורה היום וזה עלול לקרות גם ב-1 לספטמבר וגם בערב ראש השנה", כתב ליברמן. "ההצעה שנשמעת לאחרונה, לא להסדרה, לא להסכם ולא להתחייבות חד משמעית של הפלסטינים לשקט מעכשיו ולעד, פירושה היא מלחמת התשה, דבר שלמדינת ישראל אסור להיגרר אליו.

"גם ההצעות למהלכים חד צדדיים שנשמעות הן הצעות של פוליטיקאים הסובלים משכחה ואני מזכיר לכולם מהלך חד- צדדי הקרוי 'ההתנתקות' שכבר ננקט בעזה ועל תוצאותיו אנו משלמים עד היום", כותב שר החוץ. "גם אם חס וחלילה זהבה גלאון היתה ראשת הממשלה ודב חנין היה מכהן כשר הביטחון, גם הם בסופו של דבר היו מורים על מהלך צבאי נרחב להפלת שלטון החמאס. לכן, כשמדברים ברצינות על ביטחונם של תושבי ישראל צריך להבין שאין כל אפשרות אחרת למעט מהלך ישראלי נחוש שמשמעותו היא אחת – הכנעת החמאס".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון בתגובה לדבריו של ליברמן: "ליברמן מנסה למכור לנו את האשליה של חיסול החמאס כבר כמה שנים. אך, אם אחרי חודש של הרס והרג ברצועה, תושבי הדרום שוב חשופים לירי הרקטות ולהפגזות, כנראה שהמבצע הזה לא שינה דבר ושום מבצע צבאי לא ישנה אותו.

"כל מי שקורא לפעולה מסיבית יותר ולחיסולים כדי לייצר הכרעה והרתעה כנראה לא למד את הלקחים המדממים של החודש האחרון, במהלכו נהרגו 64 חיילים בצד הישראלי וכ- 2000 הרוגים פלסטינים".

גלאון מוסיפה: "הרתעה היא אשליה של התוקף, אך אין לה ביסוס בהתנהגותו של המותקף. ועובדה היא שהחמאס ממש לא מתרגש מהאיומים של ליברמן וחבריו לממשלה,  וממשיך לירות רקטות על ישראל. מנגד, ישראל משחקת לידיו במשחקי ברוגז ונטישת המו"מ של המשלחת הישראלית. זו תגובה אינפנטילית שכבר הוכח שהיא רק מביאה לסיבוב דמים חסר תועלת נוסף.

"לו אני הייתי ראש-הממשלה, כפי שכותב ליברמן, לא היינו מגיעים למבצע 'צוק-איתן'", אומרת גלאון. "הייתי הולכת להסדר מדיני עם אבו מאזן, ומכירה בממשלת הפיוס הפלסטינית, כדי לחדש את שיחות ההסדרה בקהיר".

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בצהריים כדי לדון בהמשך ניהול הלחימה מול החמאס ברצועת עזה. עד עתה לא אישרו גורמים ישראליים באופן רשמי כי ישראל ניסתה לפגוע במוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של החמאס – אם כי באופן בלתי רשמי אישרו גורמים מדיניים כי היעד לחיסול אמש, היה אכן מוחמד דף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן