Skip to content

שלושה בכירי חמאס חוסלו בידי צה"ל

הישג משמעותי לשב"כ ולצה"ל: ראאד אל-עטאר, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס שעמד מאחורי חטיפת שליט, מוחמד אבו שמאלה, מפקד החטיבה הדרומית של חמאס ומוחמד ברהום מפקד חמאס בכיר בדרום הרצועה, חוסלו בתקיפת מבנה ברפיח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל והשב"כ הצליחו לפנות בוקר (חמישי) לחסל בכירים בחמאס. מפקד החמאס הבכיר ביותר בדרום רצועת עזה, מוחמד אברהים צלאח – אבו שימאלה, ואת מח"ט החמאס בדרום הרצועה, ראאד צובחי אחמד עטאר. על פי דיווחי הפלסטינים חוסל גם מפקד בכיר נוסף מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס בדרום הרצועה, מוחמד ברהום.

מוחמד ברהום (צילום: Gaza now)
מוחמד ברהום (צילום: Gaza now)

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שישה אנשים נוספים נהרגו בתקיפה. צה"ל אישר את דבר התקיפה ואת חיסולם של אל-עטאר ושל אבו שימאלה. החמאס פרסם הודעה ובה הודה כי הבכירים חוסלו. מוחמד דף, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם, חוסל ככול הנראה שלשום בביתו. בהודעת שירות הביטחון הכללי המתייחסת לאל-עטאר ואבו שמאלה נמסר כי "התקיפה בוצעה בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית, שהובילה לאיתור ופגיעה בשני פעילים מרכזיים מלב ההנהגה הצבאית של חמאס".

שלושת בכירי החמאס שהו במבנה בן שלוש קמות בשכונת אל סולטן ברפיח, כך מדווחים מקורות פלסטיניים. עדי ראייה סיפרו כי כלי טיס של חיל האוויר ירו לפחות 12 טילים אל הבניין שקרס על יושביו. גופות המחבלים נלקחו לבית החולים אל-נג'אר שברפיח שם נקבע מותם. על פי דיווחי הפלסטינים נהרגו בתקיפה עוד חמישה אזרחים ו-40 בני אדם נפצעו.

אבו שמאלה (צילום: שב"כ)
אבו שמאלה (צילום: שב"כ)

אבו שמאלה (40), פיקד על כל המערכה בגזרה הדרומית. הוא חבר ותיק בהנהגה הוא החל את פעולתו בחמאס יחד עם מחמד דף, ראאד עטאר ובכירים נוספים עוד בתחילת שנות ה-90. אבו שמאלה ידוע כמי שהיה מעורב וכיוון עשרות פיגועים קשים ביניהם: ב-1994 – רציחתו של קצין צה"ל בפיגוע משיכה באיזור רפיח. מעורבות בפיגועי מנהרות תופת בהם נהרגו ונפצעו חיילים, דוגמת פיגוע מנהרת התופת ב"אורחאן" ובמוצב J.V.T בשנת 2004 בהם נהרגו 6 חיילים ויותר מעשרה נפצעו.

במאי 2008 היה מעורב בפיגוע התופת במעבר כרם שלום במסגרתו נעשה שימוש בג'יפים ורכבים ממולכדים. 13 חיילים נפצעו בפיגוע זה. מחמד אבו שמאלה היה מאדריכלי הפיגוע בגזרת כרם שלום ביוני 2006 שבו נהרגו שני חיילי צהל ונחטף החייל גלעד שליט. במהלך מבצע "צוק איתן" הוא היה מעורב בהוצאה לפועל של מבצע החדירה כאשר 13 מחבלי חמאס חדרו דרך מנהרה בגזרת סופה.

ראאד אל עטאר (צילום: שב"כ)
ראאד אל עטאר (צילום: שב"כ)

ראאד עטאר (40), מח"ט החמאס בדרום הרצועה, היה מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות של החמאס בדרום הרצועה ומי שסייע בתחום זה גם בשאר חטיבות החמאס ברצועה. בפועל שימש בשנים האחרונות כמפקד האזור הדרומי ועמד בראש המערכה (מנהרות התקפיות לכרם שלום וסופה, ממקימי כוחות נוחבה, אחראי הברחות אמל"ח מסיני ועוד). עטאר נטל חלק בשורה של פיגועים קשים אשר כתוצאה מהם נהרגו חיילי צה"ל ונוספים נפצעו, בהם: יולי 1994 – השתתף עטאר אישית בפיגוע ירי בגבול ישראל-מצרים אשר כתוצאה ממנו נהרג קצין צה"ל. ספטמבר 2001 – תכנון והוצאה לפועל של הניסיון לפוצץ את מוצב "טרמית". כתוצאה מפיצוץ המטען נפצעו ארבעה חיילי צה"ל ונגרם נזק כבד למוצב. בינואר 2002 השתתף עטאר בתכנון פיגוע החדירה הקטלני למוצב "אפריקה" הסמוך לכרם שלום, אשר כתוצאה ממנו נהרגו ארבעה חיילי צה"ל. יוני 2006 – עאטר תכנן ופיקד על הפיגוע בגזרת כרם שלום שבו נהרגו שני חיילי צה"ל ונחטף החייל גלעד שליט.

מאז פיקד על פיגועי תופת רבים דוגמת פיגועי ירי ופצמ"רים כמו גם פיגועים מורכבים אותם הוציאה לפועל חטיבת רפיח, תחת הנהגתו. עטאר עמד בראש חטיבת רפיח שהרגה וחטפה את סגן הדר גולדין ז"ל והייתה מעורבת בתקריות נוספות מהן נפגעו חיילי צה"ל במבצע "צוק איתן". 

אבו שמאלה ואל עטאר עם האנייה (צילום מסך)
אבו שמאלה ואל עטאר עם הנייה (צילום מסך)
אל עטאר ואבו שמאלה
אל עטאר ואבו שמאלה
אל עטאר לצידו של שליט ביום השבתו לישראל (צילום מסך: מען)
אל עטאר לצדו של שליט ביום השבתו לישראל (צילום מסך: מען)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן